Gå til innhold

Dobbelt vaffeljern

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vaffelmiks, ja... der har du enda et produkt jeg ikke forstår behovet for.

Er det så mye vanskeligere å følge en vaffeloppskrift enn oppskriften bak på vaffelmiks posen ?

Nei, nå må jeg gi meg...

Toro vaffelmix gir veldig gode vafler, mye bedre enn de beste helt hjemmelagde vafler noen har greid å servere meg.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Freya

5

• Lillemus

3

• muriel

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fire-hjerters ruler!!

Perfekt til å smelle masse pålegg på ene delen, klappe den sammen...og vips!! Du har en deilig og kaloririk sandwich :o)

Det går fint an å klappe sammen en vaffelplate med fem hjerter. Har aldri vært noe problem her i gården, men så er vi ganske motorisk fremme her også, da. ;-)

Skrevet

Toro vaffelmix gir veldig gode vafler, mye bedre enn de beste helt hjemmelagde vafler noen har greid å servere meg.

Jeg synes Regal er veldig OK. Den aller. aller, aller største fordelen med å ha en slik pakke eller to på lur, er at man alltids kan hive sammen noen vafler hvis noen kommer forbi.

Jeg har sjelden egg i huset, og det er litt dumt å måtte løpe ut til nærmeste butikk og kjøpe egg i hurten og sturten! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg synes Regal er veldig OK. Den aller. aller, aller største fordelen med å ha en slik pakke eller to på lur, er at man alltids kan hive sammen noen vafler hvis noen kommer forbi.

Jeg har sjelden egg i huset, og det er litt dumt å måtte løpe ut til nærmeste butikk og kjøpe egg i hurten og sturten! :-)

*notere*

Regal. :-)

Skrevet

Vaffelmiks, ja... der har du enda et produkt jeg ikke forstår behovet for.

Er det så mye vanskeligere å følge en vaffeloppskrift enn oppskriften bak på vaffelmiks posen ?

Nei, nå må jeg gi meg...

Det er veldig kjekt å ha med seg på hytta da - fremfor å drasse på egg, melk, melk osv...

Skrevet

Men vafler skal _ikke_ være firkanta med fire hjerter. Så det så!

Jooo! De er best!

Skrevet

Fire-hjerters ruler!!

Perfekt til å smelle masse pålegg på ene delen, klappe den sammen...og vips!! Du har en deilig og kaloririk sandwich :o)

Enig! Fire-hjerters, det er Vafler, det!

Skrevet

Det går fint an å klappe sammen en vaffelplate med fem hjerter. Har aldri vært noe problem her i gården, men så er vi ganske motorisk fremme her også, da. ;-)

Vi for vår del er i bakleksa med det meste ;-)

Skrevet

Du kunne spart deg ordet "kaloririk". Du tar gleden fra meg med det ordet.

Ellers så er jeg enig *s*

Alt er relativt.

For oss små, trultne hveteboller som sverger til fløte, rømme og annet snadder, så blir det...ja.

Og fløøøøtemysost og smøøøør. Hehe!

Gjest Flystripa
Skrevet

Men vafler skal _ikke_ være firkanta med fire hjerter. Så det så!

*hrmf* Din flisespikker! *s*

Gjest Flystripa
Skrevet

Fikk meg et dobbelt vaffeljern av type OBH nordica 6973 1600 W.

Og det er IKKE bra. Halvparten av røra renner utafor, eller det blir ikke hele vaffler.. Er rødt og grønt lys, men ingen steder du kan stille "styrken" så jeg synes de er for lyse når lampa lyser grønt. Så ikke velg det...

Noterer _IKKE_ Obh. Takk for info!

Gjest Flystripa
Skrevet

Dette vaffeljernet har vi og er kjempefornøyde!

Steker det raskt og jevnt? Får du til litt crispy vafler også? *stiller høye krav*

Gjest uttern
Skrevet

Steker det raskt og jevnt? Får du til litt crispy vafler også? *stiller høye krav*

Det steker like fort som mitt vanlige gamle enkle gjorde.

Jeg liker ikke sprøe vafler så jeg lager alltid tykke vafler som jeg legger under et håndkle for å holde myke.

Det er lett å få sprø vafler hvis man lager dem tynnere og legges på rist enkeltvis uten noe over seg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

*hrmf* Din flisespikker! *s*

Duh! Flisespikker, jeg? Det er _vafler_ vi snakker om! Og man tuller ikke med vafler, altså! De skal ha fem hjerter og være runde.

:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jooo! De er best!

Sludder og pølseskinn, altså. Det sier bare de med firkanta vafler for å trøste seg sjæl. Men _meg_ lurer du ikke!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi for vår del er i bakleksa med det meste ;-)

Da skjønner jeg godt du har firkanta vafler! ;-)

Skrevet

Det steker like fort som mitt vanlige gamle enkle gjorde.

Jeg liker ikke sprøe vafler så jeg lager alltid tykke vafler som jeg legger under et håndkle for å holde myke.

Det er lett å få sprø vafler hvis man lager dem tynnere og legges på rist enkeltvis uten noe over seg.

Jeg vil også helst ha myke vafler, men har hørt at det er lettere å få sprø vafler hvis man bruker en del potetmel i røra.

Skrevet

Crispy = tjukk røre og avkjøle på rist.

Skrevet

Da skjønner jeg godt du har firkanta vafler! ;-)

*hi hi*

Skrevet

Vi har et som heter Cloer, det har to helt adskilte 5 hjerters plater og vi er i hvertfall veldig fornøyde med det. Husker dessverre ikke hvor vi kjøpte det eller hva det kostet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...