Gjest luftet ut Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Grå og "skabbete" katt kom inn døren (jeg luftet ut). Frekk! Visste ikke at de var så nygsgjerrige... 0 Siter
Gjest dyrevett Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 du som er frekk. stakkars katten, kan vel ikke for at den er skabbete. den er sikkert sulten også. 0 Siter
Gjest luftet ut Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 du som er frekk. stakkars katten, kan vel ikke for at den er skabbete. den er sikkert sulten også. Den får mat! Det er noen villkatter som holder til rundt her, og naboen gir dem mat. 0 Siter
Ade|ina Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Hadde besøk av en katt her om dagen jeg også. Den kom bare tuslende inn i stua, og var både smånervøs og sulten. Verandadøra sto oppe, for jeg luftet - så derfor. Tok den ut igjen og ga den mat og melk. 0 Siter
Gjest bare sånn til info Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Hadde besøk av en katt her om dagen jeg også. Den kom bare tuslende inn i stua, og var både smånervøs og sulten. Verandadøra sto oppe, for jeg luftet - så derfor. Tok den ut igjen og ga den mat og melk. Til neste gang du får besøk, ikke gi katten melk, vann er best for katter. 0 Siter
Ade|ina Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Til neste gang du får besøk, ikke gi katten melk, vann er best for katter. "Til neste gang du får besøk, ikke gi katten melk, vann er best for katter." Ja nå hadde vi alltid katter når jeg var liten, og de fikk alltid melk. Ingen av dem tok skade av det, men det er vel ratt meg nye hysteriske oppfinnelser når det gjelder katter også. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 "Til neste gang du får besøk, ikke gi katten melk, vann er best for katter." Ja nå hadde vi alltid katter når jeg var liten, og de fikk alltid melk. Ingen av dem tok skade av det, men det er vel ratt meg nye hysteriske oppfinnelser når det gjelder katter også. "men det er vel ratt meg nye hysteriske oppfinnelser når det gjelder katter også." På ingen måte. Men voksne katter har som regel ikke en mage som tåler ku-melk særlig bra. De dør ikke av det, men de får bl.a løs mage. Skal man absolutt gi dem melk, så er det en fordel å blande ca.50-50 med melk - da blir det mindre hardt for magen. (Jeg hadde forøvrig en oldefar som røyket som en skorstein, og ble over 90 år gammel - jeg synes likevel ikke det e "hysterisk" å advare folk mot å røyke...:-) "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Den får mat! Det er noen villkatter som holder til rundt her, og naboen gir dem mat. Du kan ikke definere en katt eller hund som "frekk" - det er en tilstand og en konsekvens som kerver et menneskelig sinn. Og kommer en fremmed katt inn, er det jo ikke værre enn å sende den ut igjen. Med mindre man er allergisk, så er det ingen skade skjedd. "................................." 0 Siter
Ade|ina Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 "men det er vel ratt meg nye hysteriske oppfinnelser når det gjelder katter også." På ingen måte. Men voksne katter har som regel ikke en mage som tåler ku-melk særlig bra. De dør ikke av det, men de får bl.a løs mage. Skal man absolutt gi dem melk, så er det en fordel å blande ca.50-50 med melk - da blir det mindre hardt for magen. (Jeg hadde forøvrig en oldefar som røyket som en skorstein, og ble over 90 år gammel - jeg synes likevel ikke det e "hysterisk" å advare folk mot å røyke...:-) "................................." Katter og oldefedre - jaja. Katten ble mett og utørst den, så da tenker jeg at alt er såre vel. Godt den fikk skummet melk kanskje. Vi drikker ikke fløtemelk i vårt hus :-) Nei ærlig talt, er det noe jeg gir bengen i så er det iallefall om jeg ga katten melk eller vann. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Katter og oldefedre - jaja. Katten ble mett og utørst den, så da tenker jeg at alt er såre vel. Godt den fikk skummet melk kanskje. Vi drikker ikke fløtemelk i vårt hus :-) Nei ærlig talt, er det noe jeg gir bengen i så er det iallefall om jeg ga katten melk eller vann. "Katter og oldefedre - jaja." Var det noe med den prinsippielle sammenligningen du ikke skjønte? Du trakk slutningen at ingen katter kan ta skade av å få melk, fordi kattene dine fikk det da du var liten. Det er akkurat det samme som å si at røyking ikke er skadelig, fordi bestefaren min røykte til han døde av alderdom. "Nei ærlig talt, er det noe jeg gir bengen i så er det iallefall om jeg ga katten melk eller vann." Nå som du vet det, så vil det fornuftige være å gi den utvannet melk neste gang. Imidlertid tror jeg skummet melk er mindre hardt for magen enn vanlig melk, så det blir kanskje noe av det samme. "................................." 0 Siter
Mistera Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Stakkars deg... hadde du besøk av en redd og syk katt??? Det må ha vært forferdelig du! Skjønner meg ikke på somme mennesker jeg altså, rett og slett. Om det er så ille med de ville kattene så hvorfor ikke be naboen om å få avlivet de hos dyrlegen? Det er tilogmed GRATIS ja tenk det, ville dyr som går ute og sulter er dyreplageri, de blir utsatt for mange groteskheter fra ungdom (spesielt) og endel småbarnsfedre som tar saken i egne hender, og skyter de som har eier, og ikke de ville...( joda har opplevd) Du sparer en syk og vill katt ved å ta den med til dyrlegen, kansje du sparer en hel kattebestand om denne katta har katte-HIV( nei ikke sånn HIV som menneskene har, men en form for kreft) og dør i naturen, ja da kommer kattepesten... og alle vet hve det betyr? Jeg er personlig meget glad i alle dyr, da særs katter, og jeg mener også at ville katter har det best i et hjem, eller i det hinsidige...det er det eneste humane, og det stopper også flommen av ville katter...det er snart sommer, og vi vet hva som kommer til å skje med en god del dyr rundt om kring i landet:( kansje den katten er en sånn katt, som har blitt kastet ut av en bil, eller kastet i skogen for å sulte i hel, eller eller??? 0 Siter
Ade|ina Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 "Katter og oldefedre - jaja." Var det noe med den prinsippielle sammenligningen du ikke skjønte? Du trakk slutningen at ingen katter kan ta skade av å få melk, fordi kattene dine fikk det da du var liten. Det er akkurat det samme som å si at røyking ikke er skadelig, fordi bestefaren min røykte til han døde av alderdom. "Nei ærlig talt, er det noe jeg gir bengen i så er det iallefall om jeg ga katten melk eller vann." Nå som du vet det, så vil det fornuftige være å gi den utvannet melk neste gang. Imidlertid tror jeg skummet melk er mindre hardt for magen enn vanlig melk, så det blir kanskje noe av det samme. "................................." Jeg skjønte hva du mente Prozak. Så bare ingen grunn til å utdype det. Tror du jeg er komplett idiot eller? Skuffet. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg skjønte hva du mente Prozak. Så bare ingen grunn til å utdype det. Tror du jeg er komplett idiot eller? Skuffet. Kommentaren din hintet til at du ikke skjønte den prisippielle sammenligningen. Hvorvodt folk er "komplette idiotier" eller ikke forsøker jeg å unngå å ta stilling til, all den tid jeg ikke har noe grunnlag å basere en gjetning på :-) "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.