Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er betryggende å høre at du ikke med sikkerhet kan si at denne teorien stemmer. Og så vet jeg ikke helt om dette er løsningen for Kjell Magne, da.

Men helt i vater i Sverige, det er jeg enig i at de ikke er. Dog med en annen begrunnelse. ;o)

Her er forresten linken. Det er helt lovlig å feie over dyr der borte.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275659

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Maggi

19

• ShitDiddelyDo

10

• Prozak

3

• favn

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg rakker ikke ned på Sven O, og Kjell Magne har jeg aldri likt.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Føler som jeg snakker med en terapeut nå, jeg =)

Analysere og grave, liksom...

Men vel, sånn jeg ser det, er ønsket om å bli forstått det eneste som gjør at vi i det hele tatt gidder å si våre meninger. Og ikke bare velger et gitt standpunkt og argumenterer utifra det, for moro skyld, liksom.

Så om jeg har rett, så er det jo ganske gjenomgående i menneskesinnet da.

Mange av de som ikke gjør seg forstått tror jeg har behov for det, men får det ikke til.

Så er det sikkert noen det ikke har noen betydning for. Men jeg er ikke der.

Syns det er deilig med likesinnede, jeg. Syns ikke du? :o

Terapeut, ja. He he. Tar det som et kompliment, jeg, selv om det neppe var ment slik. Skjulte egenskaper, dette her.

Det å søke forståelse, er ofte å søke anerkjennelse. Det er fint for alle å søke (og få) anerkjennelse, men denne søken må ikke styre eller begrense livet og livskvaliteten eller styre valgene i for stor grad.

Synes nå jeg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor ikke?

Ser ingen grunn til å rakke ned på han.

Ari og Sven O er de artigste figurene i kongefamilien.

Skrevet

..i kongefamilien, skriver du?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Terapeut, ja. He he. Tar det som et kompliment, jeg, selv om det neppe var ment slik. Skjulte egenskaper, dette her.

Det å søke forståelse, er ofte å søke anerkjennelse. Det er fint for alle å søke (og få) anerkjennelse, men denne søken må ikke styre eller begrense livet og livskvaliteten eller styre valgene i for stor grad.

Synes nå jeg.

Nettopp. Man må ikke overta andres synspunkt/personlighet. Man må heller ikke la være å høre på andre.

Det man må gjøre er å overta andres synspunkt om du syns det er fornuftig, at det ikke er fordi du vil overta andres personlighet.

For poenget er jo å komme frem til en enighet, men dette må ikke være noen streben.

Ikke bare kan man bli syk av å ikke høre på seg selv, det er jo heller ikke noe virkningsfullt. Din motpart forventer "ærlighet", om en kan kalle det det.

Det desperate mennesker ofte har som vane, er å ville overta andres personlighet. Derfor det er så vansjelig å komme ut av slike situasjoner, mener jeg =)

Eller er jeg helt på jordet?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg mente hvorfor du ikke liker Bondevik?

Skrevet

Nettopp. Man må ikke overta andres synspunkt/personlighet. Man må heller ikke la være å høre på andre.

Det man må gjøre er å overta andres synspunkt om du syns det er fornuftig, at det ikke er fordi du vil overta andres personlighet.

For poenget er jo å komme frem til en enighet, men dette må ikke være noen streben.

Ikke bare kan man bli syk av å ikke høre på seg selv, det er jo heller ikke noe virkningsfullt. Din motpart forventer "ærlighet", om en kan kalle det det.

Det desperate mennesker ofte har som vane, er å ville overta andres personlighet. Derfor det er så vansjelig å komme ut av slike situasjoner, mener jeg =)

Eller er jeg helt på jordet?

Etter det jeg kan skjønne skummer dette ned til at man må beholde sin kjerne, også i møte med andre som man ønsker å komme nær. Det kan være vanskelig, fordi man har lyst til å komme veldig nær uten at noen individer er helt like.

Jeg må legge meg nå, snoopy.

Takk for praten!

Gjest Snoopy83
Skrevet

Etter det jeg kan skjønne skummer dette ned til at man må beholde sin kjerne, også i møte med andre som man ønsker å komme nær. Det kan være vanskelig, fordi man har lyst til å komme veldig nær uten at noen individer er helt like.

