Gå til innhold

Hvilket parti skal dere stemme på?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker velger
Skrevet

Jeg kommer vel kanskje til å bli hjemmesitter i år. Det er mange viktige saker men ingen parti som jeg finner som passer for meg. Jeg er enig med noe i noen parti og enig med andre parti i andre saker derfor blir det så vanskelig.

Skrevet

Jeg er uenig med mye i det partiet jeg skal stemme på. Spesielt er jeg uenig i kultur og miljøpolitikken. Den er helt på jordet.

Likevel skal jeg stemme på dette partiet.

Det skal jeg gjøre fordi vår kultur og vårt miljø kan ødelegges for de kommende generasjoner om vi ikke stopper innvandringen fra ikke-vestlige land.

Derfor skal jeg stemme Frp.

Gjest Lille bethen
Skrevet

I hvertfall ikke frp. Det er mye fornuftig i det partiet, men enda mer sprengt vett! Karl i Hagen er en skummel mann! Jeg ville ikke turt å velge ham som noe leder. lille hitler.

Skrevet

Jeg er uenig med mye i det partiet jeg skal stemme på. Spesielt er jeg uenig i kultur og miljøpolitikken. Den er helt på jordet.

Det skal jeg gjøre fordi vår kultur og vårt miljø kan ødelegges for de kommende generasjoner om vi ikke stopper innvandringen fra ikke-vestlige land.

Hva mener du kultur og miljø er? Statiske ikke-foranderlige enheter?

Kultur og miljø er preget av dynamikken i et samfunn. Samfunnet preges av de menneskene som til enhver tid lever der samt påvirkninger utenfra.

"Norsk kultutarv" meg her og der. Ikke bare nordmenn som har preget den opp igjennom årene. Jesus har preget vår kultur. Han kom fra et ikke-vestlig land.

Nemlig!

Gjest kåreW
Skrevet

Hvis en kun skal se på hvilke enkeltsaker man er enig med de ulike partiene i blir det fort håpløst synes jeg.

Vet ikke om hvordan det er med andre , men for meg er det naturlige å følge min politiske grunnholdning, om jeg er feks sosialdemokrat-sosialist-borgerlig-raddis-konservativ osv.

Mitt råd til deg må derfor være at du søker å finne ut hvilken politisk retning du tilhører, les deretter de ulike partienes prinsipp-program og stem på det du synes virker mest overensstemmende med din holdning, drit i valgflesket, slå av tvn hver gang du hører vignetten til holmgang,ikke la deg lure inn i de forskjellige partienes valgkampbuer.........

tror det var alt.Godt valg!

Skrevet

I hvertfall ikke frp. Det er mye fornuftig i det partiet, men enda mer sprengt vett! Karl i Hagen er en skummel mann! Jeg ville ikke turt å velge ham som noe leder. lille hitler.

Men det er jaggu imponerende hvor mange som går på de lettsolgte argumentene og fanesakene deres. Det er ikke bare galninger i FrP, men totalt sett ville de være et livsfarlig regjeringsparti. Da hadde jeg heller valgt mullah-ene vi har nå.

".................................."

Skrevet

"Det skal jeg gjøre fordi vår kultur og vårt miljø kan ødelegges for de kommende generasjoner om vi ikke stopper innvandringen fra ikke-vestlige land."

Ja. La oss skape en ugjennomtrengelig grense mellom øst, vest, sør og nord. Det er bare tull å forsøke å sammenfatte kulturer og verdier - la oss heller sitte å knuge på de verdiene vi har som vi innbiller oss er så fryktelig norske.

"................................."

Skrevet

Hva mener du kultur og miljø er? Statiske ikke-foranderlige enheter?

Kultur og miljø er preget av dynamikken i et samfunn. Samfunnet preges av de menneskene som til enhver tid lever der samt påvirkninger utenfra.

"Norsk kultutarv" meg her og der. Ikke bare nordmenn som har preget den opp igjennom årene. Jesus har preget vår kultur. Han kom fra et ikke-vestlig land.

Nemlig!

Ja, der er en jøde som har preget norsk "kultur-arv" ganske mye, gitt :-)

Det er nesten ingenting igjen av det som kommer nærmest en gammel norsk kulturarv.

"..................................."

Skrevet

Vi skal sette pris på at vi bor i et demokrati som gir oss muligheten til å være med og bestemme hvordan landet vårt skal styres.

Ikke sitt hjemme. Gå ut og bruk stemmerett/-plikten din. Jeg pleier å si til de av mine venner som ikke stemmer at jeg ikke vil høre _en_ kritisk bemerkning om samfunnet og styringen av det, fordi de ikke har vært med på å prøve å påvirke.

Det er nesten umulig å være 100 % enig med et parti, men om du har tid, så kan du gå inn på nettsidene til de partiene du føler du heller nærmest mot og lese partiprogrammet deres. Og så stemmer du på det partiet du er _minst_ uenig med.

Jeg vet hva jeg skal stemme på. Det er jo hemmelig valg - men det blir til venstre for høyre ... :o)

Skrevet

"Det skal jeg gjøre fordi vår kultur og vårt miljø kan ødelegges for de kommende generasjoner om vi ikke stopper innvandringen fra ikke-vestlige land."

Hallo?? Hvis ikke vår kultur og vårt miljø hadde fått påvirkning utenfra, så hadde vi sikkert sittet her og tygget gråstein enda...

Se deg rundt og se hvor mye "opprinnelig norsk" du finner. Om du skulle tatt vare på norsk kultur og miljø, så burde du kanskje strengt tatt kjøpt deg et småbruk eller en sjark og stemt SP eller Kystpartiet...

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg stemmer Venstre tror jeg, synes de har mye bra på programmet. Men det er jo nesten ingen som stemmer på dem, så de har lite å si, så jeg er litt i tvil.

Luna21365380663
Skrevet

Pensjonistpartiet, kanskje, med mindre jeg finner et parti som passer bedre.

Gjest Jesssss
Skrevet

De som har mer respekt for hva velgerne vil og tida vi lever i framfor ideologi og gammelt utgått snerk.

Stalin, Mao og Pol Pot tok feil, og de er døde, de tok med seg nesten 100 mill i døden og kampen for frihet, likhet og rettferdighet. Tilbake fins bare ruiner og sorg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...