Gå til innhold

1600 snegler mindre....

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Du behøver ikke spise skallet?

Det skal siles til slutt dah.

Kan med fordel jevnes med fløte/hvetemel/maismel til ulik bruk som saus. Nydelig til fiskeboller!

Trodde det var endel forurensning langs kysten jeg? Det er i alle fall ikke alltid det anbefales å ete blåskjell...

Gjest Burleføtter
Skrevet

Trodde det var endel forurensning langs kysten jeg? Det er i alle fall ikke alltid det anbefales å ete blåskjell...

Tror ikke det samme gjelder for krabber. Jeg tror blåskjell filtrerer vannet for alger og det er der gifta kommer fra.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Når jeg (hvis) får meg jobb og masse peng skal jeg ha skogstun da... men furu og lyng...

Liker det best jeg, og det er ikke noe vedlikehold... passer for en lathans med estetisk sans som meg...

Hvis det først blir slitt tar det tredve år ellernoe før det vokser opp igjen da, men får bare passe på å ikke ødelegge det.

Naboen sier hun har naturtomt, jeg sier hun ikke gidder klippe gress eller busker :-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Naboen sier hun har naturtomt, jeg sier hun ikke gidder klippe gress eller busker :-)

hehe...

syns ikke golfbanehagene er noe fine jeg...

syns det er latterlig at naboer kan bli irritert over hvordan du holder hagen...

akkurat som det skulle være noen skam å ha en anderledesutseende tomt =)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Tror ikke det samme gjelder for krabber. Jeg tror blåskjell filtrerer vannet for alger og det er der gifta kommer fra.

Ja... men alle dyrene i havet tar jo næringen sin i utgangspunktet fra algene da... hvorfor blir ikke fisken forgiftet når de spiser ting som har spist ting som spiser alger ellernoe?

Gjest Burleføtter
Skrevet

hehe...

syns ikke golfbanehagene er noe fine jeg...

syns det er latterlig at naboer kan bli irritert over hvordan du holder hagen...

akkurat som det skulle være noen skam å ha en anderledesutseende tomt =)

Vi har et gammelt hus hvor ingen klipper gresset eller steller midt i et fint strøk. Naboene er ikke glade for det nei.

En av dem ville forære oss en gressklipper i fjor :-)

Gjest Burleføtter
Skrevet

Ok, forutsatt at disse sneglene har husene med seg da.

Men det er jo laget an kalk, og kan nok bli rimelig hardt, om sneglen er på skogstur i full fart.

Kan jo hende disse sneglene er ganske raske, da.

Kanskje bedre å satse på et forvokst tusenbein da, men de ser jo creepy nok ut i miniatyrstørrelse, vet ikke om jeg ville gitt de noen voksedrikk nei...

Egentlig ser jo de fleste små dyr creepy ut om man ser på de i mikroskap. Har du sett streptokokkene? De likner på bondevik, bare at de selvsagt er mye mindre, da. =)

Snegler er trege, de heter ikke snegler for ingenting!?

Hmmm... her tror jeg forutsetningen grep tak i resutatet.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Snegler er trege, de heter ikke snegler for ingenting!?

Hmmm... her tror jeg forutsetningen grep tak i resutatet.

ja =)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Vi har et gammelt hus hvor ingen klipper gresset eller steller midt i et fint strøk. Naboene er ikke glade for det nei.

En av dem ville forære oss en gressklipper i fjor :-)

hehe... folk er rare...

Gjest Burleføtter
Skrevet

Ja... men alle dyrene i havet tar jo næringen sin i utgangspunktet fra algene da... hvorfor blir ikke fisken forgiftet når de spiser ting som har spist ting som spiser alger ellernoe?

Godt spørsmål, til en forsker.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Vet ikke.

Jeg forveksler alltid piggsvin og grevling jeg.

Men når jeg tenker meg om veit jeg jo at det ikke er piggsvin her jeg bor. For ellers hadde jeg nok vært forsiktigere med å slippe bikkja.

Så på Monsen da bikkjene gikk til angrep på den piggbolla. Det der er selvsagt en mye verre utgave enn den jeg tror man kan finne enkelte steder i Norge, men det er nok ikke gøy allikevel.

Dyrleger er jo mye dyrere enn vanlige leger, da man får dekket mesteparten om det er menneskekropp som er skadet.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Jeg forveksler alltid piggsvin og grevling jeg.

Men når jeg tenker meg om veit jeg jo at det ikke er piggsvin her jeg bor. For ellers hadde jeg nok vært forsiktigere med å slippe bikkja.

Så på Monsen da bikkjene gikk til angrep på den piggbolla. Det der er selvsagt en mye verre utgave enn den jeg tror man kan finne enkelte steder i Norge, men det er nok ikke gøy allikevel.

Dyrleger er jo mye dyrere enn vanlige leger, da man får dekket mesteparten om det er menneskekropp som er skadet.

Vi har mange rekende rundt, og de er så vist begynt å dukke opp, Bikkjene hater disse piggete gjestene som frekt labber bort til hundematen og gumler i seg. De skjeller og smeller, men tør ikke gå på dem, de har stikki nesa si til blods på dem før.

http://home.no.net/risag/images/ferie2001/piggsvin.jpg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Vi har mange rekende rundt, og de er så vist begynt å dukke opp, Bikkjene hater disse piggete gjestene som frekt labber bort til hundematen og gumler i seg. De skjeller og smeller, men tør ikke gå på dem, de har stikki nesa si til blods på dem før.

http://home.no.net/risag/images/ferie2001/piggsvin.jpg

Den der var jo riktig så søt =)

Så du har utehunder?

Gjest Burleføtter
Skrevet

Den der var jo riktig så søt =)

Så du har utehunder?

Ikke vi nå lenger, men naboer har.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ikke vi nå lenger, men naboer har.

Når jeg blir rik og ikke lat da skal jeg ha en flokk med hunder jeg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...