Gå til innhold

hva skal jeg ha på meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Silkysun
Skrevet

Jeg skal i konfirmasjon nå ganske snart og jeg har ikke noe å ha på meg. Har brukt bunad før, men den er uaktuell dit jeg skal nå.

Saken er at jeg har gått ned endel kilo, så jeg har nesten ingen klær som passer. Så har jeg fått litt penger i bursdagsgave, men jeg kunne godt ha tenkt meg å brukt de pengene til å bygge opp en basic garderobe isaden for klær jeg bruker 1-2 ganger.

Hva kan jeg kjøpe som ser bra nok ut i en konfirmasjon, men som nødvendigvis ikke trenger å være kjempedyrt? Er foresten 19 år. Lav og tynn.

skorpionfisken
Skrevet

En bunad kan vel aldri være uaktuell i en konfirmasjon?

Om du kjøper en pen mørk bukse til basisgarderoben din, ikke dongeri. Setter til en pen og lekker topp som også kan brukes som sommertopp i basisgarderoben, noen fine smykker har du sikkert fra før, så er du fin nok. Du trenger ikke gallakjole til konfirmasjon.

Gratulerer med vekttapet, det er deilig når man MÅ kjøpe nye klær fordi man må kaste de som er for store :-).

Gjest rosa73
Skrevet

Kjøp en drakt med bukse og jakke. Finn en som sitter fint og er feminin.

Det har jeg aldri angret på. Kan bruke en fin topp eller bluse inni.

Gjest silkysun
Skrevet

Kjøp en drakt med bukse og jakke. Finn en som sitter fint og er feminin.

Det har jeg aldri angret på. Kan bruke en fin topp eller bluse inni.

Hvor selger dem fine slike nå? Har sett litt i butikkene og synst jeg bare finner jeans, tynne sommertoppe og grønne/rosa dressjakker. Er også litt redd for at en drakt kanskje er penest på ei jente som er 170 cm og oppover..

Gjest Silkysun
Skrevet

En bunad kan vel aldri være uaktuell i en konfirmasjon?

Om du kjøper en pen mørk bukse til basisgarderoben din, ikke dongeri. Setter til en pen og lekker topp som også kan brukes som sommertopp i basisgarderoben, noen fine smykker har du sikkert fra før, så er du fin nok. Du trenger ikke gallakjole til konfirmasjon.

Gratulerer med vekttapet, det er deilig når man MÅ kjøpe nye klær fordi man må kaste de som er for store :-).

Bunaden er uaktuel for plassen jeg skal i konfirmasjon er ikke så særlig hygenisk pluss stappfult med røyk og det er ikke bare å vaske en bunad heller. Dessuten så er ikke mamma i nærheten for å stryke skjorta :)

Svart bukse har jeg tenkt på, men jeg har sett litt i butikkene og synst bare jeg finner jeans, tynne sommertopper og grønne/rosa dressjakker. Kanskje jeg ser på feil plass, men har vært innom hm, vera moda, lene v, dna og poppin uten særlig hell..

Mary Poppins
Skrevet

Hvit linbukse med en pen, farget topp til, og hvit linblezer synes jeg er fint. F.eks kan du ha en rose topp til og rose pumps/pensko.

Skrevet

Hvor selger dem fine slike nå? Har sett litt i butikkene og synst jeg bare finner jeans, tynne sommertoppe og grønne/rosa dressjakker. Er også litt redd for at en drakt kanskje er penest på ei jente som er 170 cm og oppover..

Drakter er fint uansett høyde. Hvis du er lav bør du ha høye hæler og bukselengden bør være såpass lang at den så vidt går rett over bakken for da virker det som du har lengre bein. Ha et belte som viser hvor midjen din er og en topp som ikke går nedenfor livet på buksa. På den måten ser du slankere og lengre ut.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Kjøpte meg nettopp dress på VeroModa, kan jo være verdt å titte:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...