Gå til innhold

Hvorfor er 70 % kakao sunt?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokomania
Skrevet

Jeg har fått virkelig dilla på Freias Premium mørke sjokolade med 70 % kakao i. Særlig den som er tilsatt appelsinsmak! (jeg er ikke ansatt der, altså, og dette er ingen reklame!)

Det jeg lurer på er: hvorfor der det slik at høy kakaoprosent skal være så bra? (Ifølge Fedon med flere). Er det direkte sunt, eller er det bare mindre usunt (fordi det feks inneholder mindre sukker samtidig)??

Vet noen av dere noe om dette?

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83
Skrevet

"Mørk sjokolade med over 70 prosent kakao er sunnere enn vi tror. Denne sjokoladetypen inneholder nemlig mindre sukker, sunt fett og har lav glykemisk indeks (GI). Og ikke bare det, kakao inneholder også stoffer som blant annet fungerer som antioksidanter, har en positiv effekt på humøret, og øker følelsen av velvære."

den opprinnelige m&m
Skrevet

Sjokoladen er god, men det er ikke riktig at den fra Freia inneholder 70% kakao. Denne sjokoladen er fylt, og det er ikke så mye sjokolade i fyllet i midten, bare i sjokoalden rundt.

fei1365380229
Skrevet

Sjokoladen er god, men det er ikke riktig at den fra Freia inneholder 70% kakao. Denne sjokoladen er fylt, og det er ikke så mye sjokolade i fyllet i midten, bare i sjokoalden rundt.

Det har vært diskutert her før det med fyllet i midten. På Premium Dark er det 70% kakao i hele sjokoladen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Den med appelsin inneholder ikke så mye som 70 % kakao.

Annonse

Skrevet

Det har vært diskutert her før det med fyllet i midten. På Premium Dark er det 70% kakao i hele sjokoladen.

Jepp, Freia påstår det! Fikk mail fra dem. Det står at det er 35% fyll. Men fyllet + det rundt har 70% - tilsammen...

Skrevet

"Mørk sjokolade med over 70 prosent kakao er sunnere enn vi tror. Denne sjokoladetypen inneholder nemlig mindre sukker, sunt fett og har lav glykemisk indeks (GI). Og ikke bare det, kakao inneholder også stoffer som blant annet fungerer som antioksidanter, har en positiv effekt på humøret, og øker følelsen av velvære."

Nemlig. Sjokolade hjelper også mot kjærlighetssorg og dårlige dager.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Den med appelsin inneholder ikke så mye som 70 % kakao.

Nei, jeg tror den "bare" inneholder 69 % :-)

Gjest sjokomania
Skrevet

Det er ikke noe fyll i den jeg snakker om, den er ren sjokolade tvers igjennom. Så da snakker vi nok om ulike sjokolader.

Skrevet

Dess mere kakao jo mindre sukker blir det plass til. Kakao er jo et naturprodukt, som inneholder kraftige antioksidanter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...