Gå til innhold

hvor mye må jeg betale for en brukbar dvd-spiller?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

tenker på å skaffe meg dvd-spiller, men har ikke peiling på hva slags spiller jeg bør kjøpe. jeg har ikke all verdens penger og jeg vil gjerne ha det billigst mulig. Men er de billigste også de dårligste?

hva skiller de dyreste fra de dårlige i funksjoner?

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Sörg for at den er regionsfri ihvertfall..har ikke så mye peil selv altså. De fleste som blir laget nå er kanskje også det. Priser fra 400.

Skrevet

Funksjoner er stort sett ganske likt på billige og dyrere dvd-spillere.

De billigste selges gjerne med sperring til sone 2, men de fleste av disse kan låses opp til å bli sonefrie ganske enkelt.

Ellers er forskjellene som følger:

Billedkvalitet: Er du en feinschmecker på bildekvalitet, vil du se forskjell. Billigspillerne har gjerne noe blassere bilde generelt sett, og noe dårligere fargegjengivelse.

Lydkvalitet: Er du opptatt av lydbildet, vil du høre forskjeller på lyden. Den jevne bruker vil knapt merke noen særlig forskjell - men er du blant dem som klart hører enorme forskjeller på mp3 filer i 128 kbit og 256 kbit, vil det kunne irritere.

Kvalitet: Billigspillerne er laget av rimeligere, og ofte kvalitativt dårligere komponenter.

Selv har vi en DVD-spiller her som ble kjøpt på OBS til 499,-. Og den er vi godt fornøyd med.

Den forrige vi kjøpte der varte i halvannet år - når den røk, tok jeg med spilleren til butikken, viste frem kvitteringen, og fikk tilbake de 599 vi ga for den.

Og kan vel egentlig anbefale å kjøpe på OBS/Prix/Mega - fortrinnsvis OBS egentlig - såfremt du er flink til å ta vare på kvitteringen i fall spilleren skulle ryke. De har vel stadig spillere der til under tusenlappen.

Er du feinschmecker på slikt, ta en tur på hi-fi klubben og kjøp en av de rimeligere spillerne der - da vil du få mest igjen for pengene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De billigste skiller seg fra de dyreste i lyd og bilde. Ikke funksjoner.

Dersom du skal koble spilleren din til et helt vanlig tv-apparat, uten et svært godt tv og surroundlyd, kan du like gjerne stikke på Rimi og kjøpe en spiller der til 399 kroner.

Det eneste du bør huske på er at du går for en sonefri spiller. Sånn at du kan spille av filmer fra USA, etc.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Personlig ville jeg satset på en DVD-spiller til din PC.

Men det kommer jo av på om syns det er fint å se på film på maskinen da - det syns jeg, for da kan jeg chatte samtidig om det er en kjedelig film. Og det er det som regel.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sörg for at den er regionsfri ihvertfall..har ikke så mye peil selv altså. De fleste som blir laget nå er kanskje også det. Priser fra 400.

Skjønner ikke helt vitsen med dette maset om sonefri spiller hvis man ikke har helt spesiell interesse for film og satser på import fra USA o.l.. Har selv i overkant av 600 DVD-er, og alle er sone 0 eller 2.

Dessuten er det vel ikke mange spillere som ikke kan gjøres sonefrie, eller?

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Skjønner ikke helt vitsen med dette maset om sonefri spiller hvis man ikke har helt spesiell interesse for film og satser på import fra USA o.l.. Har selv i overkant av 600 DVD-er, og alle er sone 0 eller 2.

Dessuten er det vel ikke mange spillere som ikke kan gjøres sonefrie, eller?

Nei det er sikkert ikke nödvendig. Men selv har jeg ikke peiling på hvordan man gjör en dvd-spiller sonefri, og om jeg kan få en like billig en som er sonefri fra för av til samme pris kjöper jeg det.

Etter at det har blitt så lett å handle på nettet har jeg kjöpt filmer fra usa flere ganger forresten:) Mange filmer som ikke kommer ut her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...