Gå til innhold

Dyr bursdag - for gjestene...

Anbefalte innlegg

Gjest er dette vanlig?
Skrevet

Var i 75-års dag for ei tid tilbake.

Selskapet var flott, på en kostbar restaurant og alt sånn.

Ulempen var at alle gjestene måtte betale maten selv.

Er dette vanlig? For oss, to voksne, en ungdom og to barn ble det en kostnad på 1200.

Dessuten måtte vi ha hotellovernatting i tillegg, for ingen av de "fastboende" kunne huse oss...

Summa summarium, det er bra at damen blir 75 år bare en gang.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når man sender ut innbydelsen til slike festivitas er det greit å skrive at det skal foregå på en vanlig restaurant, at alle selv må betale for det de spiser og drikker, og at de derfor kan droppe å kjøpe gave.

Det ville i hvert fall jeg gjort.

tigertrollet
Skrevet

Jeg synes ikke 1200kr var dyrt for to voksne og tre barn, jeg da.

Men om det er vanlig? Ja, jeg har vært i noen sånne bursdager med runde tall hvor man har betalt selv.

Og å ta inn på hotell kan man jo måtte regne med når dere er en familie på fem.

Alternativet er jo ikke å komme.

Man kan ihvertfall ikke forvente av "bursdagsbarnet" betaler for alle gjestene. Kanskje for den nærmeste familie, men ikke ellers.

Gjest angelica bom
Skrevet

Når man sender ut innbydelsen til slike festivitas er det greit å skrive at det skal foregå på en vanlig restaurant, at alle selv må betale for det de spiser og drikker, og at de derfor kan droppe å kjøpe gave.

Det ville i hvert fall jeg gjort.

Det mener jeg også! Gjestene, som kanskje har dårlig råd, skal jo ikke lide fordi jubilanten vil feire med stil!

Skrevet

1) 1200 spenn for 5 personer er grisebillig. Var dere på ByTheWay :o) ?

2) Helt uhørt at dere som gjester måtte betale maten deres selv!!! Har aldri hørt om noe jubileum med dette opplegget. Dessuten måtte da for søren noen låne ut peisestua si så dere slapp kostnaden med hotell!!!

Skrevet

Nei tror ikke det. At dere måtte betale hotell selv er vel ikke uvanlig, men at dere måtte betale for maten synes jeg høres gjerrig ut. Hadde vel da heller droppet selskapet hvis jeg var bursdgsbarnet. Eller bare invitert på noe helt enkelt som hun hadde råd til å spandere..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det mener jeg også! Gjestene, som kanskje har dårlig råd, skal jo ikke lide fordi jubilanten vil feire med stil!

Det har du rett i. Jeg aner egentlig ikke hva som er vanlig ut over det jeg selv kjenner til, men de gangene vi går på restaurant og feirer en eller annens bursdag, er det i hvert fall ikke vanlig å gi gaver. Vi holder oss til å selv betale for det vi selv spiser og drikker.

Skrevet

Har aldri vært i et jubileumsselskap på restaurant. Men jeg hadde nok reagert litt på det.

Eneste gangen vi gjør det slik er da vi har "jentetreff". Ofte er det min venninne som kommer fra en annen kant av landet som "ber" ut oss andre. Og da betaler jo selvsakt alle for seg selv.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er nok vanlig, men dette står vanligvis i invitasjonen.

Vel forresten, i min vennekrets så betaler oftest bursdagbarnet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

1) 1200 spenn for 5 personer er grisebillig. Var dere på ByTheWay :o) ?

2) Helt uhørt at dere som gjester måtte betale maten deres selv!!! Har aldri hørt om noe jubileum med dette opplegget. Dessuten måtte da for søren noen låne ut peisestua si så dere slapp kostnaden med hotell!!!

ByTheWay er jo rådyrt. I hvert fall hvis man vil bli mett.

Men enig i at 1200 for 2 voksne og 3 barn er svært billig.

