Gjest Timari Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Det er enkelte utsagt man har sagt som barn eller voksen som andre synes er så morsomme at de blir hengende med deg livet ut. de blir trukket fram i konfirmasjonen og sikkert lest ved grava også. Da jeg var 7 år sa jeg noe som var veldig morsomt i følge min familie. Har en tante som alltid har vært en frysepine og sitter alltid med et pledd foran peisen. Da hun for ernte gang la ut om hvor mye hun frøys så sa jeg " men da må jo du ha det utmerket når du har feber". Da ble det slutt på sytinga for en stund.) Dessuten svarte jeg faren min en gang når jeg var tre år og vi var invitert bort hos noen andre. jeg skulle ligge inne på et rom men jeg ville ikke sove, så jeg ropte hele tiden på mamma, at jeg var tørst jeg måtte tisse ville ha mat osv. Mamma svarte like tålmodig hver gang. Til slutt sprakk det for faren min og han skrek ut "nå holder tu tåta på deg ". da kommer deg fra meg (som jeg har hørt gjenfortalt utallige ganger ) "Hold kjeften på deg du'a Per. Litt krutt hadde jeg selv om jeg bare var 3 år. Hva er deres eller andres udødelige gullkorn? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Familien min elsker og mimre om da jeg i familieselskap fortalte en heller på kanten vits. som en av mine kjære (unge) onkler hadde lært meg. Oldemødrene mine var der, hun ene bare flirte, men hun andre var ganske kristen av seg, og tror hun aldri helt tilgav hverken meg eller onklene mine ;-) Vitsen var om 2 nuller som gikk i ørkenen..... Og jeg som trodde at det var tungt og bære det ene nullet på ryggen i den varmen *glis* 0 Siter
Gjest Burleføtter Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Den som lever postei! Da var jeg ikke helt edru, men det ble jeg kjent for. 0 Siter
Gjest hva er vitsen? Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Familien min elsker og mimre om da jeg i familieselskap fortalte en heller på kanten vits. som en av mine kjære (unge) onkler hadde lært meg. Oldemødrene mine var der, hun ene bare flirte, men hun andre var ganske kristen av seg, og tror hun aldri helt tilgav hverken meg eller onklene mine ;-) Vitsen var om 2 nuller som gikk i ørkenen..... Og jeg som trodde at det var tungt og bære det ene nullet på ryggen i den varmen *glis* Hvordan er den vitsen videre da? Har ikke hørt den, jeg. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Hvordan er den vitsen videre da? Har ikke hørt den, jeg. 2 nuller gikk tur i ørkenen, der møtte de ett 8-tall, da sa den ene nullen til den andre -at de orker i denne varmen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg var i bryllupet til min tante og onkel da jeg var 3-4 år og etter å ha vært på do skal jeg visstnok ha sagt høyt og tydelig til brudgommen:"Jeg har vært på do jeg, skal ikke du på do, onkel Ole?" ) Min mor fikk resten av livet høre en kommentar hun kom med da hun var 2-3 år gammel. Dette var under krigen og hun og hennes mor igjen var borte på besøk. De fikk servert vafler og min mor sto og så på at de ble påsmurt og utbrøt:"Se mamma, her har de smør i alle hullene på vaffelkaka!" ) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg var alene hjemme da feieren ville inn for å sjekke om det var noe å ta rede på i kjelleren, så han kom inn i gangen å spurte "hvor har dere kjelleren" Hvorpå jeg svarte "nede..." humre men da jeg forstod at han skulle ned dit pekte jeg på kjellerdøra da ;o) 0 Siter
