Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 40 år, og ønsker sterkt å bli gravid. Jeg er gift med en 12 år yngre barnløs mann. I løpet av år 2000 hadde jeg to missed abortion i 10 uke.

I begynnelsen av januar 2001 var jeg på ultralyd 12. dag i syklus. Gynekologen mente at jeg hadde fine slimhinner og livmor var ok, eggstokkene virket "ungdommelige". Han så en stor eggpose. Han mente også at jeg hadde gode muligheter til å bli gravid denne gangen. Men det ble jeg ikke.

I slutten av januar tok jeg hormonprøver 3.dag i syklus. De viste høy FSH, 19, og legen mente at jeg hadde en begynnende eggstokksvikt. Sjansen var liten for at jeg ville bli gravid igjen. Han mente også at det var ingenting å gjøre med dette.

Stemmer dette ? Finnes det ikke muligheter fortsatt med hormonbehandling, eller prøverør for meg ? Hvis så, hvor bør jeg henvende meg ?

Håper på svar

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg må nok gi din lege rett at dine muligheter for å bli gravid er liten med en slik FSH-verdi, den er tegn på begynnende overgangsalder, men man kan ikke utelukke at du kan bli gravid. Hormonbehandling vil ikke hjelpe. Eneste mulighet for prøverør er eggdonasjon i utlandet.

Beklager, men naturens gang kan vi ikke stille opp imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...