Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver her jeg :o)

Jeg har bare så utrolig vondt i nakken, har nok gjort litt mye i det siste. Har spist 100 mg Voltaren idag men det hjelper ikke.

Siden jeg ikke har mulighet til å avlaste så mye, er det noen som har en god ide hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det. Det har vart i ca 1 mnd men har toppet seg i dag. Jeg spiser også 2 somadril hver kveld.

Fysioen min er litt dust, han gjør ingenting som hjelper.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• Freya

6

• hare1365380455

6

• Kvinna

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kiropraktor!

Nei, det tør jeg ikke. Ingen får lov å brekke og bende på ryggen min. Dessuten er dette helt sikkert muskulært + at jeg helt sikkert har senebetennelse på muskelen som ligger langs ryggraden.

Skrevet

Nei, det tør jeg ikke. Ingen får lov å brekke og bende på ryggen min. Dessuten er dette helt sikkert muskulært + at jeg helt sikkert har senebetennelse på muskelen som ligger langs ryggraden.

Det er ikke vondt med kiropraktor. De "brekker" ikke, det er bare en lyd som kommer pga noen gasser inni leddene. Samme som når noen "knekker fingre".

hare1365380455
Skrevet

Jeg vet ikke om det kan hjelpe, men du kan jo prøve å massere nakken din litt selv. Ta også enkle nakkeøvelser: bøy hodet framover og legg hendene på bakhodet. Strekk forsiktig og slapp av. Så til sidene. Når du strekker mot høyre side tar du høyre arm og holder på venstre side av hodet. Du kan også løfte skuldrene og holde de der litt, og så senke dem og slappe av. Og du kan rulle på skuldrene. En venninne har kjøpt et massasjeapparat som hun sier er veldig godt. Det kan du også bruke selv, men det er lettest om noen står bak deg og bruker det mot nakken din. (Ellers kan det fort bli tungt.) God bedring:)

hare1365380455
Skrevet

Du kan få kjøpt salve som lindrer (du har kanskje sett reklamen; det er som paracet bare at du smører på der du har vondt).

Skrevet

Det er ikke vondt med kiropraktor. De "brekker" ikke, det er bare en lyd som kommer pga noen gasser inni leddene. Samme som når noen "knekker fingre".

Jeg tror ingen kiropraktor tør å behandle meg heller. De behandler helst rygger og nakker med normale plager. Til og med leger og fysioer er tilbakeholdne med meg fordi de er redde for å forårsake mer trøbbel.

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan hjelpe, men du kan jo prøve å massere nakken din litt selv. Ta også enkle nakkeøvelser: bøy hodet framover og legg hendene på bakhodet. Strekk forsiktig og slapp av. Så til sidene. Når du strekker mot høyre side tar du høyre arm og holder på venstre side av hodet. Du kan også løfte skuldrene og holde de der litt, og så senke dem og slappe av. Og du kan rulle på skuldrene. En venninne har kjøpt et massasjeapparat som hun sier er veldig godt. Det kan du også bruke selv, men det er lettest om noen står bak deg og bruker det mot nakken din. (Ellers kan det fort bli tungt.) God bedring:)

De øvelsene hadde jeg glemt da. Takk, jeg skal gjøre det :o)

Jeg har et skikkelig massasjeapperat også, skal sette neste gjest i sving ;o)

Skrevet

Du kan få kjøpt salve som lindrer (du har kanskje sett reklamen; det er som paracet bare at du smører på der du har vondt).

Urodis gel, jeg har, den hjelper ingenting.

Skrevet

AU :-(

Legge på varmepakning? Pleier å bruke en varmepute på nakken, og legger meg slik at jeg får et ørlite strekk på nakkemusklene, selv om det er full støtte under. Hender det løsner litt!

Massere litt ved kjevene, bakover mot ørene. Jeg blir i alle fall ofte litt spent her når nakken er vond!

Eller bruke "Eis Gel"(lindrer muskulære smerter)

...eller "Orudis Gel"(betennelsesdempede gel, ikke reseptbelagt).

Kanskje litt vanskelig å få tak i nå, men har du noen som kan buse til apoteket pleier de ha begge deler der!

