Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, det er pinlig å være norsk.. på Skavlan.

Alle de norske er så utrolig fikserte på egne prestasjoner og higer etter anerkjennelse. Jeg synes svenskene fremstår som tryggere i sine roller og mer distanserte og lite higende etter anerkjennelse og brorskap. Vi norske vil liksom alltid høre at vi er flinke, likeverdige osv.

Ja, ja, et fredagssukk fra

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

19

• ShitDiddelyDo

10

• Prozak

3

• favn

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snoopy83
Skrevet

Men nordmenn skratter mer enn svensker da. Det hørte jeg på radioen i påsken.

Skrevet

Men nordmenn skratter mer enn svensker da. Det hørte jeg på radioen i påsken.

Det gjør de sikkert. Synes du det er positivt eller negativt?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det gjør de sikkert. Synes du det er positivt eller negativt?

Kommer helt av på hvordan de ler, det...

Noen type latter er jo grusomme å høre på, om den liksom blir presset frem bare for å vise seg i flokken.

Men om det er en god, dempet, ekte latter (og hjertelig), da er det bra!

Skrevet

Kommer helt av på hvordan de ler, det...

Noen type latter er jo grusomme å høre på, om den liksom blir presset frem bare for å vise seg i flokken.

Men om det er en god, dempet, ekte latter (og hjertelig), da er det bra!

Det er ikke vanskelig å være enig i det.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det er ikke vanskelig å være enig i det.

Sorry at jeg ikke hadde et mer provoserende svar, da =)

Skrevet

Sorry at jeg ikke hadde et mer provoserende svar, da =)

Du er deg selv lik. Har fulgt deg fra sidelinjen, da vettu.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Du er deg selv lik. Har fulgt deg fra sidelinjen, da vettu.

Hva legger du i det, at alle er seg selv lik?

Høres nokså innholdsløst ut for min del, da =)

Men var vel ikke særlig bra mitt innlegg heller liksom.

Skrevet

Hva legger du i det, at alle er seg selv lik?

Høres nokså innholdsløst ut for min del, da =)

Men var vel ikke særlig bra mitt innlegg heller liksom.

Ja, kanskje det var det. Innholdsløst, mener jeg.

Kanskje ikke. Er det ikke en rød tråd i de fleste menneskers personlighet, synes du?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ja, kanskje det var det. Innholdsløst, mener jeg.

Kanskje ikke. Er det ikke en rød tråd i de fleste menneskers personlighet, synes du?

Neisj... ikke for meg.

Dont you agree?

Skrevet

Neisj... ikke for meg.

Dont you agree?

Jeg ser en rød tråd. Så lurer du på hvilken tråd jeg ser. (Nå foregriper jeg neste tråd.) Da svarer jeg at jeg synes du tror du er veldig kompleks (og det er du nok, men det er det ganske mange som er).

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg ser en rød tråd. Så lurer du på hvilken tråd jeg ser. (Nå foregriper jeg neste tråd.) Da svarer jeg at jeg synes du tror du er veldig kompleks (og det er du nok, men det er det ganske mange som er).

Logisk sett er jo halvparten komplekse =)

Men ja, jeg føler meg som en kompleks figur. Føler meg misforstått. Men jeg gidder ikke forklare meg, for jeg mener dette er andres problem, ikke mitt.

Holdbart? =)

Skrevet

Logisk sett er jo halvparten komplekse =)

Men ja, jeg føler meg som en kompleks figur. Føler meg misforstått. Men jeg gidder ikke forklare meg, for jeg mener dette er andres problem, ikke mitt.

Holdbart? =)

Du trnger naturligvis ikke forklare deg. Og kanskje er du misforstått også? Kanskje ikke. Kanskje begge deler? Jeg kjenner følelsen, og det er kanskje en del av det å finne ut av seg selv. Det er desverre slik at vi er forskjellige, har forskjellige beveggrunner og derfor forstår lite eller bare deler av hverandre. Men betyr det så mye, dersom du er omforent med deg selv?

