Gå til innhold

Dyr bursdag - for gjestene...

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er det dyrt der? *brunette*

hehe, jeg har hørt om det da - vet til og med hvor det ligger - tvers overfor Hydrobygget i Bygdøy allé, sant?

Jeg aner ikke hvor det ligger, men jeg tror det er relativt dyrt der. :)

Skrevet

Ser de fleste her ser på det der som helt naturlig.

Jeg ville blitt mer enn normalt sjokka om vi ble bedt med på et slik opplegg. Greit nok med at vi måtte ha ordnet oss med overnatting sjøl, men selskapet hadde jeg ikke forventet å betale, nei.

Feiringa må man legge opp etter økonomien, ikke forvente at folk skal betale for serveringen sjøl!

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Jeg har värt i en 50-års dag på en restaurant, og der behövde vi ikke å betale. Nå har vedkommende en del penger og da men..

Synes förövrig

1: det burde stå i invitasjonen at gjestene må betale for det de spiser/drikker

2: at man i utgangspunktet ikke burde feire på en eksklusiv restaurant om man ikke har råd til å betale

3: at det ikke er så rart at dere ikke fikk overnatte hos noen, ettersom dere var så mange. Dessuten finnes det billigere alternativer enn hotell, f.eks. campinghytter etc.

Gjest angelica bom
Skrevet

Men hvis du feirer deg selv på en restaurant så betaler du vel ikke for gjestene?

Det blir jo fort utrolig dyrt. Folk drikker og spiser og bestiller ekstra cognac så fort det blir gratis, og ber du 10 stykker koster det deg fort 10 lapper eller mer.

Ingen som gjør det vel? Det har i hvert fall aldri jeg vært borti (bortsett fra med jobben), og i bryllup.

Jeg var nettopp i en 60-årsdag på hotell. 30 gjester. Velkomstdrink. Tre retters middag med vin. Cognac og likør til kaffen. Med påfyll hvis vi ville. ar kjempekoselig, men klart det koster! Men så fikk jubilanten masse fine gaver selvfølgelig. En gir jo litt ekstra når en blir påspandert en slik flott opplevelse.

I dette tilfellet er jubilanten kronisk syk og orket ikke ordne feiring hjemme eller på et leid lokale. Derfor prioriterte vedkommende å feire på denne måten, selv om de egentlig ikke hadde så veldig god råd. Men alt er en prioritering. Og så var det også barn og unge tilstede som ikke drakk alkohol. Og familieferiring blir jo også mer rolig alkoholmessig (=billigere) enn feks et herreselskap.

Jeg kunne tenkt meg å ta den varianten selv. Har en råd er det verdt å 'betale seg løs' fra all jobben rundt en feiring.

Gjest angelica bom
Skrevet

Ser de fleste her ser på det der som helt naturlig.

Jeg ville blitt mer enn normalt sjokka om vi ble bedt med på et slik opplegg. Greit nok med at vi måtte ha ordnet oss med overnatting sjøl, men selskapet hadde jeg ikke forventet å betale, nei.

Feiringa må man legge opp etter økonomien, ikke forvente at folk skal betale for serveringen sjøl!

Men en gave skal en jo allikevel gi! Derfor synes jeg det kan være greit om det i innbydelsen står at de vil at gjestene skal være med å betale kuverten istedenfor å gi gaver. Da blir selskapet på en måte en gave fra gjestene. Problemet er vel (erfaringsmessig) mange allikevel tar med gaver.

Gjest bursdagsfeiring
Skrevet

Vi skal ut å feire 40 års lag snart, der blir summen 650,- pr gjest for opplegget, pluss lommepenger (skal til Danmark m/båten).

Alle har takket ja.

Det er jo naturlig å betale for et selskap idag.

Gjest sussilei
Skrevet

Jeg synes sånt er en uting! Blir jeg invitert i bursdag/bryllup/konfirmasjon osv, forventer jeg å slippe å betale for meg. Heller suppe og rundstykker gratis hjemme hos jubilanten enn fancy selskap som jeg må betale selv.

Og jeg kunne aldri tenke meg å be noen betale for å komme i selskap hos oss. Da tilpasser vi heller meny og antall gjester til det vi i øyeblikket har råd til.

Gjester skal føle seg spesielle og "utvalgte". Det gjør man ikke når man må betale selv...

Synes det er greit å spleise eller ha med mat i mer uformelle lag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...