Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• Mr Kahn

16

• flisa

5

• Ade|ina

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det stod at han skulle bedt andre folk i drosjekøen hjelpe seg med å få vekk idioten.

Skrevet

Det stod at han skulle bedt andre folk i drosjekøen hjelpe seg med å få vekk idioten.

Joda, det er alltid andre muligheter. Men det faller definitivt inn under formildende omstendigheter. Det er heller ikke sikkert man er tilstedeværende nok til å tenke ut den lureste strategien når man er midt i en førstehjelputøvelse.

"................................."

Skrevet

Joda, det er alltid andre muligheter. Men det faller definitivt inn under formildende omstendigheter. Det er heller ikke sikkert man er tilstedeværende nok til å tenke ut den lureste strategien når man er midt i en førstehjelputøvelse.

Kan jo hende han var skikkelig provoserende og ekkel den fyren også - mulig han fortjente seg en midt i planeten...

Skrevet

Så du mener denne episoden svekker tilliten til norsk rettsvesen?

Skrevet

Når/hvis det står andre folk å ser på uten å gjøre noe som helst for å fjerne den fulle idioten, så hadde han vel ikke store valget annet enn å gi han en på trynet.

Vel fortjent spør du meg. Alternativet hadde jo vært at dama ikke fikk hjelp, og det hadde vært langt verre.

6000 i bot - dustenorge på sitt verste.

Hva fikk fylliken mon tro. Et klapp på skulderen, og hade bra.

Skrevet

Når/hvis det står andre folk å ser på uten å gjøre noe som helst for å fjerne den fulle idioten, så hadde han vel ikke store valget annet enn å gi han en på trynet.

Vel fortjent spør du meg. Alternativet hadde jo vært at dama ikke fikk hjelp, og det hadde vært langt verre.

"Hva fikk fylliken mon tro. Et klapp på skulderen, og hade bra."

Han burde jo ha fått bot eller annen straff for å ha forsøkt å forhindret førstehjelp. At han var full er ingen unnskyldning.

".................................."

Skrevet

Så du mener denne episoden svekker tilliten til norsk rettsvesen?

Nå må du stå for det du sier, "tøffen", og ignorere meg, som du med eder og galle har annonsert at du gjør.

"......................................"

Skrevet

Kan jo hende han var skikkelig provoserende og ekkel den fyren også - mulig han fortjente seg en midt i planeten...

Når man er så full og totalt idiot at man forsøker å forstyrre førstehjelp ved å legge seg oppå pasienten og forsøke å kysse han/henne, så er det vel hevet over enhver tvil om at en på trynet er vel fortjent. Det er meget mulig at jeg hadde gjort det samme, og lagt skikkelig med kraft bak slaget - bot eller ikke.

Skrevet

Nå må du stå for det du sier, "tøffen", og ignorere meg, som du med eder og galle har annonsert at du gjør.

Så du mener altså at du ikke har noe svar? Du har med dette bekreftet mine mistanker: du er en idiot.

Skrevet

...dessuten, hva om slaget hadde sendt fylliken på hue i asfalten og forårsaket hans død? Det er lov å bruke hue.

Skrevet

Når man er så full og totalt idiot at man forsøker å forstyrre førstehjelp ved å legge seg oppå pasienten og forsøke å kysse han/henne, så er det vel hevet over enhver tvil om at en på trynet er vel fortjent. Det er meget mulig at jeg hadde gjort det samme, og lagt skikkelig med kraft bak slaget - bot eller ikke.

Etter en diskusjon om temaet med gubben, så mener jeg nå som han, at en så full mann som begir ut på å prøve å kysse en dame som ligger nede, absolutt ikke fortjener seg en "midt i planeten", som jeg først sa - men, han burde være lett å få vekk ved å brøle til de som stod rundt; "SE å få vekk den idioten!"

Å ende opp med enda et offer - som kanskje detter i bakken og kanskje ender opp med skader eller død idet han treffer fortauskanten - det er det ikke verdt. Da blir man i verste fall dømt som drapsmann - det har hendt folk før det, som bare ville gi noen en lærepenge....i fylla.

Skrevet

...dessuten, hva om slaget hadde sendt fylliken på hue i asfalten og forårsaket hans død? Det er lov å bruke hue.

Du har helt rett! Jeg angrer på at jeg hadde lyst til å sende han inn i drømmeland. Og jeg syns også retten gjorde rett i å idømme han straff for slaget. Han som var drita full var sikkert "bevisstløs i kysseøyeblikket" eller noe sånt :)

Skrevet

"Alternativet hadde jo vært at dama ikke fikk hjelp", sier du?

Alternativet kunne vært at han hadde endt opp med to livstruende skadde personer, hva gjør han da?

Det er ikke så lenge siden vi hadde et tilfelle i Oslo, der en "kjekkas" bare skulle vise seg litt, og sparket til en sakesløs person som deljet hue i asfalten og døde. Det samme skjedde på Vinterbro for noen år siden, en hissigpropp som ikke likte å stå i kø slo ned en annen i køen. Resultatet ble en dom for drap.