Og hvem sitt problem det er, det kan diskuteres.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Du trnger naturligvis ikke forklare deg. Og kanskje er du misforstått også? Kanskje ikke. Kanskje begge deler? Jeg kjenner følelsen, og det er kanskje en del av det å finne ut av seg selv. Det er desverre slik at vi er forskjellige, har forskjellige beveggrunner og derfor forstår lite eller bare deler av hverandre. Men betyr det så mye, dersom du er omforent med deg selv?

Og hvem sitt problem det er, det kan diskuteres.

Man trenger folk rundt seg som forstår en da...

Og da må man sende de rette signalene, gjøre seg lett lesbar...

Men jeg er trass. Var det før i alle fall. Jeg vet ikke jeg.

Skrevet

Man trenger folk rundt seg som forstår en da...

Og da må man sende de rette signalene, gjøre seg lett lesbar...

Men jeg er trass. Var det før i alle fall. Jeg vet ikke jeg.

Hvorfor trenger du mennesker rundt deg som forstår? Trenger du støtte fordi du ikke har tryggheten for at de valg du tar, er de rette? Er du ute etter støtte og forståelse for å reparere indre uro? Jeg vet ikke, jeg (og jeg kan kjenne meg igjen i at jeg ønsker å bli forstått, og føler at jeg ofte ikke blir det når det er viktig for meg), men da er det kanskje viktig å stille seg spørsmålet hvorfor det er viktig å bli forstått?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når Skavland kjører norske gjester som den maktkåte kristenfanatikeren Kjell Magne Bondevik, er det ikke rart det blir pinlig å være norsk.

Men jeg leste nettopp i en eller annen nettavis at svenskene har utrolig mye dyresex, så de er ikke helt i vater der borte heller. Kanskje det er trikset. Feie over en sau for å oppføre seg som folk flest?

Mulig det hadde vært noe å prøve for Kjell Magne. Men jeg kan ikke si sikkert at denne teorien stemmer. Selv er jeg ganske jordnær uten å feie over dyr.

Skrevet

Når Skavland kjører norske gjester som den maktkåte kristenfanatikeren Kjell Magne Bondevik, er det ikke rart det blir pinlig å være norsk.

Men jeg leste nettopp i en eller annen nettavis at svenskene har utrolig mye dyresex, så de er ikke helt i vater der borte heller. Kanskje det er trikset. Feie over en sau for å oppføre seg som folk flest?

Mulig det hadde vært noe å prøve for Kjell Magne. Men jeg kan ikke si sikkert at denne teorien stemmer. Selv er jeg ganske jordnær uten å feie over dyr.

Det er betryggende å høre at du ikke med sikkerhet kan si at denne teorien stemmer. Og så vet jeg ikke helt om dette er løsningen for Kjell Magne, da.

Men helt i vater i Sverige, det er jeg enig i at de ikke er. Dog med en annen begrunnelse. ;o)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hvorfor trenger du mennesker rundt deg som forstår? Trenger du støtte fordi du ikke har tryggheten for at de valg du tar, er de rette? Er du ute etter støtte og forståelse for å reparere indre uro? Jeg vet ikke, jeg (og jeg kan kjenne meg igjen i at jeg ønsker å bli forstått, og føler at jeg ofte ikke blir det når det er viktig for meg), men da er det kanskje viktig å stille seg spørsmålet hvorfor det er viktig å bli forstått?

Føler som jeg snakker med en terapeut nå, jeg =)

Analysere og grave, liksom...

Men vel, sånn jeg ser det, er ønsket om å bli forstått det eneste som gjør at vi i det hele tatt gidder å si våre meninger. Og ikke bare velger et gitt standpunkt og argumenterer utifra det, for moro skyld, liksom.

Så om jeg har rett, så er det jo ganske gjenomgående i menneskesinnet da.

Mange av de som ikke gjør seg forstått tror jeg har behov for det, men får det ikke til.

Så er det sikkert noen det ikke har noen betydning for. Men jeg er ikke der.

Syns det er deilig med likesinnede, jeg. Syns ikke du? :o

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det er jo temmelig poltitisk korrekt å rakke ned på Kjell Magne, Svenn O og Bush for tiden da! :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jo temmelig poltitisk korrekt å rakke ned på Kjell Magne, Svenn O og Bush for tiden da! :D

Jeg rakker ikke ned på Sven O, og Kjell Magne har jeg aldri likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...