Gå til innhold

Sjelløshet

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg har ingen sjel. Det er et tegn på psykopati.

Skrevet

Mnei,

er det ikke vampyrer dette gjelder da?

Eller...tar jeg feil. Ville holdt litt øye med tannstillinga mi hvis jeg var deg iallefall.

Trodde det var fastslått for lenge siden at psykopati var utelukket i ditt tilfelle:-)

Skrevet

Nei. Det er et tegn på at du ikke er religøs. Kom deg i kirka, din vantro hedning!

"..................................."

Gjest Snoopy83
Skrevet

Mnei,

er det ikke vampyrer dette gjelder da?

Eller...tar jeg feil. Ville holdt litt øye med tannstillinga mi hvis jeg var deg iallefall.

Trodde det var fastslått for lenge siden at psykopati var utelukket i ditt tilfelle:-)

Man vet jo aldri hvem som er psykopat. Det kan være den perfekte ektemannen du har funnet, eller det kan være den ensomme mannen som klipper plenene for fotballlaget.

Dette har jeg nemlig sett på film.

Det kan jo hende jeg er psykopatisk!

Gjest Astral
Skrevet

Man vet jo aldri hvem som er psykopat. Det kan være den perfekte ektemannen du har funnet, eller det kan være den ensomme mannen som klipper plenene for fotballlaget.

Jeg studerer psykologi, og jeg vil ikke si at filmer er det beste å basere seg på for å definere om du er psykopat eller ikke... I følge mine bøker er det ca 1% av befolkningen som er psykopat i en eller annen grad/form. Hvis det virkelig bekymrer deg, vil jeg anbefale at du leser faglitteratur på området, og da vil du ganske sikkert finne ut at du IKKE er psykopat...

Gjest mallet
Skrevet

Så mye som du bekymrer deg for å være psykopat vil jeg tippe at du ikke er det. Men hypokonder, kanskje?

den opprinnelige m&m
Skrevet

Du virker iallefall utrolig egosentrert.

Engasjer deg litt mere i andre mennesker, og bruk mindre tid på navlebeskuing, så går antakelig humøret litt opp.

Hvis du virkelig føler deg så dårlig som du gir uttrykk for her på DOL burde du søke profesjonell hjelp.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg studerer psykologi, og jeg vil ikke si at filmer er det beste å basere seg på for å definere om du er psykopat eller ikke... I følge mine bøker er det ca 1% av befolkningen som er psykopat i en eller annen grad/form. Hvis det virkelig bekymrer deg, vil jeg anbefale at du leser faglitteratur på området, og da vil du ganske sikkert finne ut at du IKKE er psykopat...

Kan hende jeg er filmpsykopat, da. ;D

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du begynner i alle fall å bli masete nå, psykopat eller ikke psykopat. Og drepende kjedelig. Fortsetter du med disse evinnelige trådene om ingen ting så har du nok i alle fall stor glede av å pjatte med alle og enhver om ingenting.

Skrevet

Det kan jo godt hende at vi alle er det!

Keep the faith.

Skrevet

Kan hende jeg er filmpsykopat, da. ;D

Jeg tror ikke at en som er psykopat noengang kan forstå det selv - så da er vi alle ikke-psykopater i og med at det er andres meninger som i så fall gjør oss til det :) ellllller noe sånt....

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg tror ikke at en som er psykopat noengang kan forstå det selv - så da er vi alle ikke-psykopater i og med at det er andres meninger som i så fall gjør oss til det :) ellllller noe sånt....

Jeg tror psykopater forstår det godt, jeg... de er jo ikke gale... forstår jo hva som er virkelig...

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Synes denne artikkelen virker ganske interessant:

http://radikal.net/filosofi/psykopati/

Har ikke lest hele enda, men kan ikke se at sjellöshet står som kriterie.. Uansett så tror jeg alle mennesker har sjel..om vi skal väre filosofiske:)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Synes denne artikkelen virker ganske interessant:

http://radikal.net/filosofi/psykopati/

Har ikke lest hele enda, men kan ikke se at sjellöshet står som kriterie.. Uansett så tror jeg alle mennesker har sjel..om vi skal väre filosofiske:)

"Sjel" kan da brukes i mange sammenhenger. Det er et ytterst flyktig begrep. Dere har ikke spurt hva jeg mente med det, men likevel ler dere av min uvitenhet... rart =)

Gjest Shave my poodle
Skrevet

"Sjel" kan da brukes i mange sammenhenger. Det er et ytterst flyktig begrep. Dere har ikke spurt hva jeg mente med det, men likevel ler dere av min uvitenhet... rart =)

Jeg har da ikke ledd av deg:) Synes det er et veldig spennende tema. Med sjel så mener jeg alle tanker, fölelser og den personligheten som et menneske har. Hvordan definerer du sjel?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg har da ikke ledd av deg:) Synes det er et veldig spennende tema. Med sjel så mener jeg alle tanker, fölelser og den personligheten som et menneske har. Hvordan definerer du sjel?

Opprinnelig mente jeg med sjel at man kunne føle hvem et menneske var. Jeg har aldri møtt noen psykopater, men jeg aner at det er vanskelig når det kommer til slike.

Tror ikke andre ser hvem jeg er :/

Skrevet

visst har du en "sjel" tror du er mer enn mange av oss her på dol, om du åpner deg som det du gjør:-) og også om det er DEG!

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Opprinnelig mente jeg med sjel at man kunne føle hvem et menneske var. Jeg har aldri møtt noen psykopater, men jeg aner at det er vanskelig når det kommer til slike.

Tror ikke andre ser hvem jeg er :/

Men at andre ikke kan se hvem du er har ingenting med saken å gjöre som jeg ser det. Om man skjuler den man er, så betyr jo ikke det at man er psykopat?

Jeg har vanskelig for å åpne meg for mennesker og har veldig få venner. Få kjenner meg som den jeg virkelig er.

Om ikke andre ser deg som den du er, så kan du gjöre noe med det om du virkelig vil. Du har kanskje en litt inadvendt personlighet, men det betyr ikke at du ikke kan bli godt kjent med noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...