Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg forskjellen på musikksjangrene Dance, Techno og House?

Jeg rydder opp i musicmatch'en min, og blir ikke helt klok...

Som om det er nødvendig å si, så er ikke disse låtene helt i "min gate", men jeg velger å beholde de inntil videre, og vil bare få systematisert de riktig...

Skrevet

Hvis du trenger noen å gi dem til, så ta kontakt med meg ;)

Jeg vil gjerne ha flere cd'er i den sjangeren. *s*

Skrevet

Techno-sjangeren mente jeg spesielt, klikket litt for raskt på send-knappen.

Noe a la Underworld, f eks. Eller andre som er bra driv i, bra til f eks vorspiel, nachspiel etc.

Altså, hvis du trenger en happy mottaker, hehe ;)

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/House_music

http://en.wikipedia.org/wiki/Techno_music

Den enkleste måten å beskrive forskjellen på er vel at house bruker mer organiske lyder/instrument/samples, mens techno er mer synt/maskin-basert.

Men det er ikke klare grenser her.

"Dance" for meg er mer vg-liste-varianten, hvor en eller annen bimbo synger på toppen av et repetitivt beat.

Takk! Tror de fleste jeg er usikker på vil ende som "Techno". Ikke at det er så mange låtene det er snakk om, men men... :-)

Gjest Wanderlust
Skrevet

Takk! Tror de fleste jeg er usikker på vil ende som "Techno". Ikke at det er så mange låtene det er snakk om, men men... :-)

Eller du kan fortelle oss hvilke sanger det er snakk om, slik at vi kan gjøre et forsøk? :-)

Skrevet

Eller du kan fortelle oss hvilke sanger det er snakk om, slik at vi kan gjøre et forsøk? :-)

Takk for tilbudet, men tror jeg står over.

Egentlig har jeg en masse annen musikk som jeg er minst like opptatt av å klassifisere, og som jeg ikke alltid vet hva jeg skal kalle. Jeg er visst skikkelig analfabet på dette... Så da blir det mye som havner i "pop/rock" kategorien... hehe

Gjest Wanderlust
Skrevet

Takk for tilbudet, men tror jeg står over.

Egentlig har jeg en masse annen musikk som jeg er minst like opptatt av å klassifisere, og som jeg ikke alltid vet hva jeg skal kalle. Jeg er visst skikkelig analfabet på dette... Så da blir det mye som havner i "pop/rock" kategorien... hehe

Hehe, det hadde jo vært litt gøy å få prøvd seg da!

:-)

Ellers vil jeg anbefale å droppe kategorisering i det hele tatt!

Skrevet

Hehe, det hadde jo vært litt gøy å få prøvd seg da!

:-)

Ellers vil jeg anbefale å droppe kategorisering i det hele tatt!

Det kan du jo si. Men når jeg bruker "super-tagging" så vil jo mange av låtene få genre uansett. Men jeg kan jo se bort fra dette feltet selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...