Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Men at andre ikke kan se hvem du er har ingenting med saken å gjöre som jeg ser det. Om man skjuler den man er, så betyr jo ikke det at man er psykopat? Jeg har vanskelig for å åpne meg for mennesker og har veldig få venner. Få kjenner meg som den jeg virkelig er. Om ikke andre ser deg som den du er, så kan du gjöre noe med det om du virkelig vil. Du har kanskje en litt inadvendt personlighet, men det betyr ikke at du ikke kan bli godt kjent med noen. Folk forstår sikkert at du er sjenert, og blir ikke redde når de ser at du kan skifte ham til en mer komfortabel figur. Men med psykopater, slik jeg innbiler meg de, så er de så skiftende at man ikke kan finne noe som helst av verdier og "dype" følelser. Det eneste man finner av dype følelser er destruktivt og hatsk. Og det kan jo egentlig ikke regnes som følelser eller verdier. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 visst har du en "sjel" tror du er mer enn mange av oss her på dol, om du åpner deg som det du gjør:-) og også om det er DEG! Hehe... takk, takk =) 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Folk forstår sikkert at du er sjenert, og blir ikke redde når de ser at du kan skifte ham til en mer komfortabel figur. Men med psykopater, slik jeg innbiler meg de, så er de så skiftende at man ikke kan finne noe som helst av verdier og "dype" følelser. Det eneste man finner av dype følelser er destruktivt og hatsk. Og det kan jo egentlig ikke regnes som følelser eller verdier. Ja det stemmer jo det du sier der. Men hat og aggresjon er jo fölelser og verdier. (selv om de ikke er gode) Men har du bare sånne fölelser? Uansett kan jo det også grunne i andre ting, enn at du er psykopat (vaskelig barndom, overgrep o.l) Jeg synes iallefall ikke du virker psykopatisk, synes du heller virker redd og lei deg. tror mange her faktisk kjenner igjen seg litt i deg. 0 Siter
sheba Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Nei. Det er et tegn på at du ikke er religøs. Kom deg i kirka, din vantro hedning! "..................................." huff!! ;-) 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Ja det stemmer jo det du sier der. Men hat og aggresjon er jo fölelser og verdier. (selv om de ikke er gode) Men har du bare sånne fölelser? Uansett kan jo det også grunne i andre ting, enn at du er psykopat (vaskelig barndom, overgrep o.l) Jeg synes iallefall ikke du virker psykopatisk, synes du heller virker redd og lei deg. tror mange her faktisk kjenner igjen seg litt i deg. Føler ikke aggresjon... får lyst til å knuse ting i ny og ne da, men jeg gjør det aldri... 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 visst har du en "sjel" tror du er mer enn mange av oss her på dol, om du åpner deg som det du gjør:-) og også om det er DEG! Hmmm... vet du hvem jeg er, eller? =) Bare lurer... 0 Siter
sheba Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Føler ikke aggresjon... får lyst til å knuse ting i ny og ne da, men jeg gjør det aldri... For å bli hørt burde du bruke evnene dine til noe mer enn å bare dra deg selv ned i søla:-) du har så masse inni deg selv Snoopy, bruk det til og bygge deg opp istedet..... 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 For å bli hørt burde du bruke evnene dine til noe mer enn å bare dra deg selv ned i søla:-) du har så masse inni deg selv Snoopy, bruk det til og bygge deg opp istedet..... Hvordan bygger man seg selv opp, da? Tenker seg om to ganger før man ytrer seg eller tar en avgjørelse? 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Føler ikke aggresjon... får lyst til å knuse ting i ny og ne da, men jeg gjør det aldri... Det tror jeg er ganske normalt;) Til og med å knuse ting også Om du ser ganske langt ned i den artikkelen, så står det ulike trekk en psykopat kan ha. Og for å få en diagnose må man ha flere av disse over lang tid. Men man burde ikke diagnostisere seg selv da forresten, da ender man opp som hypokonder;) 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det tror jeg er ganske normalt;) Til og med å knuse ting også Om du ser ganske langt ned i den artikkelen, så står det ulike trekk en psykopat kan ha. Og for å få en diagnose må man ha flere av disse over lang tid. Men man burde ikke diagnostisere seg selv da forresten, da ender man opp som hypokonder;) "Siden menneskene allerede er manipulert til å være altruister tar dem det for gitt at noen