Å måke ned en fyllik som knapt kan karre varmen av seg er ikke annet en bajasseri, og dermed får en også ta den smellen en får som en RELATIVT billig lærepenge.

Mener nå jeg.

Skrevet

...ja sa vel ikke at jeg SKULLE overse deg, jeg antydet vel heller muligheten.

Blir du ikke det minste flau over å kalle meg "tøffen", du som synes det er greit å slå ned fylliker som ikke kan gjøre rede for seg?

Du er fan ikke mye tess, påsan.

Skrevet

...ja sa vel ikke at jeg SKULLE overse deg, jeg antydet vel heller muligheten.

Blir du ikke det minste flau over å kalle meg "tøffen", du som synes det er greit å slå ned fylliker som ikke kan gjøre rede for seg?

Du er fan ikke mye tess, påsan.

Du fornekter deg ikke, din innavlede knøl :-)

"...ja sa vel ikke at jeg SKULLE overse deg, jeg antydet vel heller muligheten."

Nope. Du sa at du skulle.

"Blir du ikke det minste flau over å kalle meg "tøffen", du som synes det er greit å slå ned fylliker som ikke kan gjøre rede for seg?"

Kan du definére hvordan du kommer til den generaliserte konklusjonen der? Hvor har jeg sagt noe om at jeg synes det er greit å "slå ned fylliker som ikke kan gjøre rede for seg"? Hva nøyaktig er det du ikke forstår, iom. at du dikter opp holdninger og legger på meg?

Jeg kunne nå forklart hva det var jeg sa, men det er så åpenbart for den som ikke ønsker å diktere andres holdninger, og meningen er like åpenbar, at det ville kun vært for å forsøke å tvinge opp øynene dine. Og det er fåfengt. Iom. at du klarer å lese noe slikt ut i fra det jeg sa om det nevnte tilfellet, så er det lite trolig at du ønsker å forholde deg til fakta og det som blir sagt/gjort.

"Du er fan ikke mye tess, påsan"

Til hva? I forhold til deg, så er jeg vel sannsynligvis "tess" på de fleste områder.

"..............................."

Skrevet

Så du mener altså at du ikke har noe svar? Du har med dette bekreftet mine mistanker: du er en idiot.

Og hva slags svar skulle jeg gitt? Ja? Nei? Og hva i all verden interesserer det deg, som kun er ute etter å krangle med et variabelt grep på virkeligheten?

BTW: La oss se hvor mange ganger du presterer å komme med uprovoserte personangrep i denne tråden.

"................................"

Skrevet

Du har helt rett! Jeg angrer på at jeg hadde lyst til å sende han inn i drømmeland. Og jeg syns også retten gjorde rett i å idømme han straff for slaget. Han som var drita full var sikkert "bevisstløs i kysseøyeblikket" eller noe sånt :)

Det er klart. En som er full er jo ikke ansvarlig for sine handlinger. Bah.

"..................................."

Skrevet

Etter en diskusjon om temaet med gubben, så mener jeg nå som han, at en så full mann som begir ut på å prøve å kysse en dame som ligger nede, absolutt ikke fortjener seg en "midt i planeten", som jeg først sa - men, han burde være lett å få vekk ved å brøle til de som stod rundt; "SE å få vekk den idioten!"

Å ende opp med enda et offer - som kanskje detter i bakken og kanskje ender opp med skader eller død idet han treffer fortauskanten - det er det ikke verdt. Da blir man i verste fall dømt som drapsmann - det har hendt folk før det, som bare ville gi noen en lærepenge....i fylla.

Jeg har ikke sagt at det er greit å slå ned folk. Det jeg ville frem til var at det, i dette tilfellet, kan ha vært en rimelig refleksiv og lite gjennomtenkt reaksjon fra vedkommende. Jeg har heller ikke sagt at dommen var hverken flott eller idiotisk - det var tross alt en diskusjon jeg la opp til. At noen ikke evner å diskutere saken, men må oppføre seg som unger, er en uunngåelig faktor klientellet tatt i betraktning.

Og bruk IKKE at idioten var full som en unnskyldning. Om en person er så full at han/hun oppfører seg som en idiot, så bør vedkommende behandles som om h*n er klin edru og ved nøyaktig hva h*n gjør.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at det er greit å slå ned folk. Det jeg ville frem til var at det, i dette tilfellet, kan ha vært en rimelig refleksiv og lite gjennomtenkt reaksjon fra vedkommende. Jeg har heller ikke sagt at dommen var hverken flott eller idiotisk - det var tross alt en diskusjon jeg la opp til. At noen ikke evner å diskutere saken, men må oppføre seg som unger, er en uunngåelig faktor klientellet tatt i betraktning.

Og bruk IKKE at idioten var full som en unnskyldning. Om en person er så full at han/hun oppfører seg som en idiot, så bør vedkommende behandles som om h*n er klin edru og ved nøyaktig hva h*n gjør.

Jeg vt ikke hva du sa om det var greit eller ikke jeg - det var JEG Som ville gi han en midt i planeten - men angrer meg. - hehe, nå må du lese roooolig hva folk sier før du bruser med fjøra....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...