Gå til innhold

Har du husdyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katter. (og en samboer)

".................................."

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

4

• citoyen

3

• org

2

• laguna1365380434

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jepp, en stor, tykk & aldeles elskelig svart katt på syv år.

:-)

Kastrert hannkatt? :-)

".............................."

Skrevet

ilder

Jeg har lenge lurt på ildere, uten at jeg har hatt nærkontakt med dem. De virker vaskelige å "connecte" med? Snåle dyr, men ufyselig søte.

"...................................."

laguna1365380434
Skrevet

Kastrert hannkatt? :-)

".............................."

Stemmer!:-)

hare1365380455
Skrevet

Ja, ganske mange... jeg har kalt de opp etter LOTR-figurer... den største heter Gimli =)

De er hybelkaniner.

Hehe.. Og de formerer seg raskt?

Skrevet

Jeg har lenge lurt på ildere, uten at jeg har hatt nærkontakt med dem. De virker vaskelige å "connecte" med? Snåle dyr, men ufyselig søte.

De er ganske spesielle dyr, men veldig sosiale! De ligner mye på katter i temperament. Noen er veldig kosete, andre er egenrådige og ikke spesielt glad i å ligge på fanget. Jeg har hatt begge typer. Han jeg har nå er av den siste typen, men likevel veldig opptatt av at jeg "er der". Kommer og sjekker med jevne mellomrom, både inne og ute. Litt rusking i pelsen, så er det avgårde igjen. Bortsett fra hos dyrlegen, da er det av en eller annen grunn helt ålreit å ligge på armen min hele tiden :)

Det dyret jeg absolutt ikke forstår er kaniner. Gnagere generelt egentlig, men spesielt kaniner. Kaniner er griseskumle! Sitter helt stille, vibrerer kanskje litt med ørene, og du aner ikke hva den tenker på. Kanskje planlegger den å drepe deg? En venninne av meg påstår at kaniner faktisk *har* kroppsspråk, men jeg har ennå igjen å forstå når "sitte helt musestille og vibrere litt med nesebor og ører" betyr "Jeg gjør meg klar til å hoppe langt faen bort herfra" eller "Mmm, kooose, klapp pelsen min!" eller "Onde menneske, dø dø dø, jeg skal bite deg i fillebiter!"

Jeg sier som Anya: Bunnies! It must be bunnies!

Skrevet

Nei. Jeg skulle gjerne hatt katt, men er allergisk. Hund kunne jeg aldri tenkt meg og hatt.

fru Burlefot
Skrevet

De er ganske spesielle dyr, men veldig sosiale! De ligner mye på katter i temperament. Noen er veldig kosete, andre er egenrådige og ikke spesielt glad i å ligge på fanget. Jeg har hatt begge typer. Han jeg har nå er av den siste typen, men likevel veldig opptatt av at jeg "er der". Kommer og sjekker med jevne mellomrom, både inne og ute. Litt rusking i pelsen, så er det avgårde igjen. Bortsett fra hos dyrlegen, da er det av en eller annen grunn helt ålreit å ligge på armen min hele tiden :)

Det dyret jeg absolutt ikke forstår er kaniner. Gnagere generelt egentlig, men spesielt kaniner. Kaniner er griseskumle! Sitter helt stille, vibrerer kanskje litt med ørene, og du aner ikke hva den tenker på. Kanskje planlegger den å drepe deg? En venninne av meg påstår at kaniner faktisk *har* kroppsspråk, men jeg har ennå igjen å forstå når "sitte helt musestille og vibrere litt med nesebor og ører" betyr "Jeg gjør meg klar til å hoppe langt faen bort herfra" eller "Mmm, kooose, klapp pelsen min!" eller "Onde menneske, dø dø dø, jeg skal bite deg i fillebiter!"

"Onde menneske, dø dø dø, jeg skal bite deg i fillebiter!"

LOL.. :-D

Kjæresten min ønsker seg kanin når vi får hage...

Gjest Shira12
Skrevet

Har en hund, en katt og en hel koloni med hybelkaniner

Skrevet

"Onde menneske, dø dø dø, jeg skal bite deg i fillebiter!"

LOL.. :-D

Kjæresten min ønsker seg kanin når vi får hage...

Hils fra meg og si at hun ikke er riktig klok.. ;)

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, ganske mange... jeg har kalt de opp etter LOTR-figurer... den største heter Gimli =)

De er hybelkaniner.

Jeg har så mangen slike små dyr, at jeg har gitt opp og gi dem navn, nå kaller jeg dem bare 1,2,3,4 osv.

De formerer seg jammen raskt! ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hehe.. Og de formerer seg raskt?

Ja... de fleste av dem... men Gimli-kaninen og de andre kaninene i dverg-rasen vet jeg ikke helt hvordan formerer seg, da...

Jeg mener, det finnes jo hunn-dverg-hybelkaniner, men har ikke funnet beskrivelser av hvordan formeringen foregår likevel!

For de første dverg-hybelkaninene var jo født i stein.

Skrevet

Regnes ungene som husdyr tro? De roter og møkker ned like mye som et kobbel med hunder innimellom... ;o)

Skrevet

Regnes ungene som husdyr tro? De roter og møkker ned like mye som et kobbel med hunder innimellom... ;o)

Hvis de i tillegg liker å bli klødd bak øret og spiser leverpostei, så kan de nok regnes som husdyr

Skrevet

Jeg hadde en kanin en gang, jeg også, og den hverken skjønte jeg eller ble trygg på. Det kan selfølgelig ha noe med at jeg fikk den etter at den hadde blitt vanskjøttet, og at den var nervøs og utrygg, men de tennene er ganske skarpe :-)

Skrevet

Hvis de i tillegg liker å bli klødd bak øret og spiser leverpostei, så kan de nok regnes som husdyr

De elsker å bli pjusket og klødd og kost med og de spiser henholdsvis leverpostei og brunost - passerer vel glatt nåløyet som husdyr da?

Skrevet

Jeg har to akvarium med tilsammen, skal vi se... *teller etter*...ca 23 fisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...