Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg skal kjøpe meg et nytt vaffeljern, type dobbelt. Det finnes sikkert mange forskjellige, noen steker fint og jevnt, andre steker dårlig. Har funnet ut at et fra Wilfa (WAD419 til 589,-) har et element på 1800W - har faktisk ikke hørt om noe jern som har så bra styrke + sølekant. Hvilket vaffeljern har du god erfaring med? 0 Siter
morsan Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hvor mange hjerter er det per plate? Jeg har ønsket meg dobbelt jern, men jeg har bare sett at det finnes 4-hjerters plater, og det går da bare ike an! *he he* Har også sett et jern hvor det er femhjerters plater, men der de to platene er "siamesiske". Jeg er litt merkelig konservativ på vafler, skjønner du! :-) Smaker liksom best når det er femhjerters! *S* 0 Siter
muriel Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hvor mange hjerter er det per plate? Jeg har ønsket meg dobbelt jern, men jeg har bare sett at det finnes 4-hjerters plater, og det går da bare ike an! *he he* Har også sett et jern hvor det er femhjerters plater, men der de to platene er "siamesiske". Jeg er litt merkelig konservativ på vafler, skjønner du! :-) Smaker liksom best når det er femhjerters! *S* Fire-hjerters ruler!! Perfekt til å smelle masse pålegg på ene delen, klappe den sammen...og vips!! Du har en deilig og kaloririk sandwich ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hvor mange hjerter er det per plate? Jeg har ønsket meg dobbelt jern, men jeg har bare sett at det finnes 4-hjerters plater, og det går da bare ike an! *he he* Har også sett et jern hvor det er femhjerters plater, men der de to platene er "siamesiske". Jeg er litt merkelig konservativ på vafler, skjønner du! :-) Smaker liksom best når det er femhjerters! *S* Heeeelt enig! Det SKAL være 5 hjerter i en vaffelplate! 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hvor mange hjerter er det per plate? Jeg har ønsket meg dobbelt jern, men jeg har bare sett at det finnes 4-hjerters plater, og det går da bare ike an! *he he* Har også sett et jern hvor det er femhjerters plater, men der de to platene er "siamesiske". Jeg er litt merkelig konservativ på vafler, skjønner du! :-) Smaker liksom best når det er femhjerters! *S* Jeg er stort sett enig, men tar gjerne til takke med 4-hjertes om jernet steker fort og perfekt, i motsetning til det ene jernet jeg har nå *sukk* Jeg så det i en annonse fra ExpertBonus, og vet at de har dette på obs, hvor jeg tar helgehandelen http://www.dinpris.no/prices/cid_22_gid_137_sid_636_pid_29265 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Heeeelt enig! Det SKAL være 5 hjerter i en vaffelplate! Da gidder jeg ikke å invitere deg på vafler i sommer *stryke Lillemus av lista* 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Tips meg når du finner ett dobbelt med 5 hjerter i hver plate! Jeg skal også ha et sånt! 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Fire-hjerters ruler!! Perfekt til å smelle masse pålegg på ene delen, klappe den sammen...og vips!! Du har en deilig og kaloririk sandwich ) Du kunne spart deg ordet "kaloririk". Du tar gleden fra meg med det ordet. Ellers så er jeg enig *s* 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Tips meg når du finner ett dobbelt med 5 hjerter i hver plate! Jeg skal også ha et sånt! Det hjelper da ikke om det er 5-hjertes, hvis det er siamesiske vaffelplater og dårlig element i jernet!!! Kvalitet, Lillemus - det er det damen vil ha! 0 Siter
Atene Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hvor mange hjerter er det per plate? Jeg har ønsket meg dobbelt jern, men jeg har bare sett at det finnes 4-hjerters plater, og det går da bare ike an! *he he* Har også sett et jern hvor det er femhjerters plater, men der de to platene er "siamesiske". Jeg er litt merkelig konservativ på vafler, skjønner du! :-) Smaker liksom best når det er femhjerters! *S* Klart det smaker bedre ! Jeg hadde forresten en kollega som tabbet seg ut. Hun skulle ha besøk av en mann hun var interessert i, og for å imponere hadde hun kjøpt nystekte vafler ferdig, lagt dem frem på kjøkkenbenken, satt opp vinduet, og satt vaffeljernet ved siden av. Hjemmelagd, liksom... Det var bare det at når gjesten kom, kikket han på vaflene og jernet, og utbrøt "hvordan har du fått til det der ?" Det var fem hjerter i jernet, og fire på vaflene... 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Klart det smaker bedre ! Jeg hadde forresten en kollega som tabbet seg ut. Hun skulle ha besøk av en mann hun var interessert i, og for å imponere hadde hun kjøpt nystekte vafler ferdig, lagt dem frem på kjøkkenbenken, satt opp vinduet, og satt vaffeljernet ved siden av. Hjemmelagd, liksom... Det var bare det at når gjesten kom, kikket han på vaflene og jernet, og utbrøt "hvordan har du fått til det der ?" Det var fem hjerter i jernet, og fire på vaflene... *hihihi* 0 Siter
