Gå til innhold

Noen som har besøkt Aalborg?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Skal være med på tur til Hirtshals, danskebåten (er bursdagstur for en i familien)

Etter så jeg forstod så kunne vi ta tog inn til Aalborg, noen som har gjort det?

Hvor lang tid bruker toget?

Jeg tenkte jeg kunne shoppe litt jeg da :-) Fant en link om byen, aalborg city var ett kjøpesenter etter som jeg forstod, noen vært der?

Gjest tomatsuppe
Skrevet

Ålborg har jeg vært i hver sommer de siste 15 årene.

To store kjøpesentere, sånne som steen og strøm var før, hvor det ikke er egne butikker. Men alt er felles. Kjempedigg!

Magasin regnes som Europas beste kjøpesenter, også har de Salling rett ved siden av.

Utenfor disse sentrene ligger en stor gågate med masse butikker.

Gjest Shira12
Skrevet

Ålborg har jeg vært i hver sommer de siste 15 årene.

To store kjøpesentere, sånne som steen og strøm var før, hvor det ikke er egne butikker. Men alt er felles. Kjempedigg!

Magasin regnes som Europas beste kjøpesenter, også har de Salling rett ved siden av.

Utenfor disse sentrene ligger en stor gågate med masse butikker.

Ok, hørtes flott.

He he, ser jeg har skrevet navnet feil og, jaja ;-)

Er alt i gåavstand fra toget?

Og trenger ikke transport mens vi er der altså?

Hm, skal bli deilig og komme seg litt vekk, håper på fint vær....Så blir det kanskje en liten utepils på meg ;-)

hare1365380455
Skrevet

Ok, hørtes flott.

He he, ser jeg har skrevet navnet feil og, jaja ;-)

Er alt i gåavstand fra toget?

Og trenger ikke transport mens vi er der altså?

Hm, skal bli deilig og komme seg litt vekk, håper på fint vær....Så blir det kanskje en liten utepils på meg ;-)

Høres kjempekjekt ut! Ønsker deg en fin tur:) Danmark er et fint ferieland.

Gjest Shira12
Skrevet

Høres kjempekjekt ut! Ønsker deg en fin tur:) Danmark er et fint ferieland.

Takk :-)

Er bare helgetur i denne omgang, søstera mi har bursdag, blir 10, og hun bare eeeeeelsker (sitat fra henne) og dra på båttur.

Blir koselig og få komme vekk litt, og treffe familien.

hare1365380455
Skrevet

Takk :-)

Er bare helgetur i denne omgang, søstera mi har bursdag, blir 10, og hun bare eeeeeelsker (sitat fra henne) og dra på båttur.

Blir koselig og få komme vekk litt, og treffe familien.

Så får hun nok en fin bursdag! Og været der er jo fint som her (tror jeg).

Skrevet

Skulle jeg vært en dag i Aalborg, hadde jg vel neppe dratt til et kjøpesenter men....

Gjest Shira12
Skrevet

Skulle jeg vært en dag i Aalborg, hadde jg vel neppe dratt til et kjøpesenter men....

Vi får se været litt an hva vi gjør. Ikke enkelt når en reiser både store og små ;-)

Skrevet

Ikke dra på tivoliet jaffal.

Vi lurte på å dra til Tusenfryd, Liseberg, dyreparken i Kristiansand... men endte opp på tivoliet i Ålborg. Makan til møkkativoli. Passer hvis man har med seg 4-åringer kanskje.

Bar-gata (Jomfru Anes gate) ligger iallefall i gå-avstand fra togstasjonen, men akkurat så langt at jeg heller ville tatt taxi.

Da vi var der spurte vi en gutt på kanskje 10-12 år om han kunne fortelle oss hvor bargata lå. Han skjønte ikke hva vi sa tror jeg, han ble helt vill i blikket og syklet vekk fort som faen. Tror han ble redd...

Gjest Shira12
Skrevet

Ikke dra på tivoliet jaffal.

Vi lurte på å dra til Tusenfryd, Liseberg, dyreparken i Kristiansand... men endte opp på tivoliet i Ålborg. Makan til møkkativoli. Passer hvis man har med seg 4-åringer kanskje.

Bar-gata (Jomfru Anes gate) ligger iallefall i gå-avstand fra togstasjonen, men akkurat så langt at jeg heller ville tatt taxi.

Da vi var der spurte vi en gutt på kanskje 10-12 år om han kunne fortelle oss hvor bargata lå. Han skjønte ikke hva vi sa tror jeg, han ble helt vill i blikket og syklet vekk fort som faen. Tror han ble redd...

Det er slik jeg reagerer når dansker snakker til meg, skjønner ikke hva de sier ;-)

Men jeg er håpløs på språk og dialekter da!

Jeg akter ikke slite ut beina mine, dessuten har jeg med meg guttungen på snart 4, så taxi er nok godt mulig vi tar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...