Gå til innhold

Muhammed er ingen moromann, hvor redd er du

Anbefalte innlegg

Skrevet

ShitDD, om du er så paranoid at du tror kristne vil skade deg på grunn av deres tro, har du et alvorlig problem.

For da ser ikke forskjell på fanatikere de du er uenige med.

Du har et stort problem hvis du tror at kristne ikke skader noen. Bush har innvadert Irak i Jesu navn. Paven nekter befolkningen å bruke kondomer noe som kan holde hiv/aids spredningen nede, og folkeveksten slik at hungersnød blir mindre. Irlendere har kriget i åresvis i Jesu navn og pavens. Norge ble kristnet med blodet strømmende ned krossene engang i tiden.

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs. Wallace

6

• laguna1365380434

6

Skrevet

Min mann er journalist, og hver gang han skriver noe om Midtøsten, renner det inn med e-poster med trusler og forbannelser fra kristne. Noen ganger er det drapstrusler, men det handler mest om at han kommer til å brenne i helvete.

Ellers er det nok av kristne i verden som dreper pga sin kristne tro, abortmotstandere i USA f.eks.

Jeg er ikke redd for at kristne fundamentalister skal drepe meg (eller min mann), men heller ikke redd for at muslimske fundamentalister skal gjøre det.

Jeg har reist rundt i Midt-østen, men heldigvis ikke mottatt noen trusler. Det rare er at mange tror at det lever mange millioner med banditter der som bare er ute etter å skade alle og enhver.

Gjest rister på hodet
Skrevet

Hver _eneste_ dag forteller media om _horder_ av muslimer over store deler av kloden som utfører de mest bestialske drap på ikke-muslimer for Allahs skyld.

Kristne gjøre ikke det samme. Men media insinuerer ofte at det det er jødenes og kristnes skyld at muslimer begår drap.

Her i landet møter du store mobber av muslimer som hyler rundt i gater med drapstrusler over ikke-muslimer. Ikke en eneste kristen gjør det samme. Omtrent hvert eneste feiltrinn kristne gjør, om de er aldri så få og uansett hva, så slår media opp på førstesiden med krigstyper.

Det er nok til å få ShitDD, og hans likesinnede til å starte ulvehyld snart verre enn Hedningesamfunnets gnål om "kristenmannsblod". Fantasien deres har tatt fullstendig overhånd. Da lages et fiendebilde av kristne bare fordi man ikke liker det de står for, ikke fordi en eller tre eller et fåtall som kallte seg kristen begikk et overgrep på andre siden av Atlanteren. Da er tapet av alle proporsjoner fullstendig.

Hvor paranoid går det an å være ???????

.....hvis du hadde gjort det så hadde det skramlet.

Skrevet

Jesus er utvilsomt kristnes hovedprofet, og Muhammed er utvilsomt muslimenes hovedprofet.

En fornærmelse mot disse to burde utløse like mye oppmerksomhet.

Ja jeg vet at Jesus er nevnt i koranen.

Det er stor forskjell på kristnes syn på Jesus og muslimenes syn må Mohammed. De er ikke to likestilte profeter.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Det er stor forskjell på kristnes syn på Jesus og muslimenes syn må Mohammed. De er ikke to likestilte profeter.

Nja.

Muhammed er gudens sendebud, gudens stedfortreder på jorden.

Islam er en monoteistisk religon.

Koranen ramser opp alle profetene i en bolk under ett i sure 6, 83-85, deriblant Jesus.

De kristne vil ha en tredelt gud.

I hvilken grad de er likestilt eller ikke er vel et langt lerret å bleke. De to religionene sånn sett er ikke sammenlignbare akkurat der.

Skrevet

Nja.

Koranen ramser opp alle profetene i en bolk under ett i sure 6, 83-85, deriblant Jesus.

I hvilken grad de er likestilt eller ikke er vel et langt lerret å bleke. De to religionene sånn sett er ikke sammenlignbare akkurat der.