...Også slutte å snu deg etter alle de fine, vårlige mannerompene! Sånn tar på nakken! :-)

God bedring med nakken!

hare1365380455
Skrevet

De øvelsene hadde jeg glemt da. Takk, jeg skal gjøre det :o)

Jeg har et skikkelig massasjeapperat også, skal sette neste gjest i sving ;o)

Øvelsene er enkle og gode. Jeg går på yoga, og der tar vi dem. Husk å ikke tøye for langt. Du kan jo varme opp ved å massere deg selv først. Så kan du ta de andre øvelsene.

Skrevet

Gasser inni leddene? Det har jeg aldri hørt om! Hva slags gasser?

Trodde det var leddkapselen og leddbånd/sener som snapper når de mobiliseres, jeg!

Skrevet

AU :-(

Legge på varmepakning? Pleier å bruke en varmepute på nakken, og legger meg slik at jeg får et ørlite strekk på nakkemusklene, selv om det er full støtte under. Hender det løsner litt!

Massere litt ved kjevene, bakover mot ørene. Jeg blir i alle fall ofte litt spent her når nakken er vond!

Eller bruke "Eis Gel"(lindrer muskulære smerter)

...eller "Orudis Gel"(betennelsesdempede gel, ikke reseptbelagt).

Kanskje litt vanskelig å få tak i nå, men har du noen som kan buse til apoteket pleier de ha begge deler der!

...Også slutte å snu deg etter alle de fine, vårlige mannerompene! Sånn tar på nakken! :-)

God bedring med nakken!

Jeg skulle kjøpe slik varmepakning i dag men så kom jeg ikke inn i butikken :o( Får prøve en annen sjappe til mandag.

hare1365380455
Skrevet

Urodis gel, jeg har, den hjelper ingenting.

Hm.. Vet du om det finnes andre? Kanskje du må ha resept på den jeg tenker på (husker ikke navnet). Om du har badekar kan det kanskje være godt å ligge litt der?

Skrevet

Hm.. Vet du om det finnes andre? Kanskje du må ha resept på den jeg tenker på (husker ikke navnet). Om du har badekar kan det kanskje være godt å ligge litt der?

Jeg har akkurat skiftet ut badekaret med dusj og idag orker jeg ikke å stå i dusjen, er nok litt for sliten. Ellers så skulle jeg stått der lenge ned varmt vann nedover nakken :o)

Skrevet

Jeg skulle kjøpe slik varmepakning i dag men så kom jeg ikke inn i butikken :o( Får prøve en annen sjappe til mandag.

HUMF... Så irriterende å ikke komme inn rundtomkring... Jeg tror jeg hadde klikka i vinkel. (...men det var kanskje ingen god trøst!)

Clas Ohlson har varmepakninger til et par hundrelapper, men det var kanskje der du prøvde deg. Ligger vel i 2 etg i storgata i alle fall!

God helg!

hare1365380455
Skrevet

Jeg har akkurat skiftet ut badekaret med dusj og idag orker jeg ikke å stå i dusjen, er nok litt for sliten. Ellers så skulle jeg stått der lenge ned varmt vann nedover nakken :o)

Du skulle hatt en dusjstol!

Skrevet

Jeg tror ingen kiropraktor tør å behandle meg heller. De behandler helst rygger og nakker med normale plager. Til og med leger og fysioer er tilbakeholdne med meg fordi de er redde for å forårsake mer trøbbel.

Jasså, hvorfor det? Har du skadet ryggsøylen på noen måte?

Skrevet

Gasser inni leddene? Det har jeg aldri hørt om! Hva slags gasser?

Trodde det var leddkapselen og leddbånd/sener som snapper når de mobiliseres, jeg!

Husker ikke hva slags gasser det var, men det var iallfall det min kiropraktor sa til meg! :)

Skrevet

HUMF... Så irriterende å ikke komme inn rundtomkring... Jeg tror jeg hadde klikka i vinkel. (...men det var kanskje ingen god trøst!)

Clas Ohlson har varmepakninger til et par hundrelapper, men det var kanskje der du prøvde deg. Ligger vel i 2 etg i storgata i alle fall!

God helg!

LOL, i annen etasje ja. Innmari mye styr for å komme inn der. Nå var jeg på Ankertorget idag, det var det ørten trappetrinn...

Men jeg klikker snart av det å ikke komme inn i butikkene, tenk å bo midt på Løkka og så er det ingen matforretninger som det er mulig å bruke. Helt sykt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...