Gå til innhold

Stemmen til Jon Anderson

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Er ikke denne litt spesiell?

Er det bare jeg som syns han synger fint?

Er så lei alle de andre stemmene som høres helt like ut.

Skrevet

Du tenker på han som har sunget en del til Vangelis sin musikk? Nyyyydelig stemme!

Gjest Snoopy83
Skrevet

Du tenker på han som har sunget en del til Vangelis sin musikk? Nyyyydelig stemme!

Vangelis? WTF=)

Jeg snakker om vokalisten i Yes...

han har sikkert vært med på mye annet og, men vangelis kjenner jeg ei

Skrevet

Stemmer det ja - han spilte inn noen plater med Vangelis for noen tiår siden :-)

Nydelig musikk det der *s*

Skrevet

Vangelis? WTF=)

Jeg snakker om vokalisten i Yes...

han har sikkert vært med på mye annet og, men vangelis kjenner jeg ei

Joda, det er samme mann. :o) Hvis du ikke har hørt om Vangelis har du gått glipp av mye vakkert! :o) Han har bl.a. laget mase filmmusikk - "Chariots of fire" og "1492" f.eks.

Skrevet

Stemmer det ja - han spilte inn noen plater med Vangelis for noen tiår siden :-)

Nydelig musikk det der *s*

Mmm. :o) Har mange gode minner fra den musikken ja. Jean Michel Jarre også.

Skrevet

Joda, det er samme mann. :o) Hvis du ikke har hørt om Vangelis har du gått glipp av mye vakkert! :o) Han har bl.a. laget mase filmmusikk - "Chariots of fire" og "1492" f.eks.

Min personlige favoritt mht. filmmusikken hans er Blade Runner - den plata bør du høre ;-)

Skrevet

Mmm. :o) Har mange gode minner fra den musikken ja. Jean Michel Jarre også.

Jarre har jeg aldri hatt særlig sansen for selv *s*

Men det er klart, med en del emosjonelle koblinger er det mye musikk som kan bli bra ;-)

Om du har sansen for den type musikk, er det en del andre artister du bør kjenne til/høre på og.

I kjapp rekkefølge: Kitaro, Tangerine Dream, Gandalf.

Sistnevnte artist har en plate som heter "From source to sea" som bare er helt nydelig...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Men det er klart, med en del emosjonelle koblinger er det mye musikk som kan bli bra ;-)

Om du har sansen for den type musikk, er det en del andre artister du bør kjenne til/høre på og.

Sistnevnte artist har en plate som heter "From source to sea" som bare er helt nydelig...

Jeg innbiler meg at dette ikke har noe til felles med progrock?

Hva kan det beskrives som da?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Skrevet

Electronica og/eller New Age er vel ganske vanlige kategoriseringer av denne type musikk.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Electronica og/eller New Age er vel ganske vanlige kategoriseringer av denne type musikk.

Oki =)

Sikkert bra fordet.

Skrevet

Oki =)

Sikkert bra fordet.

Joa, men har og en bred musikksmak.

Digger Busta Rhymes og Prodigy, har sans for Billie Holiday, Jan Garbarek og Louis Armstrong - synes Bel Canto er genialt og har også stor sans for Venoms epos "At war With Satan" ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Joa, men har og en bred musikksmak.

Digger Busta Rhymes og Prodigy, har sans for Billie Holiday, Jan Garbarek og Louis Armstrong - synes Bel Canto er genialt og har også stor sans for Venoms epos "At war With Satan" ;-)

Liker alt jeg og. Alle sjangre mener jeg. Med noen unntak. En liten prosentandel i hver sjanger har noe (veldig) bra.

Skrevet

Min personlige favoritt mht. filmmusikken hans er Blade Runner - den plata bør du høre ;-)

Jeg har totalt aversjon mot Blade Runner! I alle fall filmen! Makan til dyster sak skal du sannelig lete lenge etter.

Eksmannen min _elsker_ den filmen. Og "De fortapte barns by", den er om mulig enda mer dyster. Underlig i grunnen, fyren er da ikke dyster av seg ellers?

Skrevet

Kitaro og Tangerine Dream er ikke helt min smak, da er Jarre bedre. Ikke alt av ham, men noe.

Gandalf er ukjent. Men nå fikk jeg sannelig lyst til å høre litt Jarre, skal tro hva vi har på biblioteket?

Den delen av cd-samlingen vår var eksen sin skjønner du. :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tangerine Dream - geeeeeeeez!

*mimre*

Skrevet

Jeg har totalt aversjon mot Blade Runner! I alle fall filmen! Makan til dyster sak skal du sannelig lete lenge etter.

Eksmannen min _elsker_ den filmen. Og "De fortapte barns by", den er om mulig enda mer dyster. Underlig i grunnen, fyren er da ikke dyster av seg ellers?

Kjenner den franske saken der og ja.

Skal ikke si at jeg elsker noen av filmene - men begge gir mange innspill til mer eller mindre dypsindig refleksjon over livets store og små problemstillinger ;-)

Skal jeg le, er derimot de gode (?) gamle Trinityfilmene noe jeg stadig ser med glede *s*

Samt Mars Attacks - enkelte scener i dem filmen er ganske enkelt geniale - synes jeg ihvertfall.

Skrevet

Kitaro og Tangerine Dream er ikke helt min smak, da er Jarre bedre. Ikke alt av ham, men noe.

Gandalf er ukjent. Men nå fikk jeg sannelig lyst til å høre litt Jarre, skal tro hva vi har på biblioteket?

Den delen av cd-samlingen vår var eksen sin skjønner du. :o)

Du får være småkriminell og laste ned litt Jarre fra noen av p2p nettverkene da - og kjøpe inn de du liker best *s*

Skrevet

Tangerine Dream - geeeeeeeez!

*mimre*

Tror faktisk gruppen holder på ennå - men har ikke noe av de de har utgitt på denne siden av 1990 tror jeg.

Men det begynner vel å bli mimremusikk det og ja - 15 år er tross alt lang tid for mange ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...