Gjest høres gøy ut Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Noen som vet hvordan man kan få jobbe som oversetter norsk/engels og/eller tekster for filmer, tv programmer ol? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Da lærer man seg først riktig orddeling på norsk. Så bør du ha en viss utdanning i språkene du skal oversette mellom. Hvor høy utdannelse som kreves avhenger av hva som skal oversettes. Kjenner en som tekster for TV, han har hovedfag i engelsk. Så tar du kontakt med et oversettelsesbyrå, evt direkte med bedriften hvis bedriften har egne oversettere. De aller fleste bedrifter setter oversettingen ut til andre firmaer. Oversettelse er forresten ikke så moro som det kan virke som. Har jobbet en del med det - bruksanvisninger, instruksjonsbøker osv. Det som er moro å oversette er skjønnlitteratur og andre litt "tyngre" saker, og det må man ha oversetterutdanning og/eller veldig mye relevant erfaring for å få oppdrag på. 0 Siter
Gjest høres gøy ut Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Da lærer man seg først riktig orddeling på norsk. Så bør du ha en viss utdanning i språkene du skal oversette mellom. Hvor høy utdannelse som kreves avhenger av hva som skal oversettes. Kjenner en som tekster for TV, han har hovedfag i engelsk. Så tar du kontakt med et oversettelsesbyrå, evt direkte med bedriften hvis bedriften har egne oversettere. De aller fleste bedrifter setter oversettingen ut til andre firmaer. Oversettelse er forresten ikke så moro som det kan virke som. Har jobbet en del med det - bruksanvisninger, instruksjonsbøker osv. Det som er moro å oversette er skjønnlitteratur og andre litt "tyngre" saker, og det må man ha oversetterutdanning og/eller veldig mye relevant erfaring for å få oppdrag på. Takk for spydighetene... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Takk for spydighetene... Det var da ingen spydigheter der? 0 Siter
Gjest høres gøy ut Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Det var da ingen spydigheter der? Først lære seg norske regler for orddeling? Var sikkert en slik feil i mitt innlegg, hvorfor ellers nevne det? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Først lære seg norske regler for orddeling? Var sikkert en slik feil i mitt innlegg, hvorfor ellers nevne det? Tja, du hadde jo en orddelingsfeil, og når du da spør om en jobb hvor språket er redskapet, synes jeg ikke det er så rart at mallet gjør deg oppmerksom på det. For øvrig fikk du et hjelpsomt og informativ svar, synes jeg. 0 Siter
Gjest høres gøy ut Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Tja, du hadde jo en orddelingsfeil, og når du da spør om en jobb hvor språket er redskapet, synes jeg ikke det er så rart at mallet gjør deg oppmerksom på det. For øvrig fikk du et hjelpsomt og informativ svar, synes jeg. Hva om det ikke er jeg som skal ha jobben? Unødvendig å stadig rette på skrivefeil her, det er så tullete. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Takk for spydighetene... Såpass får du tåle 0 Siter
Gjest høres gøy ut Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Såpass får du tåle Det er bare så innmari teit. Men hvis du har et enormt behov for å heve deg over andre for å føle deg bedre så... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.