Zarine Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Får ta igjen med litt bergensk: 1. Kedegåri 2. Kallaededå 3. Evakjeme 4. Skutikvelella 5. Vehem 1. Kedegåri "Kva er det det går i?" (evt betyr "kva gjer du på"?) 2. Kallaededå Kva slags er dét da? i.e. Kven (hokjønn) er dét? Evt Kva er det for tull du held på med no...? 3. Evakjeme Eg var ikkje med. 4. Skutikvelella "Skal du ut i kveld, eller?" 5. Vehem "Eg vil heim" --- Er det for lenge sidan eg prata med ein bergensar, eller er eg nokonlunde på rett spor? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Har du hørt en pakkis som kan si disse lydene riktig? Hvor skulle det ellers komme fra. Vi sa da kjole og kino før i tida, nå er det skjole og sjino. Dette har ikke noe med det dansek språket å gjøre. Du bruker et ord i svaret ditt som gjør at jeg diskuterer ikke med deg. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg takler ikke jaffal&vaffal og overdreven såfall.. Og jeg får helt grøssninger av unger som sier æuve i stedet for au.. Dessuten er det ille med folk som ikke kan forskjell på "mistenkelig" og "mistenksom" og slikt.. "Den gamle damen ble skikkelig mistenkelig når hun hørte ukjente skritt i hagen"..Dårlig! Overdrevne liksomer(lissom!) kan også være et slit..Men det kommer litt ann på måten, lissom;) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Disse nye lydene må da komme av innvandringen, det er vel mest østlandsfolk som snakker så stygt? Hva i huleste har det med innvandring å gjøre? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Disse nye lydene må da komme av innvandringen, det er vel mest østlandsfolk som snakker så stygt? Uten å blande inn innvandrere(?) tror jeg ikke det er flest østlendinger som blander type skj-kj,osv lyder.. Har et par kompiser fra Bergen, og er det noen som har problemer med ting som "Kinosjefenskinnskjegg" og "Kinasjappa" så er det dem! 0 Siter
Gjest Burleføtter Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Øhhh. Ta hensyn til en stakkars trønder, da. *S* Jeg tror Lambertseter, Bøler og Kalbakkenfolk har best sjanse. 0 Siter
Gjest Burleføtter Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 1.Åsngårea? Åssen går det, a? 2.Åsnaruattea? Åssen har'u hatt det, a? 3.Næraværsjtjaørt Nei,d et er det verste jeg har hørt 4.Dætiarem 5.Skråppiantasje? Skal du opp i annen etg? 6.Åfrikkerea Hvorfor ikke det, a? 7.Fåsjempel F.eks 8.Filsejemma Du får hilse hjem, da 9.Jakkesetnpåråda Jeg ha'kke sett på det nå, da 10.Skruvæmut Skal du være med ut? 11.Tapræåblimea Ta på deg og bli med, da 12.Dæveldevel? Det er vel det, vel? 13.Manror ? 14.Fnisa! Få en is, a 15.Mæsjmæsjefæra? Hvem er det som er sjef her, a? 16.Passerissa? Passer disse, a? 17.Flåne pomparia Få låne pumpa di, da 18.Bøkkegiræi Behøver ike gi deg 19.Skarukke putterevekk? Skal du ikke putte det vekk? 20.Duæsjkalpenna ? 21.Jælikemække Jeg liker meg ikke 22.Trudderuderantan? Trodde du det rant av den? 23.Kanke væme Kan ikke være med 24.Jætitterettera? Jeg titter etter henne 25.Dattata? ? 4.Dætiarem Det er ti av dem 13.Manror ? Med andre ord 20.Duæsjkalpenna ? Du er så kald på henda 25.Dattata? ? Datt hun av? 0 Siter
Platina Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Enda flere: 9.Jakkesetnpåråda, liten rettelse: Jeg har ikke sett den på år og dag 14.Fnisa! = få en is da! 16.Passerissa? = Passer disse da? 20.Duæsjkalpenna?? = Du er skallpen da! eh en vill gjetning altså! 20.Duæsjkalpenna?? = "Du er så kald på hendene" leste jeg det som. Men jeg skjønner ikke hva de to spørsmalstegnene bak står der for da... 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg grøsser ikke akkurat, men det er litt morsomt å sitte å høre på min fjortisdatter og hennes venninner, når de prater med hverandre. Det er "jeg bare" og "hun bare" og "han bare" i hver eneste setning. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 20.Duæsjkalpenna?? = "Du er så kald på hendene" leste jeg det som. Men jeg skjønner ikke hva de to spørsmalstegnene bak står der for da... Aha! Det var det ja! Satt lenge og så på den men fikk den ikke til:)De to spm.tegnene skjönte ikke jeg heller. Sikkert bare en feiltagelse. 0 Siter
flisa Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 "for å være ærlig" er det dummeste jeg hører - som om man juger ellers... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg takler ikke de som sier "ikke saaaant?" etter absolutt alt som blir sagt. Det der er utrolig inn nå. Folk flyr rundt og sier "ikke saaant?" hver gang noe blir sagt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.