Gå til innhold

Hvilken puls - fettforbrenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener spinning hjemme. Har kjøpt puslklokke for å holde litt øye med pulsen under veis.

Lurer på om det er noen som vet hvilken puls som er optimal for optimal fettforbrenning?

Makspulsen min er vel ca. 220-35(min alder) = 185.

Jeg har brukt sykkelen 2-3 ganger pr. uke i over ett år, og sykler vanligvis ca. 1 time.

Skrevet

utholdenhetstrening ved 60-70% av makspuls (dvs mellom 112-130 i ditt tilfelle) er bra for fettforbrenning. Ved lav intensitet forbrennes mer fett (omlag 60%) og du klarer å holde på lenger. Ellers er det bra og variere intensitet slik at du forbedrer kondis

Skrevet

utholdenhetstrening ved 60-70% av makspuls (dvs mellom 112-130 i ditt tilfelle) er bra for fettforbrenning. Ved lav intensitet forbrennes mer fett (omlag 60%) og du klarer å holde på lenger. Ellers er det bra og variere intensitet slik at du forbedrer kondis

Tror egentlig at det er litt gammel viten, det at man forbrenner mer ved lavere intensitet og puls. Har nettopp spurt om det samme på et treningssenter og fikk til svar at man forbrenner mer ved løping enn rask gange...

Men slikt skifter jo hele tiden!

Skrevet

Tror egentlig at det er litt gammel viten, det at man forbrenner mer ved lavere intensitet og puls. Har nettopp spurt om det samme på et treningssenter og fikk til svar at man forbrenner mer ved løping enn rask gange...

Men slikt skifter jo hele tiden!

Jo, det er klart. Du forbrenner høyere prosent fett ved lav intensitet, men du forbrenner totalt sett mer kalorier ved høy intensitet. Jeg tror ikke man skal tenke så mye over det, bare være aktiv! :)

Skrevet

Jo, det er klart. Du forbrenner høyere prosent fett ved lav intensitet, men du forbrenner totalt sett mer kalorier ved høy intensitet. Jeg tror ikke man skal tenke så mye over det, bare være aktiv! :)

Ja, det er nok det viktigste å være aktiv.

Føler uansett at jeg har gjort det bedre dersom jeg klarer å holde en gjennomsnittspuls som er høyere.

Men så lenge jeg klarer å holde ut i en time burde det vel være OK å ligge på rundt 130 i puls i snitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...