Gå til innhold

Just the girls;)

Anbefalte innlegg

Men du gjør da noe husarbeid.

Jeg kjenner ei som er i samme situasjon som deg, og hun får ikke tid til annet enn å dille med ungen hele dagen. Så fort det piper i babyen, er hun på pletten. Og å lage middag er helt uaktuelt for henne.

Antakelig sover ungen en del på dagtid, men hun får ikke gjort noe da heller.

Så alt er relativt, og jeg synes du er flink.

*he he* Det er mulig at din venninne overdriver, men det er sannelig en viss mulgihet for at du ikke forstår hennes situasjon også!

Da jeg hadde en drøyt 2 mnd gammel baby, sov han 10,5 timer i døgnet i gjennomsnitt (JA, jeg tok faktisk tiden! Jeg laget et skjema over en uke og ga til helsesøster for å spørre: Er dette normalt???)

Han var også veldig vanskelig på ammingen - sovnet/ga opp før han var mett, rett og slett fordi det var for slitsomt for han å suge i seg melken. Så da ble det korte tidsintervall med ammefri mellom hver gang, for han ble så fort sulten.

Og så var han en gulpeunge "de luxe", så jeg bar ham mye i bæresele, hvilket også kan være en utfordring når det gjelder husarbeid.

Heldigvis så hadde jeg en klok helsesøster, som skjønte av timeplanen jeg ga henne at her måtte noe gjøres! Jeg fikk medisin for å lette melkeutdrivingen, for her kom det altså alt for tregt ut.

Detter at jeg begynte med denne medisinen fikk jeg nesten et nytt liv: Et barn som spise seg skikkelig mett slik atjeg fikk gode pauser innimellom matingen, og han begynte å sove mer - dog ikke i _nærheten_ av 4 timer om dagen! *he he*

Men frem til dette skjedde så må jeg innrømme at hus og mann til en stor grad fikk seile sin egen sjø, likeså alle mulige venninner og sosiale arrangementer.

Men jeg fikk utrolig kmye skryt av helsesøster. Hun sa faktisk at hun på grunn av meg hadde revurdert hele sitt syn på hvilke ammeproblemer det er mulig å overkomme! *skryte skryte*

Fortsetter under...

Skal jeg kanskje holde kjeft om at hun sover 8+3 timer på natta og eller? I dag stod jeg opp en time før henne og koste meg med avisa, dol og frokost.

Nei, du trenger ikke holde kjeft om det, for nå er det så lenge siden jeg hadde baby, at jeg ikke bryr meg om at andre har mere fritid enn det jeg hadde! ;-)

Og nå er han en engel og en veldig grei gutt! *S*

Gjest Elextra

*he he* Det er mulig at din venninne overdriver, men det er sannelig en viss mulgihet for at du ikke forstår hennes situasjon også!

Da jeg hadde en drøyt 2 mnd gammel baby, sov han 10,5 timer i døgnet i gjennomsnitt (JA, jeg tok faktisk tiden! Jeg laget et skjema over en uke og ga til helsesøster for å spørre: Er dette normalt???)

Han var også veldig vanskelig på ammingen - sovnet/ga opp før han var mett, rett og slett fordi det var for slitsomt for han å suge i seg melken. Så da ble det korte tidsintervall med ammefri mellom hver gang, for han ble så fort sulten.

Og så var han en gulpeunge "de luxe", så jeg bar ham mye i bæresele, hvilket også kan være en utfordring når det gjelder husarbeid.

Heldigvis så hadde jeg en klok helsesøster, som skjønte av timeplanen jeg ga henne at her måtte noe gjøres! Jeg fikk medisin for å lette melkeutdrivingen, for her kom det altså alt for tregt ut.

Detter at jeg begynte med denne medisinen fikk jeg nesten et nytt liv: Et barn som spise seg skikkelig mett slik atjeg fikk gode pauser innimellom matingen, og han begynte å sove mer - dog ikke i _nærheten_ av 4 timer om dagen! *he he*

Men frem til dette skjedde så må jeg innrømme at hus og mann til en stor grad fikk seile sin egen sjø, likeså alle mulige venninner og sosiale arrangementer.

Men jeg fikk utrolig kmye skryt av helsesøster. Hun sa faktisk at hun på grunn av meg hadde revurdert hele sitt syn på hvilke ammeproblemer det er mulig å overkomme! *skryte skryte*

Skal vi finne ut hvem som hadde det verst? ;)

Jeg hadde en liten gutt med kolikk, som heller ikke sov særlig mye, i begynnelsen aldri to timer i strekk, heller ikke på natten. Jeg begynte å skrive opp når og hvor lenge han skrek og han sov, og fant ut at han skrek flere timer i døgnet enn han sov! Fikk også en viss forståelse fra en flink helsesøster...

Nr. 2 lignet mer på babyen til Åsemor. Takke meg til at de ikke var nr. 2 som kom først, og jeg trodde jeg visste hvordan det var å ha baby når jeg ventet nestemann!

Skal vi finne ut hvem som hadde det verst? ;)

Jeg hadde en liten gutt med kolikk, som heller ikke sov særlig mye, i begynnelsen aldri to timer i strekk, heller ikke på natten. Jeg begynte å skrive opp når og hvor lenge han skrek og han sov, og fant ut at han skrek flere timer i døgnet enn han sov! Fikk også en viss forståelse fra en flink helsesøster...

Nr. 2 lignet mer på babyen til Åsemor. Takke meg til at de ikke var nr. 2 som kom først, og jeg trodde jeg visste hvordan det var å ha baby når jeg ventet nestemann!

Du vinner! Gratulerer! ;-))

*Flirer*

Poenget var å si noen oppmuntrende ord til Åsemor, intet annet!

Annonse

Mary Poppins

Jeg ser bortifra sex, da de fleste får vel komplimenter da.

Når han er hjemme (han reiser mye) får jeg veldig mye komplimenter, men det er nok fordi han må ta igjen for all den tiden han er borte.

Jeg er også flink til å gi han komplimenter, faktisk elsker jeg å gi han komplimenter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...