Gå til innhold

Muhammed er ingen moromann, hvor redd er du

Anbefalte innlegg

Gjest Burleføtter
Skrevet

Nå har vi brukt store bokstaver i århunderer. kanskje på tide med en aldri så liten reform.

God ide, på tvers av alle andre land. Norge blir berømt for en klok og logisk beslutning, helt alene.

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs. Wallace

6

• laguna1365380434

6

Gjest bebba
Skrevet

Er dette sant:

Senest under de nasjonale prøver i norsk og engelsk ble det bemerket av flere skolefolk at muslimske elever konsekvent utelater store bokstaver i sine stiler. Norske elever gjør det ikke, av forstålige grunner. Når lærere påpeker at bruken av store bokstaver er påbudt i norsk rettskrivning, svarer muslimer at dette er rasisme fordi store bokstaver er ikke vanlig i Koranen, arabiske og asiatiske språk, bare les en avis fra disse landene

Norske lærere er så tafatte at de tør ikke gjøre noe med problemet.

:) Dette er jo det mest komiske jeg noen sinne har hørt, og jeg må si at jeg har aldri hørt denne problemstillingen før. For min del kan noen elever ha svart sånn for å unnskylde seg, men at lærere tar det på alvor har jeg ikke drømt om. Jeg antar at dette gjelder ungdomsskoleelever.

Gjest Burleføtter
Skrevet

:) Dette er jo det mest komiske jeg noen sinne har hørt, og jeg må si at jeg har aldri hørt denne problemstillingen før. For min del kan noen elever ha svart sånn for å unnskylde seg, men at lærere tar det på alvor har jeg ikke drømt om. Jeg antar at dette gjelder ungdomsskoleelever.

Eller at de samme ikke "tror" på dinosaurer? De betrakter paleontologi som overtro og fantasi.

På museet har de møtt unge nye nordmenn som ler av dinosaurskjelettene og sier de er "laget i kina".

Det samme skjer på vikingeskipsmuseet, de tror ikke på vikinger.

Gjest bebba
Skrevet

Eller at de samme ikke "tror" på dinosaurer? De betrakter paleontologi som overtro og fantasi.

På museet har de møtt unge nye nordmenn som ler av dinosaurskjelettene og sier de er "laget i kina".

Det samme skjer på vikingeskipsmuseet, de tror ikke på vikinger.

Kina skrives med stor bokstav i norsk i hvert fall:) Jeg gjentar at jeg antar at det er snakk om ungdomsskoleelever og verden er ny for dem. Uansett så har vi nok problemer i skolen med unger som ikke leser og skriver, og hvor metodene vi har brukt hittil ikke egner seg. Å lage problemer av slikt tøys er for meg rett og slett komisk.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Kina skrives med stor bokstav i norsk i hvert fall:) Jeg gjentar at jeg antar at det er snakk om ungdomsskoleelever og verden er ny for dem. Uansett så har vi nok problemer i skolen med unger som ikke leser og skriver, og hvor metodene vi har brukt hittil ikke egner seg. Å lage problemer av slikt tøys er for meg rett og slett komisk.

12 år gamle jenter går med bilde av Bin Laden i pennalet, viser det fram og sier: "De tar han aldri!"

Gutter som nekter de andre elevene å gå inn i stavkirken på Bygdøy fordi den er "uren".

De samme guttene prøver å nekte de andre å besøke en bondegård, fordi det er griser der.

De samme banket en jevnaldrende gutt fordi han snakket med søstra til den ene gjennom vinduet. "Jeg har sagt til søstra mi at hun ikke skal ha vinduet åpent!"

Vil du ha flere eksempler?

Gjest bebba
Skrevet

12 år gamle jenter går med bilde av Bin Laden i pennalet, viser det fram og sier: "De tar han aldri!"

Gutter som nekter de andre elevene å gå inn i stavkirken på Bygdøy fordi den er "uren".

De samme guttene prøver å nekte de andre å besøke en bondegård, fordi det er griser der.

De samme banket en jevnaldrende gutt fordi han snakket med søstra til den ene gjennom vinduet. "Jeg har sagt til søstra mi at hun ikke skal ha vinduet åpent!"

Vil du ha flere eksempler?

Ja takk gjerne. Dette er morsomt.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Ja takk gjerne. Dette er morsomt.

Det virker ganske utrolig/pussig?

En lærer har skrevet noe av det samme, og har lagt det ut på nettet som et resultat av en oppgave på en skole, obeservasjon av elever med minoritetsbakgrunn. Skal se om jeg finner det.

Gjest bebba
Skrevet

Det virker ganske utrolig/pussig?

En lærer har skrevet noe av det samme, og har lagt det ut på nettet som et resultat av en oppgave på en skole, obeservasjon av elever med minoritetsbakgrunn. Skal se om jeg finner det.

Finn det gjerne, jeg ville likt å lese det.

Gjest ikke redd
Skrevet

Jeg har reist rundt i Midt-østen, men heldigvis ikke mottatt noen trusler. Det rare er at mange tror at det lever mange millioner med banditter der som bare er ute etter å skade alle og enhver.

Truslene kommer alltid fra Vestlandet, da. Ikke folk i Midtøsten, men lesere fra det norske bibelbeltet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...