Gå til innhold

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

Jeg har masse erfaring med disse hersens visdomstennene. Måtte operere ut 3 av dem, den siste kunne trekkes på vanlig måte.

Det var dårlig med plass hos meg også, og to av dem kom ut horisontalt.

Det ble stygge betennelser som gjorde det vanskelig å spise.

Det er slett ikke sikkert at tannlegen din kan trekke dem. Da må du til en kjevekirurg, og ventetiden der er lang. Evt kan du få gjort det på et universitetssykehus (av studenter). Da er ventetiden kortere og det er billigere. Min erfaring er at de faktisk er bedre enn privatpraktiserende.

Problemet er at så lenge du har en betennelse så vil de helst ikke operere ut tanna. Så du må muligens skjære bort litt tannkjøtt og skylle godt med saltvann, og bruke cosylan e.l. en tid før operasjonen.

Ved trekking eller operasjon vil du få bedøvelse, slik at det ikke blir noe problem å åpne munnen.

Skrevet

Nå er du sikkert ferdig hos tannlegen. Hvordan gikk det?

Skrevet

Dette er min første visdomstann. Jeg trodde at jeg var så gammel at jeg ikke ville få dem...

Min far fikk aldri visdomstenner, mens min mor ynder å fortelle skrekkhistoriene sine om da hennes ble fjernet...

Fikk du fjernet dine hos en vanlig tannlege, eller måtte du til kjevekirurg?

Jeg opererte ut en hos kjevekirurg, ble anbefalt det av tannlegen. Neste fikk jeg velge om jeg skulle til kirurgen eller om tannlegen skulle operere, jeg valgte tannlegen pga 5 mnd ventetid hos kjevekirurgen. Tredje hadde kommet såpass langt ut at den ble trukket hos tannlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...