Gå til innhold

Smerter i brystområdet

Gjest bekymret, bekymret, bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lagt ut i almennmedisin men har ikke fåt noe svar, så legger den her også.

Har den siste uken hatt vondt i brystregionen innimellom. Er dame 38 år.

For det meste mitt i brystet men av og til også andre steder.

Smerten kommer helt plutselig, og den varer også veldig kort. Er borte innen 2-30 sek. Kan komme både når jeg er i bevegelse og når jeg er i ro.

Kan være lenge mellom. I går var det ingen ting på dagtid, men så kom det tre-fire ganger sent i går kveld.

Og jeg blir så redd, er redd det skal være noe galt med hjertet.

Hadde også noe smerter i brystregionen for et drøyt år siden, var da og tok ekg og alt var bra. Da satt smertene mer under brystene (den gjør det av og til nå også, men mest midt i).

Kan også være en dag uten noen ting.

Når smertene er borte (etter få sek) er det helt bra igjen.

Hjelp, er det noe galt med hjertet mitt????

:((((((

Skrevet

Hvordan føler du deg ellers? Hvis det skal være noe akutt med hjertet, skal det kjennes mer vondt ut i venstre arm (altså ikke bare midt i brystet eller hjerteregionen).

Det kan ikke være psykisk, en type angst ? Er du ellers fornøyd med livet?

Gjest nettlusa
Skrevet

Lite trolig at det er hjertet, da det vil gi symptomer nedover venstre arm, samt pustebesvær, svette og slikt. Visstnok sinsykt vondt å få infarkt..

Dessuten ligger hjertet mer mot venstre enn midt i brystet.

Jeg tipper noe muskel/skjellettgreier, angstanfall, evnt. lungebetennelse/bronkitt.

Men jeg er nå engang bare ei nettlus. Så hvis du er bekymra og føler at noe ikke stemmer, så ringer du legen din! :0)

Skrevet

Hvordan føler du deg ellers? Hvis det skal være noe akutt med hjertet, skal det kjennes mer vondt ut i venstre arm (altså ikke bare midt i brystet eller hjerteregionen).

Det kan ikke være psykisk, en type angst ? Er du ellers fornøyd med livet?

Føler meg i ok form ellers.

Har vært litt plaget med kvalme som kommer og går den siste tiden, men det har samboeren også. Så jeg tror vel det er noe som går.

Har litt plager med stiv nakke og skuldre. Men er ellers i ok form . Er på jobb hver dag.

Skrevet

Lite trolig at det er hjertet, da det vil gi symptomer nedover venstre arm, samt pustebesvær, svette og slikt. Visstnok sinsykt vondt å få infarkt..

Dessuten ligger hjertet mer mot venstre enn midt i brystet.

Jeg tipper noe muskel/skjellettgreier, angstanfall, evnt. lungebetennelse/bronkitt.

Men jeg er nå engang bare ei nettlus. Så hvis du er bekymra og føler at noe ikke stemmer, så ringer du legen din! :0)

Fornuften min sier meg at det ikke er hjertet, men heller muskler. Men får litt angst når jeg får vondt i brystområdet.

Mistet et nært familiemedlem pga hjerte, fikk infarkt tidlig i 50-åra og døde bare få år senere.

Har problemer med stiv nakke og skuldre, kanskje det kommer av det?

Men smerten forsvinner i løpet av veldig kort tid. Har vært helt fin hittil i dag. Og i går kjente jeg først noe ved 22-tida.

Får se det an.

Skrevet

sannsynligvis er det bare musklene dine.

Ja, det er det fornuften min sier meg også.

Men når jeg først har kjent det ved et par anledninger går jeg liksom å kjenner etter om jeg kjenner noe. Er vedlig redd for dette med hjertet, mistet nemlig er nært familimedlem pga hjertet, som var midt i 50-åra.

Men har som sagt litt stiv nakke og skuldre, som jeg også får litt hodepine av. Så det kan vel kanskje være årsaken?

Gjest nettlusa
Skrevet

Fornuften min sier meg at det ikke er hjertet, men heller muskler. Men får litt angst når jeg får vondt i brystområdet.

Mistet et nært familiemedlem pga hjerte, fikk infarkt tidlig i 50-åra og døde bare få år senere.

Har problemer med stiv nakke og skuldre, kanskje det kommer av det?

Men smerten forsvinner i løpet av veldig kort tid. Har vært helt fin hittil i dag. Og i går kjente jeg først noe ved 22-tida.

Får se det an.

Åååååjaaa! Nakke skuldre ja. Det der har jeg og hatt!

Det henger sammen. Ribbeina dine forran der, det har stivnet. Du trenger en kiropraktor!!

Skrevet

Åååååjaaa! Nakke skuldre ja. Det der har jeg og hatt!

Det henger sammen. Ribbeina dine forran der, det har stivnet. Du trenger en kiropraktor!!

Men smertene er jo ikke der hele tiden.

Kommer brått og forsvinner like brått.

Kan det være muskler da? Håper jo og tror det da....))))

Skrevet

Men smertene er jo ikke der hele tiden.

Kommer brått og forsvinner like brått.

Kan det være muskler da? Håper jo og tror det da....))))

Jeg hadde akkurat det samme som du beskriver. Gikk i lengre tid og kjente på smerter i brystet og bak i ryggen, på et spesielt punkt. Var ikke noe med om jeg anstrengte meg eller var i ro. Det var en skikkelig stikkende smerte, så vondt at jeg nesten ikke kunne puste inn (da ble det verre). Var skikkelig nervøs for at det kunne være hjertet (lite sannsynlig, for jeg var bare 25, men jeg er jo hypokonder). ;)

Det viste seg at det var muskulært, kom fra stiv nakke og feilstillinger i ryggsøylen. Var ganske mange ganger til kiropraktor, fikk laget spesielle såler til å gå med pga plattfot. Alt henger sammen! Gå til legen og si at du vil ha henvisning til kiropraktor.

God bedring! :)

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme som du beskriver. Gikk i lengre tid og kjente på smerter i brystet og bak i ryggen, på et spesielt punkt. Var ikke noe med om jeg anstrengte meg eller var i ro. Det var en skikkelig stikkende smerte, så vondt at jeg nesten ikke kunne puste inn (da ble det verre). Var skikkelig nervøs for at det kunne være hjertet (lite sannsynlig, for jeg var bare 25, men jeg er jo hypokonder). ;)

Det viste seg at det var muskulært, kom fra stiv nakke og feilstillinger i ryggsøylen. Var ganske mange ganger til kiropraktor, fikk laget spesielle såler til å gå med pga plattfot. Alt henger sammen! Gå til legen og si at du vil ha henvisning til kiropraktor.

God bedring! :)

Takk for svar.

Tror nok også det er muskulært med meg.

Har akkurat kommet hjem fra en time aerobic, og kjente ikke noe da. Kjenner av og til noe når jeg vrir overkroppen spesielt. Så jeg får kanskje prøve kiropraktor.

Takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...