Skrevet

Da vi feiret vår stammor som ble 90 år - så var det en selvfølge at vi alle spleiset på laget - vi hadde det på restaurant. Klart at vår alles kjære mor, bestemor, oldemor, tippoldemor skulle slippe å betale av sin misntepensjon. Nå er hun snart 94, gett! :)

Skrevet

Det har du rett i. Jeg aner egentlig ikke hva som er vanlig ut over det jeg selv kjenner til, men de gangene vi går på restaurant og feirer en eller annens bursdag, er det i hvert fall ikke vanlig å gi gaver. Vi holder oss til å selv betale for det vi selv spiser og drikker.

Et gammelt menneske som alle er glad i og som kanskje bor i eldrebolig med minstepensjon på 7000 i mnd. - et slikt menneske er jeg gjerne med og spleiser til. Det er verdt hver en krone å se ansiktet når talene holdes og man synger sanger og koser oss.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Et gammelt menneske som alle er glad i og som kanskje bor i eldrebolig med minstepensjon på 7000 i mnd. - et slikt menneske er jeg gjerne med og spleiser til. Det er verdt hver en krone å se ansiktet når talene holdes og man synger sanger og koser oss.

Jeg er naturligvis helt enig. Håper ikke jeg har gjort meg misforstått der.

Det sier seg tross alt selv at ikke oldemor skal betale for 30 gjester.

Skrevet

Jeg er naturligvis helt enig. Håper ikke jeg har gjort meg misforstått der.

Det sier seg tross alt selv at ikke oldemor skal betale for 30 gjester.

Men alle andre 75-åringer skal? hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men alle andre 75-åringer skal? hehe

Det er klart. Folk må selv betale det de spiser.

Så får de eventuelt spise salat dersom det er dårlig stelt.

Skrevet

Det er klart. Folk må selv betale det de spiser.

Så får de eventuelt spise salat dersom det er dårlig stelt.

Jeg er snart så gammel at gjestene bør betale selv - hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er snart så gammel at gjestene bør betale selv - hehe

Men hvis du feirer deg selv på en restaurant så betaler du vel ikke for gjestene?

Det blir jo fort utrolig dyrt. Folk drikker og spiser og bestiller ekstra cognac så fort det blir gratis, og ber du 10 stykker koster det deg fort 10 lapper eller mer.

Ingen som gjør det vel? Det har i hvert fall aldri jeg vært borti (bortsett fra med jobben), og i bryllup.

Skrevet

Men hvis du feirer deg selv på en restaurant så betaler du vel ikke for gjestene?

Det blir jo fort utrolig dyrt. Folk drikker og spiser og bestiller ekstra cognac så fort det blir gratis, og ber du 10 stykker koster det deg fort 10 lapper eller mer.

Ingen som gjør det vel? Det har i hvert fall aldri jeg vært borti (bortsett fra med jobben), og i bryllup.

Nei - de får lage selskap for meg - gjerne på en dyr restaurant - alle etterkommerne mine.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei - de får lage selskap for meg - gjerne på en dyr restaurant - alle etterkommerne mine.

Da blir det noe annet. Hvis noen kliner til med selskap for deg skal de naturligvis betale din regning. Men dersom du ber 15 stykker til selskap på Bagatelle, så får de som kommer faen døtte meg betale sjøl. Har de ikke penger får de droppe å komme.

Men hvis man vil at folk skal komme ser man seg naturligvis etter et sted flertallet av gjestene har råd til, og for min del utgår da Bagatelle. Dit hadde jeg ikke kommet sjøl engang. :)

Skrevet

Da blir det noe annet. Hvis noen kliner til med selskap for deg skal de naturligvis betale din regning. Men dersom du ber 15 stykker til selskap på Bagatelle, så får de som kommer faen døtte meg betale sjøl. Har de ikke penger får de droppe å komme.

Men hvis man vil at folk skal komme ser man seg naturligvis etter et sted flertallet av gjestene har råd til, og for min del utgår da Bagatelle. Dit hadde jeg ikke kommet sjøl engang. :)

Er det dyrt der? *brunette*

hehe, jeg har hørt om det da - vet til og med hvor det ligger - tvers overfor Hydrobygget i Bygdøy allé, sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...