Gyda Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg var 5 år, og vi skulle ha potetball til middag. Mamma bad meg om å løpe bort til skjortefabrikken like ved der en eldre kusine av meg jobba, og invitere henne. Jeg så gjorde, og da var det en av de andre damene som satt der og sydde som (selvfølgelig på spøk) spurte om hun kunne få komme neste gang vi hadde det på menyen. "Nei! Vi skal ikke ha ball før du er død!" var den klare beskjeden fra meg. Den har jeg fått høre noen ganger. (Og den gang moren min var ute og trilla meg i sportsvogn og traff en bekjent som trilla sine tvillingbarnebarn (gutter). I det de stod og prata sammen, bøyde jeg meg over vogna og beit den ene tvillingen over nesa! Bestemoren snakka ikke med moren min på lang tid etterpå ...) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Jeg var i bryllupet til min tante og onkel da jeg var 3-4 år og etter å ha vært på do skal jeg visstnok ha sagt høyt og tydelig til brudgommen:"Jeg har vært på do jeg, skal ikke du på do, onkel Ole?" ) Min mor fikk resten av livet høre en kommentar hun kom med da hun var 2-3 år gammel. Dette var under krigen og hun og hennes mor igjen var borte på besøk. De fikk servert vafler og min mor sto og så på at de ble påsmurt og utbrøt:"Se mamma, her har de smør i alle hullene på vaffelkaka!" ) kom til å tenke på et utsagt som min mormor ble historisk for. vi var på hytta(som ligger på toppen av en bakke) og vi ble stoppet av en bilist som spurte etter en bestemt adresse lenger nede. moren min funderte veldig på hvordan hun skulle forklare det enklest mulig. så kom denne kommentaren til min gamle mormor " det er på høyre siden når du er på vei opp igjen" 0 Siter
Gjest angelica bom Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det her er et gullkorn fra en voksen til et barn da. En gammel nabo til noen i familien min hadde mange barn og bodde ved sjøen. Var livredd for at de skulle drukne. Så hver gang de forsvant mot bryggene, ropte hun etter dem 'Drukner dere så får dere juling!' Den setningen blir fortsatt alltid nevnt så fort navnet hennes kommer opp. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Dette er ikke meg, men fetteren min. Da han var rundt 5 år, var han i begravelse til en gammel dame, og vi følgte kisten ned til der den skulle begraves, og da sier pjokken høyt og tydelig mens alle står stille rundt: "Hvem er det som har gravd det hølet der a?" Det glemmer jeg aldri, må si det var ganske mange som dro på smilebåndet da, selv i den omgivelsen. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det her er et gullkorn fra en voksen til et barn da. En gammel nabo til noen i familien min hadde mange barn og bodde ved sjøen. Var livredd for at de skulle drukne. Så hver gang de forsvant mot bryggene, ropte hun etter dem 'Drukner dere så får dere juling!' Den setningen blir fortsatt alltid nevnt så fort navnet hennes kommer opp. Husker farfaren min fortalte at faren hadde truet han med "faller du ned fra det treet, så skal du få juling". Harde kår den gangen gitt:) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Næh..Har nok ikke så mang "udødelige gullkorn" gitt.. Men hver gang jeg i USA er det jeg som blir sendt i butikken etter smørbrød..Jeg har nemlig store problemer med utale forskjell på W&V lyder på engelsk, og kompisene mine synes det er stor underholdning i å høre meg bestille vegetarsuben min.. Veggie = godt smørbrød Weggie = truserøsk.. Jeg vil ha et truserøsk, er du snill..Bah, de blir aldri ferdig med det der.. :-) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Dette er ikke meg, men fetteren min. Da han var rundt 5 år, var han i begravelse til en gammel dame, og vi følgte kisten ned til der den skulle begraves, og da sier pjokken høyt og tydelig mens alle står stille rundt: "Hvem er det som har gravd det hølet der a?" Det glemmer jeg aldri, må si det var ganske mange som dro på smilebåndet da, selv i den omgivelsen. må også trekke frem et gullkorn fra min lille kusine som jeg skulle hjelpe etter at hun var ferdig på do. Hun var da 5 år men ville fremdeles ikke tørke seg selv etter å ha vært på do. jeg sa "L nå skal du snart begynne på skolen og da MÅ du lære dette her snart. da kommer det en forvilet stemme fra den lille: MEN JEG KAN JO FÅ BÆSJ PÅ FINGRENE MINE!! Nå er hun heldigvis 11 og har forlengst lært å tørke seg selv 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Næh..Har nok ikke så mang "udødelige gullkorn" gitt.. Men hver gang jeg i USA er