Gå til innhold

Om å ta med seg ting hjem etter hyttetur

Anbefalte innlegg

Gjest hytttetur
Skrevet

Men du nevner at enten burde det vært fordelt mellom alle eller så burde dere fått det med dere hjem. Jeg synes det er helt "bortinatta" om dere skulle tatt det med dere også, ettersom dere ikke hadde med dere mat.

Virker rart at de bare tok det, men synes kanskje det er like rart å invitere med seg folk på hytta og ikke spandere noe mat?! Hadde det vært meg hadde jg trolig bedt gjestene ta med snop og stått for maten selv. Alle tar som regel med seg noe mat alikevel...

Men det er meg...

"synes kanskje det er like rart å invitere med seg folk på hytta og ikke spandere noe mat?!"

Det var jo et spleiselag, samme hvem som kjøper hva da. Tilfeldig at det var vi som kjøpte godis denne gangen, kunne like gjerne vært vi som sto for grillpølsene.

Og hvis det står igjen godteri, og det er hytteeieren som har kjøpt det, synes jeg de burde få det hvis det ikke skal fordeles.

Samme som at "Kari og Knut" som kjøpte pølsene, skulle fått dem med seg hjem hvis de ikke ble spist.

Det er selvsagt egenltig en bagatell, men som jeg skriver så har det skjedd flere ganger før at rester forsvinner, synes godt det kan fordeles.

Skrevet

Glemte å skrive at det var vår hytte..

Det skjønte jeg. Synes det er utrolig at noen kan komme på å ta med seg mat hjem fra hytten etter en fellestur, uansett hvem som hadde kjøpt maten eller hvordan utgiftene har vært fordelt. Når det i tillegg er du som kjøpte godteriene, synes jeg det er svææært spesielt at det forsvant fra skapet deres. Kanskje dere har hatt besøk av en med spiseforstyrrelser? Bare en tanke jeg fikk.

Skrevet

Det var både vår hytte og vi som hadde betalt for det som forsvant, derfor syntes jeg det var litt merkelig at det ikke i det minste ble fordelt utover.

Jeg mener ikke å telle på knappene og føre oversikt over hvem som spiste hva, men det føltes litt frekt. Og det har skjedd flere ganger før.

Jeg vet ikke, jeg, men det kan høres ut som dere bør avklare litt innkjøp i forkant og fordeling i etterkant før neste tur sammen. Er det sånn at de andre oppfatter dere som snyltete på dem, eller er det de som er gjerrige? Er det flere dette gjelder, eller bare en? Jeg ville forsøkt å avklare det neste gang, for det må da ødelegge mye av turen for dere at det avsluttes slik..?

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det var frekt. Neste gang sier du høyt når dere skal dra: "Det var så mye godteri igjen, kan vi ikke dele det? Skal vi se, hvor er det blitt av - har noen sett det?" SÅ kan tyven sitte der og skjemmes...

Rester bør tilfalle hytteieren, eller deles - hvis det er mye igjen, og det er mest praktisk.

Gjest angelica bom
Skrevet

Mener overhodet ikke å krangle på hvem som har spist mest eller minst, men synes det blir feil av andre å forsyne seg av det som står igjen uten å si fra til de andre.

Forøvrig var det både vår hytte og vi som hadde betalt for det som forsvant.

Nei, det er smålig det der! Men, på den annen side, en kan jo ikke si at DERE hadde betalt for det som forsvant vel? Dere handlet jo hver deres saker, og dere spiste jo, som meninga var, av matens om de andre hadde betalt. Så det går jo opp i opp. Men restene burde jo deles. Det er jo det som er vanlig. Selv om en får det, så er det jo snakket om som regel. Jeg sender gjerne rester med andre. Glad for alt jeg slipper å pakke opp og rydde bort når jeg kommer hjem!

Gjest synes jeg spør du meg
Skrevet

"synes kanskje det er like rart å invitere med seg folk på hytta og ikke spandere noe mat?!"

Det var jo et spleiselag, samme hvem som kjøper hva da. Tilfeldig at det var vi som kjøpte godis denne gangen, kunne like gjerne vært vi som sto for grillpølsene.

Og hvis det står igjen godteri, og det er hytteeieren som har kjøpt det, synes jeg de burde få det hvis det ikke skal fordeles.

Samme som at "Kari og Knut" som kjøpte pølsene, skulle fått dem med seg hjem hvis de ikke ble spist.

Det er selvsagt egenltig en bagatell, men som jeg skriver så har det skjedd flere ganger før at rester forsvinner, synes godt det kan fordeles.

Ikke enig men... så lenge dere har spist av alle de andres mat og godteriet ikke ble spist, har jo dere i prinsippet ikke spleiset. Nettopp derfor burde ihvertfall ikke dere hatt med dere snopet hjem igjen -selvom det var dere som kjøpte det.

Du kunne jo spurt etter godteriet -sagt at det skulle fordeles mellom alle f.eks. ?

Skrevet

Slike folk har jeg ikke sansen for, det er bedriten gjort og berike seg slik på andre. Hadde ikke giddet å ha med slike på hyttetur en gang til.

Dette er gjerrige og bedritne folk.

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene her, men jeg mener at slike "rester" av både mat og godterier bør gå til hytteeieren.

serendipity
Skrevet

De som betalte for det ?? dvs. dere? dere spist opp maten da andre kjøpte, og fordi ingen spise så mye godis skal dere ha det?? DET kan du ikke mene? misforstod jeg..

serendipity
Skrevet

De som betalte for det ?? dvs. dere? dere spist opp maten da andre kjøpte, og fordi ingen spise så mye godis skal dere ha det?? DET kan du ikke mene? misforstod jeg..

Siden det var deres hytte bør dere ha det. Leste ikke hele tråden, sorry :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...