"De kristne vil ha en tredelt gud", ja de vil ha faderen, sønnen og den hellige ånd og der er Jesus sønnen. Dvs. han er en del av gudebildet for de kristne. For muslimer er han en profet, men ikke på lik linje med Mohammed.

Skrevet

Hvilket hat og hvilken intoleranse?

Hvem roper drapstrusler?

Når vi skal begynne å tolerere intoleranse, da er toleransen blitt litt for lang i strikken etter min mening.

Jeg mener ikke dine eller mine snille naboer (de er faktisk snille), og jeg mener ikke alle.

Men du mener hvem?

Skrevet

"muslimene skal utrydde de vantro o s v, og vil prøve å få med seg de moderate i sin krig. "

Og så har vi de som er akkurat like ille, bare andre veien. Vi har et stjerneeksempel av en slik fanatisk ekstremist her på dol.

"..................................."

Hvem sikter du til? Like greit å si det rett ut.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Men du mener hvem?

De 5000 som stilte til demonstrasjon mot Rushdie. Hver enkeltperson. Mannen som skjøt Nygård.

Forfatterne som skrev "Satans sønner".

Mullahene som står i moskeene rundtom og forsvarer tvangsekteskap, omskjæring og adskillelse fra de vantro.

De som sender sine 7 år gamle barn på koranskole i tre år hvor de stagnerer og kommer tilbake for å fortsette på norsk skole og hvor 70% av våre 6500 minoritetselever går ut av 10.klasse som analfabeter og tapere.

Det er ikke rasimse som føre til en slik virkong, det er kulturen og forelfdrene, de er likeglad og har ikke kontroll eller ansvarsfølelse.

Skrevet

Ikke for å ødelegge stemningen her inne, men leste akkurat i Dagbla`at norske muslimer tilgir Runar.

Ser ut til at vi beholder ham en stund ennå:-)

Skrevet

Hvem sikter du til? Like greit å si det rett ut.

Det er ikke nødvendig, iom. at det er åpenbart.

"......................................"

Skrevet

Hver _eneste_ dag forteller media om _horder_ av muslimer over store deler av kloden som utfører de mest bestialske drap på ikke-muslimer for Allahs skyld.

Kristne gjøre ikke det samme. Men media insinuerer ofte at det det er jødenes og kristnes skyld at muslimer begår drap.

Her i landet møter du store mobber av muslimer som hyler rundt i gater med drapstrusler over ikke-muslimer. Ikke en eneste kristen gjør det samme. Omtrent hvert eneste feiltrinn kristne gjør, om de er aldri så få og uansett hva, så slår media opp på førstesiden med krigstyper.

Det er nok til å få ShitDD, og hans likesinnede til å starte ulvehyld snart verre enn Hedningesamfunnets gnål om "kristenmannsblod". Fantasien deres har tatt fullstendig overhånd. Da lages et fiendebilde av kristne bare fordi man ikke liker det de står for, ikke fordi en eller tre eller et fåtall som kallte seg kristen begikk et overgrep på andre siden av Atlanteren. Da er tapet av alle proporsjoner fullstendig.

Hvor paranoid går det an å være ???????

I hvilke aviser forekommer disse "hordene" og "mobbene" dine? Ah, i hodet ditt, ja. Makan til idiot. Ja - sorry, men det finnes ingen annen betegnelse på en som kommer med et slikt utsagn.

"...................................."

Skrevet

Du har et stort problem hvis du tror at kristne ikke skader noen. Bush har innvadert Irak i Jesu navn. Paven nekter befolkningen å bruke kondomer noe som kan holde hiv/aids spredningen nede, og folkeveksten slik at hungersnød blir mindre. Irlendere har kriget i åresvis i Jesu navn og pavens. Norge ble kristnet med blodet strømmende ned krossene engang i tiden.

"Norge ble kristnet med blodet strømmende ned krossene engang i tiden."

Akkurat DET er jo ikke noe argument, all den tid man ikke kan bruke noe som skjedde for 1000 år siden for å lage paraleller til dagens samfunn.

Ellers er jeg enig.

":..................................."

