Gå til innhold

1600 snegler mindre....

Anbefalte innlegg

Storekatta
Skrevet

Jeg har nettopp ekspedert fire mordersnegler hinsides i en pøs med ufortynnet salmiakk. Siden hver av dem er i stand til å legge 400 egg, har jeg spart nabolaget for 1600 eksemplarer av faenskapet. Nå skal jeg ut og snu flere steiner i hagen. Grrrr...

Storekatta
Skrevet

Er de virkelig farlige?

Nei, men de eter opp hele hagen.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Nei, men de eter opp hele hagen.

Hvor stor kan de bli, da? Om de spise så mye, liksom...

Hadde vært kult med snegler så store at man kunne ri på dem, da... hehe... men sikkert ikke lett å holde seg fast på den sleipe ryggen...

Hadde nok fått litt vondt om man spikret fast en sadel og, hehe...

Men WHATEVER; det går nok mye raskere på hester uansett =)

Gjest Burleføtter
Skrevet

Er de virkelig farlige?

De går etter strupen!

:-)

Skrevet

Er de virkelig farlige?

De er vel farligst for lommeboka...

Gjest Snoopy83
Skrevet

De går etter strupen!

:-)

Da må de være store, da... tenkte kanskje at slimet utenpå var giftig og etsende, jeg...

Gjest Snoopy83
Skrevet

De er vel farligst for lommeboka...

Hmm... skjønner ikke hva du mener jeg...

Skrevet

Hvor stor kan de bli, da? Om de spise så mye, liksom...

Hadde vært kult med snegler så store at man kunne ri på dem, da... hehe... men sikkert ikke lett å holde seg fast på den sleipe ryggen...

Hadde nok fått litt vondt om man spikret fast en sadel og, hehe...

Men WHATEVER; det går nok mye raskere på hester uansett =)

"men sikkert ikke lett å holde seg fast på den sleipe ryggen... "

Ikke noe problem. Du rir ikke på ryggen dens, men på huset - og det er ikke slimete.

".................................."

Gjest Burleføtter
Skrevet

Da må de være store, da... tenkte kanskje at slimet utenpå var giftig og etsende, jeg...

Neida, det er ikke umulig at de til og med er spiselige.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Har du trøbbel med snegler, anskaff et piggsvin.

Sett ut hundemat eller kattemat med litt vann det liker de. Ikke melk, det tåler de ikke og kan dø av det!

Gjest Snoopy83
Skrevet

"men sikkert ikke lett å holde seg fast på den sleipe ryggen... "

Ikke noe problem. Du rir ikke på ryggen dens, men på huset - og det er ikke slimete.

".................................."

Ok, forutsatt at disse sneglene har husene med seg da.

Men det er jo laget an kalk, og kan nok bli rimelig hardt, om sneglen er på skogstur i full fart.

Kan jo hende disse sneglene er ganske raske, da.

Kanskje bedre å satse på et forvokst tusenbein da, men de ser jo creepy nok ut i miniatyrstørrelse, vet ikke om jeg ville gitt de noen voksedrikk nei...

Egentlig ser jo de fleste små dyr creepy ut om man ser på de i mikroskap. Har du sett streptokokkene? De likner på bondevik, bare at de selvsagt er mye mindre, da. =)

Skrevet

Hmm... skjønner ikke hva du mener jeg...

Hvis de spiser opp hele hagen koster det mye å kjøpe nye planter etc. for å få hagen istand igjen. Dermed "farlige" for lommeboka... :-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Neida, det er ikke umulig at de til og med er spiselige.

Kom over en oppskrift man kunne bruke stormkjøkkenet til. Man bare samlet masse strangsnegler, og kokte de i 20 minutter. Så skulle man dra de ut av skallet med en nål, og fjerne neglen de brukte for å lukke seg inne med.

Bon apetit =)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hvis de spiser opp hele hagen koster det mye å kjøpe nye planter etc. for å få hagen istand igjen. Dermed "farlige" for lommeboka... :-)

Når jeg (hvis) får meg jobb og masse peng skal jeg ha skogstun da... men furu og lyng...

Liker det best jeg, og det er ikke noe vedlikehold... passer for en lathans med estetisk sans som meg...

Hvis det først blir slitt tar det tredve år ellernoe før det vokser opp igjen da, men får bare passe på å ikke ødelegge det.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Har du trøbbel med snegler, anskaff et piggsvin.

Sett ut hundemat eller kattemat med litt vann det liker de. Ikke melk, det tåler de ikke og kan dø av det!

Går det bra med grevling og?

Gjest Burleføtter
Skrevet

Kom over en oppskrift man kunne bruke stormkjøkkenet til. Man bare samlet masse strangsnegler, og kokte de i 20 minutter. Så skulle man dra de ut av skallet med en nål, og fjerne neglen de brukte for å lukke seg inne med.

Bon apetit =)

Bra, bortsett for at de er seige som tyggegummi :-)

Ta heller denne som utnevnte meg til "krabbemorder":

La ungene fange et antall strandkrabber, putt dem i gryta, knus dem grundig med en morter. Tilsett smør, hvitløk, løk, salt og pepper, stek dem 10-15 minutter, hell over vann så det dekker, kok 20 min. Siles. -Kjempegod- suppe.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Går det bra med grevling og?

Vet ikke.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Bra, bortsett for at de er seige som tyggegummi :-)

Ta heller denne som utnevnte meg til "krabbemorder":

La ungene fange et antall strandkrabber, putt dem i gryta, knus dem grundig med en morter. Tilsett smør, hvitløk, løk, salt og pepper, stek dem 10-15 minutter, hell over vann så det dekker, kok 20 min. Siles. -Kjempegod- suppe.

-Med- skall og klør? :o

Nåja, vi griller jo huden til grisen og kaller det snadder...

Gjest Burleføtter
Skrevet

-Med- skall og klør? :o

Nåja, vi griller jo huden til grisen og kaller det snadder...

Du behøver ikke spise skallet?

Det skal siles til slutt dah.

Kan med fordel jevnes med fløte/hvetemel/maismel til ulik bruk som saus. Nydelig til fiskeboller!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...