Gå til innhold

Trådsmale mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, ja det var ikke mye.

Godt du la på deg igjen da.

Jeg gikk opp til normalen da jeg var ferdig med å amme.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• tiliti

5

• Åsemor

3

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, det gjør du sikkert ikke. Tanta mi på 78 veier 43 og klarer ikke å legge på seg. Hun er akkurat like høy som oss. Hun veide mer før men enda hun spiser skikkelig så klarer hun ikke

Men jeg greier godt å legge på meg nå jeg, skjønner du.Ikke noe problem;o)

Jeg holder kroppen litt vedlike nå jeg, i motsetning til da jeg var yngre og kunne spise hva jeg ville.

Jeg er fryktelig glad i så mye godt, men jeg prøver å ikke overdrive.

Men hvis jeg vil, så greier jeg å legge på meg, men vekten jeg har nå er den jeg ser både sunnest og føler meg mest vel med.

Men det kan jo hende jeg gir opp med årene.

Skrevet

Men jeg greier godt å legge på meg nå jeg, skjønner du.Ikke noe problem;o)

Jeg holder kroppen litt vedlike nå jeg, i motsetning til da jeg var yngre og kunne spise hva jeg ville.

Jeg er fryktelig glad i så mye godt, men jeg prøver å ikke overdrive.

Men hvis jeg vil, så greier jeg å legge på meg, men vekten jeg har nå er den jeg ser både sunnest og føler meg mest vel med.

Men det kan jo hende jeg gir opp med årene.

Jeg har lagt på meg opp til 62 men da fortet jeg meg å skjerpe meg litt så nå er jeg nede i 58.

Det har blitt dårlig med trening i vinter :o) For mye snø og for kaldt til å stikke nesa utenfor døra i vinter.

Gjest tynn og frisk
Skrevet

Jeg har en BMI på 17, og har alltid hatt menstrasjon som en klokke, og er uforskammet frisk og rask ellers også.

jeg er utrolig lei av alle kommentarer om at det må være svært usunt, at jeg garantert lider av jernmangel, bodfattig, vil ha trøbbel med å bli gravid osv.

Det er jo tydelig at disse damene du referer til faktisk blir gravide, så det går antageligvis helt fint for dem.

"Vanligvis" mangler man ikke menstrasjonen selv om man er syltynn, det er når man er for tynn og syk.

Gjest petrusa
Skrevet

Men det er jo mange med spiseforstyrrelser(anorexi speielt) som blir infertile også...Eller ihvertfall mister mensen i perioder.

kjenner en høy og anorektisk jente, du ser tydelig på henne at hun er anorektisk. legen trodde ikke på henne da hun fortalte at hun hadde regelmessig menstruasjon. og blodprøvene er fine. en annen av jentene med samme lidelse veide mer og kunne se normal tynn ut for de som ikke visste. men hun gikk i bakken støtt og stadig og hadde ikke mensen og hadde dårlig blodprøver.

Gjest petrusa
Skrevet

Hvorfor ikke?

Det er mange som sliter livet av seg for å legge på seg også

fordi hun hun innrømt selv i boka si at hun har spiseforstyrrelser (og skylder på Geri). Noen tynne HAR faktisk spiseforstyrrelser, for å snu på flisa. Men ikke alle mister mensen, og viktoria har sikkert ikke mistet mensen:o)

Gjest petrusa
Skrevet

Joda, både tykke og tynne får kommentarer om utseendet.

Men tynne blir ikke sett på som svake, late og dumme...

Det er det bildet vi har av feitingen!

tynne blir sett på som syke, tykke blir sett på som late, ekle, dumme, svake. skjønner godt at mange kan bli lei av å bli sett på som syk bare fordi de er seg selv og sin kropp.

Gjest petrusa
Skrevet

Det tror jeg vi sørger for selv.

Hm, jeg var overvektig selv en periode. Jentevenner hadde jeg fortsatt. Guttevenner også da. Men var også mange gutter som ikke ville ha mer kontakt med meg lenger! Må da si jeg ble mye bedre likt da jeg veide 50 enn da jeg veide 65-75.

Folk har vel forskjellige erfaringer:o)

Gjest diff uss
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.. Hun som spiller Monica i Friends hadde vel problemer med å bli gravid, syns jeg å huske..

Endel av de tynne kjendisene er bittesmå i lengden. Ergo har de lavere vekt og bruker mindre størrelser enn gjennomsnittet.

Vel er de slanke, og det høres litt overveldende ut når de bruker str. 32 i bukser og veier litt over 40, men lengden har faktisk mye å si og det behøver ikke bety at bmi'en er unormalt lav.

Gjest baremei
Skrevet

Endel av de tynne kjendisene er bittesmå i lengden. Ergo har de lavere vekt og bruker mindre størrelser enn gjennomsnittet.

Vel er de slanke, og det høres litt overveldende ut når de bruker str. 32 i bukser og veier litt over 40, men lengden har faktisk mye å si og det behøver ikke bety at bmi'en er unormalt lav.

For å ha en BMI på over 18,5(grensa for undervekt) med en vekt på 40 kg, må man være ca. 1,45...Tror de fleste er høyere enn som så...

Gjest petrusa
Skrevet

Når det gjelder mange av disse hollywooddamene som er så tynne. Ja de er jo tynne. De havner alltid i Se&Hør når de er sjokkmagre, men så går de jo opp noen kg igjen. Så de er vel ikke supermagre nok til å ødelegge muligheten til å bli gravid særlig lenge.

Jeg hadde bmi på 18 en periode da jeg var yngre. Men jeg mistet aldri mensen. Men jeg så sykelig tynn ut med bein som stakk ut og folk reagerte! Skal vel mere til før en blir helt steril. Dere som var mye tynnere og mistet mensen, kan ha vært stresset og.

Jeg syns egentlig ikke disse damene ser ut som de er magrene enn det jeg var, og som sagt, jeg mistet ikke mensen.

Skrevet

Jeg synes det er rarere at de ser ut til å bli like trådsmale igjen en ukes tid etter fødselen, hehe.

Som andre påpeker, er det overdreven slanking eller ditto trening som gjør at man kan miste mensen, noe som vel er et signal om at kroppen ikke er rede til å bli gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...