Gå til innhold

Muhammed er ingen moromann, hvor redd er du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i skoler på østkanten i ti år. Jeg har lang utdannelse og høy kompetanse innenfor minoritetsproblematikk. Jeg leverte i går en semesteroppgave eller hjemmeeksamen på UiO, og orker egentlig ikke å gå inn i diskusjoner om dette temaet denne helgen da jeg har tenkt å lese kriminalroman i dag, gå ut med en venn eller dele en flaske vin med han hjemme.

Jeg begynner snart med et forskningsprosjekt om akkurat dette temaet du snakker om, og jeg har mye materiale og statistikk over det problemet du tar opp. Dette er bare ikke så enkelt som jeg som innvandrer selv i definisjonen 'en som er født i et annet land', vet utmerket godt. Jeg er ikke bare født i et annet land, jeg er vokst opp der og beholder fremdeles mitt pass.

Det handler om å legge til rette slik at samfunnet inkluderer alle, og jeg som sosialdemokrat brenner for det.

Du fremstår som så krampaktig politisk korrekt at folk jo må ha trøbbel med å skjønne om du triver med fleip eller ironisering, eller om du faktisk mener alvor.

Morsomt at du har funnet noen som gidder å dele ei flaske rødvin med deg. Du er jo så forutsigbar og moraliserende at det hadde vært mer morro å drekke sammen med en sekk poteter.

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs. Wallace

6

• laguna1365380434

6

Gjest Burleføtter
Skrevet

Jeg har jobbet i skoler på østkanten i ti år. Jeg har lang utdannelse og høy kompetanse innenfor minoritetsproblematikk. Jeg leverte i går en semesteroppgave eller hjemmeeksamen på UiO, og orker egentlig ikke å gå inn i diskusjoner om dette temaet denne helgen da jeg har tenkt å lese kriminalroman i dag, gå ut med en venn eller dele en flaske vin med han hjemme.

Jeg begynner snart med et forskningsprosjekt om akkurat dette temaet du snakker om, og jeg har mye materiale og statistikk over det problemet du tar opp. Dette er bare ikke så enkelt som jeg som innvandrer selv i definisjonen 'en som er født i et annet land', vet utmerket godt. Jeg er ikke bare født i et annet land, jeg er vokst opp der og beholder fremdeles mitt pass.

Det handler om å legge til rette slik at samfunnet inkluderer alle, og jeg som sosialdemokrat brenner for det.

Det siste er en meget vakker tanke, og jeg håper virkelig og inderlig at det går i oppfyllelse og at du ikke gir opp, selv om det i 2002 kom 15000 nye på familiegjenforening. Senere år har det kommet litt færre.

Du kommer ikke til å blir arbeidsløs, og jeg håper du ikke får snusen i hvordan folk i din situasjon har det i f eks Malmø. Selv om svenskene har mye større problemer (kanskje ti ganger mer) med å innrømme at det eksisterer noe problem, så er det katastrofe.

Horten kommune har nå i disse dager kastet inn håndkleet, og innrømmet at de er konk med 150 mill i underskudd før momskompensasjon. Jeg skal prøve å skaffe tallene hva underskuddet består av, men du kan vel begynne å ane.... befolkningen har nemlig økt veldig brått, det har utgiftene også. Det er kommunen som betaler lønn til deg tipper jeg.

Dette problemet har flere kommuner, og flere må nok bite i gresset.

Skrevet

He he. Vittig lesning. Nærmere skoleeksempel på et totalt livs og virkelighetsfjern ideallistisk skrivebordsakademiker er det vel vanskelig å komme..

Skrevet

Du fremstår som så krampaktig politisk korrekt at folk jo må ha trøbbel med å skjønne om du triver med fleip eller ironisering, eller om du faktisk mener alvor.

Morsomt at du har funnet noen som gidder å dele ei flaske rødvin med deg. Du er jo så forutsigbar og moraliserende at det hadde vært mer morro å drekke sammen med en sekk poteter.

Jeg drømmer ikke engang om å dele en flaske vin med deg. Dette er ikke noe å svare på i det hele tatt.

Skrevet

Det siste er en meget vakker tanke, og jeg håper virkelig og inderlig at det går i oppfyllelse og at du ikke gir opp, selv om det i 2002 kom 15000 nye på familiegjenforening. Senere år har det kommet litt færre.

Du kommer ikke til å blir arbeidsløs, og jeg håper du ikke får snusen i hvordan folk i din situasjon har det i f eks Malmø. Selv om svenskene har mye større problemer (kanskje ti ganger mer) med å innrømme at det eksisterer noe problem, så er det katastrofe.