Takk for praten!

Oki, det er jo bare teit å være interessert når man ikke er det, liksom.

Natta.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De er jo så disiplinerte at de kanskje må ta det ut et sted.

Just a shot in the dark..?

Jeg vet ikke. Men de er forhåpentligvis ikke så mange. Det som derimot er litt merkelig er at det faktisk er lov til å ha sex med Dagros.

Kanskje de tror det er til dyrenes beste?

ShitDiddelyDo
Skrevet

..i kongefamilien, skriver du?

Den utvidede kongefamilien.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mente hvorfor du ikke liker Bondevik?

Jeg orker ikke å utbrodere enda en gang, men det går naturligvis på politikken hans, og den kristenfanatiske galskapen han og hans partifeller står for.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg orker ikke å utbrodere enda en gang, men det går naturligvis på politikken hans, og den kristenfanatiske galskapen han og hans partifeller står for.

Når alle mener det samme som meg begynner jeg å lure på om jeg ikke tar feil allikevel... ellernoe =)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Takk for praten!

Nei, må ikke beholde sin kjerne, er ikke det jeg mener.

Må forandre kjerne.

Men bare i overenstemmelse med den forige kjernen.

Holder ikke med overenstemmelse med perifere følelser.

Alle har forskjellige kjerner, men poenget er at alle tilslutt skal ha like kjerner.

Skrevet

Heh? Skjønte du ikke at Eia er komiker?

"..................................."

Skrevet

Heh? Skjønte du ikke at Eia er komiker?

"..................................."

Jo, og han er ikke min absolutte favoritt. Morsom nok innimellom, men jeg skjønte godt hva den svenske komikeren mente mht grimaser og "stor" humor. Fin og raffintert humor uten store fakter og effekter, slik den svenske komikeren fremsto, er det mindre av her på berget.

Eia kan være morsom innimellom, han, men han blir (ofte) litt mye for meg.

Skrevet

Jo, og han er ikke min absolutte favoritt. Morsom nok innimellom, men jeg skjønte godt hva den svenske komikeren mente mht grimaser og "stor" humor. Fin og raffintert humor uten store fakter og effekter, slik den svenske komikeren fremsto, er det mindre av her på berget.

Eia kan være morsom innimellom, han, men han blir (ofte) litt mye for meg.

Så du blir flau over å være norsk fordi det er forskjeller på svensk- og norsk humor?

Ellers er jeg ikke nødvendigvis helt enig i betraktningen av hva det er mye og lite av her og der. Eia er én komiker, og har en stil som er rimelig spesiell.

".................................."

Skrevet

Så du blir flau over å være norsk fordi det er forskjeller på svensk- og norsk humor?

Ellers er jeg ikke nødvendigvis helt enig i betraktningen av hva det er mye og lite av her og der. Eia er én komiker, og har en stil som er rimelig spesiell.

".................................."

Nei, jeg blir flau over Ola Dunk, som jeg synes kan være lite raffinerte og svært selvsentrerte. Norge tror verden snurrer rundt Norges akse, og det bære fremtoningen preg av. Også på Skavlan i går. Selv på Statsministernivå skinner dette tydelig i gjennom.

Forøvrig er jeg enig i at hans humor er spesiell. Litt oppskrytt, spør du meg.

Skrevet

Nei, jeg blir flau over Ola Dunk, som jeg synes kan være lite raffinerte og svært selvsentrerte. Norge tror verden snurrer rundt Norges akse, og det bære fremtoningen preg av. Også på Skavlan i går. Selv på Statsministernivå skinner dette tydelig i gjennom.

Forøvrig er jeg enig i at hans humor er spesiell. Litt oppskrytt, spør du meg.

Jeg synes det høres mer ut som om du ser og hører det du har bestemt deg for. Jeg synes ikke den betraktningen av programmet i går stemmer overens med det jeg så. Bondevik er en idiot, og Eia er i beste fall en varierende komiker, men det har lite med selvsentrerthet etc. å gjøre.

"...................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...