det jeg som blir sendt i butikken etter smørbrød..Jeg har nemlig store problemer med utale forskjell på W&V lyder på engelsk, og kompisene mine synes det er stor underholdning i å høre meg bestille vegetarsuben min.. Veggie = godt smørbrød Weggie = truserøsk.. Jeg vil ha et truserøsk, er du snill..Bah, de blir aldri ferdig med det der.. :-) tror heller ikke at jeg klarer helt forskjellen på v og w. eller kanskje jeg gjør det, men tenker ikke over det? Apropos fremmedspråk. En bekjent av meg hadde vært i tyskland på utveksling og skulle bo hos en tysk familie. Av en eller annen grunn så hadde hun blandet ordene drita og trøtt, så når hun ville være høftlig og avslå noe som familien foreslo så unnskylde hun seg med at hun var trøtt. Trodde hun da. I virkeligheten så sa hun at hun var helt dritings. Og hun var en stille og beskjeden jente men likevel så var hun drita hver dag hun kom hjem. Familien sa bare Schade (synd) hver gang hun sa det. Tror ikke hun oppdaget feilen før hun kom hjem igjen og da hadde vertsmoren i familien dødd i mellomtiden, så hun fikk aldri oppklart det. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 tror heller ikke at jeg klarer helt forskjellen på v og w. eller kanskje jeg gjør det, men tenker ikke over det? Apropos fremmedspråk. En bekjent av meg hadde vært i tyskland på utveksling og skulle bo hos en tysk familie. Av en eller annen grunn så hadde hun blandet ordene drita og trøtt, så når hun ville være høftlig og avslå noe som familien foreslo så unnskylde hun seg med at hun var trøtt. Trodde hun da. I virkeligheten så sa hun at hun var helt dritings. Og hun var en stille og beskjeden jente men likevel så var hun drita hver dag hun kom hjem. Familien sa bare Schade (synd) hver gang hun sa det. Tror ikke hun oppdaget feilen før hun kom hjem igjen og da hadde vertsmoren i familien dødd i mellomtiden, så hun fikk aldri oppklart det. *lol* Festelig misforståelse..!:-) Jeg hørte også om en(men jeg har glemt hvilket språk det var på, men jeg tror det var thai) som hadde forvekslet ordene for innbruddstyv og transvestitt(!), og påfølgende hadde gått rundt og klagd på at han følte seg så utrygg om natten p.g.a alle transene som romsterte rundt i distriktet på kveldstid.. Han hadde følt seg fårete når det ble oppklart..:-) 0 Siter
morsan Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det her er et gullkorn fra en voksen til et barn da. En gammel nabo til noen i familien min hadde mange barn og bodde ved sjøen. Var livredd for at de skulle drukne. Så hver gang de forsvant mot bryggene, ropte hun etter dem 'Drukner dere så får dere juling!' Den setningen blir fortsatt alltid nevnt så fort navnet hennes kommer opp. *he he* Hørte om noen som var i India, hvor følgende skilt sto utenfor en grotte el gruve el noe sånt: "Entrance not allowed. Survivors will be prosecuted!" 0 Siter
morsan Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Dette er ikke meg, men fetteren min. Da han var rundt 5 år, var han i begravelse til en gammel dame, og vi følgte kisten ned til der den skulle begraves, og da sier pjokken høyt og tydelig mens alle står stille rundt: "Hvem er det som har gravd det hølet der a?" Det glemmer jeg aldri, må si det var ganske mange som dro på smilebåndet da, selv i den omgivelsen. *ha ha* 0 Siter
morsan Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 2 nuller gikk tur i ørkenen, der møtte de ett 8-tall, da sa den ene nullen til den andre -at de orker i denne varmen! *lol* den hørte jeg som barn også, men det bvar først nå jeg skjønte at den kunne ha en seksuell undertone! trodde som deg at det var tungt å bære, he he 0 Siter
morsan Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Mannen min hadde denne: han hadde vært på en lengre skitur med familien, og fikk etterpå spørsmål fra en om hvordan turen hadde vært, og da svarte han at det var mange, fine nedoverbakker som de gikk oppover! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.