Gå til innhold

Har du gjort dette?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Ja, HELDIGVIS, har jeg evnen til å glede meg over slike små, men fantastiske ting!

Som nå for tida, synet av bjørka som spretter. Lukten av en blomst, eller av nytt treverk. Eller av en spesiell tobakk som minner meg om en avdød bestefar. Slike små ting som gir deg små lykkestøt.

Rart det med minner om mennesker man var glad i som er døde... Jeg føler meg lykkelig når kjenner lukta av en tyggis som smaker som den gamle "Toy'en" og når jeg drikker ananasbrus. Begge deler minner meg intenst om den snille morfaren min som alltid hadde Toy på baklomma og ananasbrus i kjøleskapet:-)

Gjest bebba
Skrevet

Men ingenting er som solnedgangen vi opplevde på Koh Samet i Thailand...

Rosa sol som gikk ned i havet mens vi vugget i bølgene. _Det_ er et minne som sitter i lenge!

Har forresten bilde av solnedgangen på Koh Samet som bakgrunn på skjermen min :)

Ingenting, absolutt ingenting er som solnedgangen på hjemstedet mitt, dvs. der hvor jeg vokste opp.

Gjest Rusle
Skrevet

Kan svare "ja" på alle spørsmålene ;-)

Små opplevelser, men likevel store.

Gjest fjollemor
Skrevet

"Har du kost den foran peisen om vinteren?"

Ja, jeg har kost DEN foran peisen om vinteren! :D

Gjest koma
Skrevet

Ja, HELDIGVIS, har jeg evnen til å glede meg over slike små, men fantastiske ting!

Som nå for tida, synet av bjørka som spretter. Lukten av en blomst, eller av nytt treverk. Eller av en spesiell tobakk som minner meg om en avdød bestefar. Slike små ting som gir deg små lykkestøt.

Hmmm. Jeg blir trist, jeg, når jeg f.x. hører yndlingssangen til min avdøde bestefar.Og andre ting som minner meg om ham. Jeg savner ham så.

Skrevet

JA!

...og jeg skal bli flinkere til å huske på at jeg har gjort alt dette :-)

Green Iguana
Skrevet

""Har du følt glede en sommerkveld?""

ÅJA, det er vel den deiligste tiden på året, en sommerkveld i bassenget..;-)

""Har du kost den foran peisen om vinteren?""

DEN????? Joda, jeg har kost MEg foran peisen en vinterkveld..;-)

""Har du vært glad i noen?""

Har vært, og er.:-)

""Har du opplevd forelskelse?""

UUUUUUUYEAH...:-)

""Har du sett på solnedgang på et romantisk sted?""

Ja....

""Har du følt lykke over nyvasket leilighet og/eller nybakt brød?""

Ingenting er vel så deilig som et nybakt brød, eller et nyvasket gulv.......før ungene tramper inn på skitne sko..;-)

""Har du hørt fuglene kvitre?""

HVER dag, både inne og ute..;-)

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Ja, jeg har gjort alt dette.

Vel, forresten vet jeg ikke hva du mener med "kost DEN" foran peisen. Jeg har kost med mye rart foran peisen.

I innlegget under vet jeg forresten ikke hva "gul enke" er, men jeg har sikkert ikke drukket det.

Skrevet

Ja, jeg har gjort alt dette.

Vel, forresten vet jeg ikke hva du mener med "kost DEN" foran peisen. Jeg har kost med mye rart foran peisen.

I innlegget under vet jeg forresten ikke hva "gul enke" er, men jeg har sikkert ikke drukket det.

Gul enke er en sjampis. Veldig populær under jappetida. Tror ikke den går for å være noe som helst bedre enn mange andre sjampiser, men er altså mer "kjent" blant den gemene hop.

Jeg har smakt det, men synes absolutt ikke at det er et must å ha gjort det, ei heller at det betyr at man har gjort noe "riktig" eller "viktig" her i livet! :-)

Skrevet

Jepp, alt det har jeg gjort (vel, ikke hørt fuglekvitter da men ;-)) og jeg er lykkelig :-)

*he he*

Du er vel den eneste her inne som dermed ikke kan svare ja på alt! ;-)

I andre tilfeller vil jeg si at det er litt rart om man ikke kan svare ja på alt! ;-) Ihvertfall hvis man er over en viss alder... *he he*

Gjest Daisy
Skrevet

Har du følt glede en sommerkveld?

Ja, flere sommerkvelder og jeg håper på flere i år.

Har du kost den foran peisen om vinteren?

Ja, men det begynner å bli en stund siden

Har du vært glad i noen?

Jeg ER glad i flere ;o)

Har du opplevd forelskelse?

Jepps. Men tydeligvis ikke den o' store.

Har du sett på solnedgang på et romantisk sted?

Tja, har vel kanskje muligens det, men ikke som jeg husker i farten. Så da var det nok ikke så romantisk likevel.

Har du følt lykke over nyvasket leilighet og/eller nybakt brød?

Hver gang :oD

Har du hørt fuglene kvitre?

Jepps.

Gjest sussilei
Skrevet

Bebba snakker om ekte lykke. Blir ikke noe bedre menneske eller noe lykkeligere av å ha vært på muren og sett Mona Lisa. Skjønner heller ikke hvorfor dette skal være det "rette"

Er det det å bli et bedre menneske man snakker om, altså ?

Hvorfor blir man et bedre menneske av å se en romantisk solnedgang enn å se den kinesiske mur? Hva med å se en romantisk solnedgang over den kinesiske mur, forresten ? Da blir man sikkert et kjempegodt menneske....

Jeg blir lykkelig av å reise! Det å reise er definitivt å oppleve mennesker, det som er viktig, livet... Jeg tror faktisk det gjør meg til et bedre menneske, også - mer åpen, mer tolerant, skjønner mer av verden, rett og slett. Og av historien...

Selvfølgelig er ungene mine og mannen min viktigere enn alt annet her i verden!!

Jeg har gjort alt på bebbas liste - men jeg er virkelig glad for at jeg har fått med meg et par ting fra den andre også.

Hva som er "ekte lykke" er vel opp til hver enkelt å avgjøre. Finnes ikke noen fasit på det.

Gjest someone out there..
Skrevet

Har du følt glede en sommerkveld?

ja...!

Har du kost den foran peisen om vinteren?

hmmm, det tror jeg..

Har du vært glad i noen?

er glad i mange, mange..

Har du opplevd forelskelse?

ja..berusende forelskelse, men kanskje ikke den dype, inderlige forelskelsen enda?

Har du sett på solnedgang på et romantisk sted?

det tror jeg jeg har,.

Har du følt lykke over nyvasket leilighet og/eller nybakt brød?

ja

Har du hørt fuglene kvitre?

ja!hver morgen!og kråkene og skjærene som vekker meg i 6tida også..

Jeg kunne skrevet mye mer, for heller gjøre det en annen gang:)

Gjest togli
Skrevet

*he he*

Du er vel den eneste her inne som dermed ikke kan svare ja på alt! ;-)

I andre tilfeller vil jeg si at det er litt rart om man ikke kan svare ja på alt! ;-) Ihvertfall hvis man er over en viss alder... *he he*

Jepp ;-)

Jeg har hørt kråka "synge" altså, men den synger visst ikke like pent som småfuglene ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...