Gå til innhold

Pass og utløpsdato

Anbefalte innlegg

Gjest passpasspass
Skrevet

Passet mitt har utløpsdato i august i år. Planlegger ingen utenlandsreise i år. Jeg har ikke råd til å fornye passet, kommer antakelig til å stå uten inntekt i sommer og har ikke sjanse til å spare noe. Gjør det noe om jeg ikke fornyer passet innen fristen? Vil det bli ekstra gebyrer hvis jeg venter til jeg har råd? Jeg har jo ikke bruk for det.

Fortsetter under...

lalala1365380457
Skrevet

nope, koster like mye uansett når du fornyer det =)

Skrevet

Du kan godt være uten gyldig pass så lenge du holdet deg innenfor det området hvor det ikke kreves. De som aldri reiser noen steder har vel ikke pass alle sammen.

Gjest det går bra
Skrevet

Neida, det gjør ingenting om passet går ut, så lenge du ikke skal reise utenlands.

Bestill nytt pass i god tid før neste reise, hvis du må kjøpe nødpass fordi du ikke rekker å få nytt pass, blir det dyrt!

Men man er ikke forpliktet til å ha (gyldig) pass så lenge man holder seg innenlands.

Skrevet

Nei, ingen ekstra gebyrer dersom du venter til etter at det har gått ut.

MEN det er mye på gang vedr. pass. De som jobber på passkontoret har fått beskjed om at prisen på pass kommer til å øke betraktelig. Muligens fra juli i år, men kanskje ikke før til høsten.

Helpes meg sier jeg. Passene koster jo nå 420 for barn og 990 for voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...