skal ofres for andre, og da stiller en aldri spørsmål ved moralen i legaliserte statlige plyndretokter som langt overgår det som trengs for å beskytte et samfunn mot ulike former for tvang." De snakker vel om ulike former for beskatning da, hvor en liten brøkdel går til å ta vare på syke og gamle og fattige unge... Ville ikke tatt det sprøytet der for seriøst =) 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 "Siden menneskene allerede er manipulert til å være altruister tar dem det for gitt at noen skal ofres for andre, og da stiller en aldri spørsmål ved moralen i legaliserte statlige plyndretokter som langt overgår det som trengs for å beskytte et samfunn mot ulike former for tvang." De snakker vel om ulike former for beskatning da, hvor en liten brøkdel går til å ta vare på syke og gamle og fattige unge... Ville ikke tatt det sprøytet der for seriøst =) Hehe altså som sagt så har jeg ikke lest alt som står der, men det som er sitert fra DSM-IV tar jeg seriöst ihvertfall. Kjenner igjen det fra psykologibökene mine. Dessuten kjenner jeg en som har värt sammen med en psykopat, og han hadde faktisk veldig mange av disse kjennetegnene. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Hehe altså som sagt så har jeg ikke lest alt som står der, men det som er sitert fra DSM-IV tar jeg seriöst ihvertfall. Kjenner igjen det fra psykologibökene mine. Dessuten kjenner jeg en som har värt sammen med en psykopat, og han hadde faktisk veldig mange av disse kjennetegnene. psykopaten hadde disse kjennetegnene altså..begynner å bli litt trött her;) 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Hehe altså som sagt så har jeg ikke lest alt som står der, men det som er sitert fra DSM-IV tar jeg seriöst ihvertfall. Kjenner igjen det fra psykologibökene mine. Dessuten kjenner jeg en som har värt sammen med en psykopat, og han hadde faktisk veldig mange av disse kjennetegnene. Joda, det stemmer helt sikkert det... men resten av artikkelen er jo ekstrem, konspiratorisk og fundamentalistisk. Bare språket byr meg imot... "sånn er det"... høres ut som noe de kunne programmere soldater med... Men dette hadde jo ikke noe med saken å gjøre =) Jeg er nok ingen psykopat. Men jeg tenker at jeg er det iblant. Det er som all fornuft forsvinner, all kritikk. Men jeg tar meg fort inn igjen =) Så ingen fare om alle svarer at de er lei gnålet mitt. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Joda, det stemmer helt sikkert det... men resten av artikkelen er jo ekstrem, konspiratorisk og fundamentalistisk. Bare språket byr meg imot... "sånn er det"... høres ut som noe de kunne programmere soldater med... Men dette hadde jo ikke noe med saken å gjøre =) Jeg er nok ingen psykopat. Men jeg tenker at jeg er det iblant. Det er som all fornuft forsvinner, all kritikk. Men jeg tar meg fort inn igjen =) Så ingen fare om alle svarer at de er lei gnålet mitt. Hehe ja sånn synes jeg alle läreböker er jeg;) Men det jeg synes er så spennende med psykiske lidelser er at alle kan kjenne seg igjen i dem. For de er jo bare en ekstrem variant av vanlige fölelser. Jeg kan ihvertfall väre både egoistisk, aggresiv, innesluttet, deppa, paranoid og ikke se mitt eget ansvar. Til tider;) 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Hehe ja sånn synes jeg alle läreböker er jeg;) Men det jeg synes er så spennende med psykiske lidelser er at alle kan kjenne seg igjen i dem. For de er jo bare en ekstrem variant av vanlige fölelser. Jeg kan ihvertfall väre både egoistisk, aggresiv, innesluttet, deppa, paranoid og ikke se mitt eget ansvar. Til tider;) Det er ikke alle som vil kjenne seg igjen i det... mennesker med fordommer mot psykisk lidende... mennesker som ikke orker å åpne seg... de vil fornekte alt i frykt =) Men de er nok ikke noe friskere enn resten allikevel... Så du har rett. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det er ikke alle som vil kjenne seg igjen i det... mennesker med fordommer mot psykisk lidende... mennesker som ikke orker å åpne seg... de vil fornekte alt i frykt =) Men de er nok ikke noe friskere enn resten allikevel... Så du har rett. Hmm ja det er sikkert mange som ikke vil innrömme det:) Men tror man tjener på å gjöre det. Tror egentlig også at de som er bevisst på hva de selv föler også har lettere for å forstå andre og föle empati. Så vil igjen poengtere at jeg ikke tror du er psykopat;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.