morsan Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Klart det smaker bedre ! Jeg hadde forresten en kollega som tabbet seg ut. Hun skulle ha besøk av en mann hun var interessert i, og for å imponere hadde hun kjøpt nystekte vafler ferdig, lagt dem frem på kjøkkenbenken, satt opp vinduet, og satt vaffeljernet ved siden av. Hjemmelagd, liksom... Det var bare det at når gjesten kom, kikket han på vaflene og jernet, og utbrøt "hvordan har du fått til det der ?" Det var fem hjerter i jernet, og fire på vaflene... *hi hi* Men går det an å ikke klare å steke vafler, da? ;-) "Bortestekte" vafler har jeg kun kjøpt på kafé og jeg har fortært dem på stedet! *S* 0 Siter
morsan Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg er stort sett enig, men tar gjerne til takke med 4-hjertes om jernet steker fort og perfekt, i motsetning til det ene jernet jeg har nå *sukk* Jeg så det i en annonse fra ExpertBonus, og vet at de har dette på obs, hvor jeg tar helgehandelen http://www.dinpris.no/prices/cid_22_gid_137_sid_636_pid_29265 Men det femhjerters jernet jeg har funker jo bra fortsatt, så kanskje jeg heller skal kjøpe et slikt et til? *S* 0 Siter
Atene Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 *hi hi* Men går det an å ikke klare å steke vafler, da? ;-) "Bortestekte" vafler har jeg kun kjøpt på kafé og jeg har fortært dem på stedet! *S* Det kan du si. Men det finnes jo hvit saus på pose også... Selv pleier jeg å si at kan du lese, kan du også lage mat. 0 Siter
morsan Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Det kan du si. Men det finnes jo hvit saus på pose også... Selv pleier jeg å si at kan du lese, kan du også lage mat. Men den hvite sausen må man da tross alt blande ut med væske og koke opp, så da kunne jo dama ha kjøpt vaffelmiks på pose og laget vafler av det! ;-) Det MÅ da bare være bedre med nystekte vafler - selv fra posemix - enn med butikkjøpte som er stekt for flere timer siden! ;-))) 0 Siter
Gjest modific Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Fikk meg et dobbelt vaffeljern av type OBH nordica 6973 1600 W. Og det er IKKE bra. Halvparten av røra renner utafor, eller det blir ikke hele vaffler.. Er rødt og grønt lys, men ingen steder du kan stille "styrken" så jeg synes de er for lyse når lampa lyser grønt. Så ikke velg det... 0 Siter
Atene Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Men den hvite sausen må man da tross alt blande ut med væske og koke opp, så da kunne jo dama ha kjøpt vaffelmiks på pose og laget vafler av det! ;-) Det MÅ da bare være bedre med nystekte vafler - selv fra posemix - enn med butikkjøpte som er stekt for flere timer siden! ;-))) Vaffelmiks, ja... der har du enda et produkt jeg ikke forstår behovet for. Er det så mye vanskeligere å følge en vaffeloppskrift enn oppskriften bak på vaffelmiks posen ? Nei, nå må jeg gi meg... 0 Siter
morsan Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Vaffelmiks, ja... der har du enda et produkt jeg ikke forstår behovet for. Er det så mye vanskeligere å følge en vaffeloppskrift enn oppskriften bak på vaffelmiks posen ? Nei, nå må jeg gi meg... Man kan selvsagt mene at det ikke er så stor forksjell at det er noen vits, men det er jo _litt_ forskjell mlm å bare røre ut pulver i vann og det å knekke egg etc. Men stor er'n ikke. 0 Siter
Gjest uttern Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Dette vaffeljernet har vi og er kjempefornøyde! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Det hjelper da ikke om det er 5-hjertes, hvis det er siamesiske vaffelplater og dårlig element i jernet!!! Kvalitet, Lillemus - det er det damen vil ha! Men vafler skal _ikke_ være firkanta med fire hjerter. Så det så! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.