Horten kommune har nå i disse dager kastet inn håndkleet, og innrømmet at de er konk med 150 mill i underskudd før momskompensasjon. Jeg skal prøve å skaffe tallene hva underskuddet består av, men du kan vel begynne å ane.... befolkningen har nemlig økt veldig brått, det har utgiftene også. Det er kommunen som betaler lønn til deg tipper jeg.

Dette problemet har flere kommuner, og flere må nok bite i gresset.

Jeg forsker sammen med en fra Malmøområdet, så ikke tro at jeg ikke vet om svenske situasjoner.

Skrevet

He he. Vittig lesning. Nærmere skoleeksempel på et totalt livs og virkelighetsfjern ideallistisk skrivebordsakademiker er det vel vanskelig å komme..

Det vet ikke noenting om, og ditt innlegg vitner om en total mangel på argumenter. Da tar en i bruk slike idiotiske personangrep som du gjør nå. Jeg fremsto ikke på noen måte frem som akademiker, jeg sa tvertimot at jeg ikke orket det. Det er ikke rart at det skjærer seg mange steder når en ser seg blind på en side av saken, og det gjelder ofte begge parter.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Jeg forsker sammen med en fra Malmøområdet, så ikke tro at jeg ikke vet om svenske situasjoner.

Fortell.

Skrevet

Fortell.

Om hva da? Hva jeg vet om svensk situasjon, norsk eller internasjonal. Nei takk i dag har jeg fri. Gjerne en annen gang.

Skrevet

Det er ikke nødvendig, iom. at det er åpenbart.

"......................................"

Ikke for meg.

Skrevet

Nja, det er vel mulig å diskutere saken selv om ikke alle muslimer er fundamentalister. På samme måte som man kan diskutere alkohol uten at alle som drikker ikke er alkoholikere.

De som er ekstremt avholdsmennesker snakker gjerne om oss som drikker alkohol som alkoholikere hele gjengen. De vil helst ha regler eller lov som forbyr alkohol for oss, noe jeg f.eks. ikke er enig i. Derfor kan det være greit å minne dem på at vi er mange fler som nyter alkohol, og vil få gjøre det i fred. Jeg kan godt diskutere religioner og alkoholforbruk, men jeg vil få bestemme over meg selv. Dvs. så lenge jeg ikke skader andre.

Skrevet

Ikke for meg.

Det får så være.

"..............................."

Skrevet

Det får så være.

"..............................."

Er du redd for å stå for det du skriver?

Skrevet

Er du redd for å stå for det du skriver?

Ja, bebba - jeg er redd for å stå for det jeg skriver.

"....................................."

Gjest Burleføtter
Skrevet

Om hva da? Hva jeg vet om svensk situasjon, norsk eller internasjonal. Nei takk i dag har jeg fri. Gjerne en annen gang.

SIkkert. God helg.

Skrevet

Men hva med fatwaen?

Hmmm.. kjenner du til min fatwa mot Tor Endresen og Vidar Lønn?

Gjest Burleføtter
Skrevet

Hmmm.. kjenner du til min fatwa mot Tor Endresen og Vidar Lønn?

Jeg venter på effekten av en gann jeg kastet mot alle motstandere av samisk flagg.

Skrevet

Jeg venter på effekten av en gann jeg kastet mot alle motstandere av samisk flagg.

Da er jeg safe, liker sameflagget very much.

Er dog ikke like begeistret for samehatten, med de fire tuttene på.

Gjest bebba
Skrevet

Ja, bebba - jeg er redd for å stå for det jeg skriver.

"....................................."

:)

Gjest Burleføtter
Skrevet

Er dette sant:

Senest under de nasjonale prøver i norsk og engelsk ble det bemerket av flere skolefolk at muslimske elever konsekvent utelater store bokstaver i sine stiler. Norske elever gjør det ikke, av forstålige grunner. Når lærere påpeker at bruken av store bokstaver er påbudt i norsk rettskrivning, svarer muslimer at dette er rasisme fordi store bokstaver er ikke vanlig i Koranen, arabiske og asiatiske språk, bare les en avis fra disse landene

Norske lærere er så tafatte at de tør ikke gjøre noe med problemet.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Er dette sant:

Senest under de nasjonale prøver i norsk og engelsk ble det bemerket av flere skolefolk at muslimske elever konsekvent utelater store bokstaver i sine stiler. Norske elever gjør det ikke, av forstålige grunner. Når lærere påpeker at bruken av store bokstaver er påbudt i norsk rettskrivning, svarer muslimer at dette er rasisme fordi store bokstaver er ikke vanlig i Koranen, arabiske og asiatiske språk, bare les en avis fra disse landene

Norske lærere er så tafatte at de tør ikke gjøre noe med problemet.

Nå har vi brukt store bokstaver i århunderer. kanskje på tide med en aldri så liten reform.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...