Skrevet

Ikke for å ødelegge stemningen her inne, men leste akkurat i Dagbla`at norske muslimer tilgir Runar.

Det var da som...

"..............................."

Skrevet

Det var da som...

"..............................."

Shit happens........

Skrevet

De 5000 som stilte til demonstrasjon mot Rushdie. Hver enkeltperson. Mannen som skjøt Nygård.

Forfatterne som skrev "Satans sønner".

Mullahene som står i moskeene rundtom og forsvarer tvangsekteskap, omskjæring og adskillelse fra de vantro.

De som sender sine 7 år gamle barn på koranskole i tre år hvor de stagnerer og kommer tilbake for å fortsette på norsk skole og hvor 70% av våre 6500 minoritetselever går ut av 10.klasse som analfabeter og tapere.

Det er ikke rasimse som føre til en slik virkong, det er kulturen og forelfdrene, de er likeglad og har ikke kontroll eller ansvarsfølelse.

Det er litt for lettvint å skylde på foreldrene når barna går utav skolen som analfabetere. Jeg jobber akkurat innenfor dette feltet og vet at så enkelt er det ikke.

Skrevet

Nja.

Har du flere nick?

Gjest Burleføtter
Skrevet

Men hva med fatwaen?

Gjest Burleføtter
Skrevet

Det er litt for lettvint å skylde på foreldrene når barna går utav skolen som analfabetere. Jeg jobber akkurat innenfor dette feltet og vet at så enkelt er det ikke.

Det er foreldrene som uteblir når det skal gjøres et skippertak.

Kom ikke å si at skolene på østkanten av Oslo IKKE sliter med å få foreldrene til å stille opp?

Halvparten av tiltakene overfor minoritetselever i skolen er tiltak overfor foreldrene. Det har tatt 20 år å forstå at foreldrene er hovednøkkelen til løsningen. Dette er uhyre tung materie, språk og kultur står som en tjukk mur.

Et eksempel fra 2002 er en lærer som sier at hun har 18 av 24 elever som er minoritetselever i 5. klasse, og hvor bare to foreldrepar møter til foreldremøter, ALLE de andre minoritetsforeldrene har uteblitt i alle 5 år.

Dette dreier seg om en klasse, ikke gjennomsnittet av alle Oslo-skolene, men jeg hører gjerne om det og.

Skrevet

Det er foreldrene som uteblir når det skal gjøres et skippertak.

Kom ikke å si at skolene på østkanten av Oslo IKKE sliter med å få foreldrene til å stille opp?

Halvparten av tiltakene overfor minoritetselever i skolen er tiltak overfor foreldrene. Det har tatt 20 år å forstå at foreldrene er hovednøkkelen til løsningen. Dette er uhyre tung materie, språk og kultur står som en tjukk mur.

Et eksempel fra 2002 er en lærer som sier at hun har 18 av 24 elever som er minoritetselever i 5. klasse, og hvor bare to foreldrepar møter til foreldremøter, ALLE de andre minoritetsforeldrene har uteblitt i alle 5 år.

Dette dreier seg om en klasse, ikke gjennomsnittet av alle Oslo-skolene, men jeg hører gjerne om det og.

Jeg har jobbet i skoler på østkanten i ti år. Jeg har lang utdannelse og høy kompetanse innenfor minoritetsproblematikk. Jeg leverte i går en semesteroppgave eller hjemmeeksamen på UiO, og orker egentlig ikke å gå inn i diskusjoner om dette temaet denne helgen da jeg har tenkt å lese kriminalroman i dag, gå ut med en venn eller dele en flaske vin med han hjemme.

Jeg begynner snart med et forskningsprosjekt om akkurat dette temaet du snakker om, og jeg har mye materiale og statistikk over det problemet du tar opp. Dette er bare ikke så enkelt som jeg som innvandrer selv i definisjonen 'en som er født i et annet land', vet utmerket godt. Jeg er ikke bare født i et annet land, jeg er vokst opp der og beholder fremdeles mitt pass.

Det handler om å legge til rette slik at samfunnet inkluderer alle, og jeg som sosialdemokrat brenner for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...