Gjest Burleføtter Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Min nabo kjøpte en nyere brukt henger til kr 16500, for denne måtte han betale 6371 kr i omregistrering! Prisen var normal, tilstanden normal for slike. Dette er det verste jeg har hørt om av skattekrav. Dette må jo hver ny eier betale. Resultatet er at brukte slike hengere er nesten umulig å få solgt, og ny koster den 44000. Tinglysingsgebyr: 2100 kr for arbeid som tar ca 10 min hos byskriveren. Det er timepris på 13100 kr. OBOS transportgebyr: kr 5000 for 10 min arbeid. Papirene blir tatt fram, kludret litt på og lagt tilbake, noen taster på et tastatur, ferdig. Flytteskatt, dokumentavgift : 2,5 % av kjøpesummen, selv om du har lånt alle pengene, inkl skatten. Prinsippet er at du skal betale skatt etter evne, men hvilken evne har du fått i dette tilfellet? Millionær i gjeld? Ikke sikkert det er noen lykkelig og innbringende begivenhet som skal beskattes. Arbeskatt: de som har råd til skattejurister betaler ikke et øre i arveavgift noensinne, selv om millioner bytter eier. Det er bare snakk om å vite hvordan, og profesjonell planlegging. Har du noen flere eksempler på urimeligheter? 0 Siter
Grip Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Det virker som mange nordmenn vil ha mer av skatter og avgifter. AP/LO og de to andre røde partiene ligger jo an til flertall ved kommende valg. Med Kristian Halvorsen som finansminister og LO-Valla som "rådgiver" skal det ikke mye fantasi til å skjønne hvor det bærer. ... Det er vår plikt som borgere å stå opp mot forjævlisering av samfunnet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.