Gå til innhold

Sparkler man utvendig kledning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har røsket vekk et sånt gjerde foran ytterdøra - det var festet med LANGE spiker inn i kledningen på veggen - det er stygge høl etc. etter spikerne - og vi skal male veggen. Finnes det sparkel for sånt, eller skal man bare male over hele greia - kanskje skjære vekk flisene eller????

Gjest doll
Skrevet

Man kan bruke akrylfugemasse til å dekke hullene. Den kan man også male over.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Store sprekker males først, fylles med linoljekitt, lar det tørke et døgn og maler over. Kitten er myk og sprekker ikke. Får den kontakt mee bart treverk, vil linjoljen bli aborbert og kitten sprekker, derfor male inni sprekkene.

Små sprekker fuges med fugemasse acryl.

Skrevet

Store sprekker males først, fylles med linoljekitt, lar det tørke et døgn og maler over. Kitten er myk og sprekker ikke. Får den kontakt mee bart treverk, vil linjoljen bli aborbert og kitten sprekker, derfor male inni sprekkene.

Små sprekker fuges med fugemasse acryl.

TUSEN TAKK! :)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

TUSEN TAKK! :)

Mal så godt du kan inni sprekkene med en tynn-tynn pensel. før du har i kitt. Malingen forsegler treevekerket så det ikke stjeler linonjen fra kitet

Skrevet

Mal så godt du kan inni sprekkene med en tynn-tynn pensel. før du har i kitt. Malingen forsegler treevekerket så det ikke stjeler linonjen fra kitet

Skjønner! :)

Gjest Maler
Skrevet

Ser du også får tips om Acrylmasse.

Generelt er acryl-masse hobby-snekkerns beste venn - med den kan du skjule det meste. :-)

Men markedet har gjort seg endel erfaringer etterhvert, så varsomhet med bruk av acrylmasse på utvendig panel bør utvises. Det er observert endel tilfeller av råtedannelse over tid der dette er brukt utvendig.

Skrevet

Generelt er acryl-masse hobby-snekkerns beste venn - med den kan du skjule det meste. :-)

Men markedet har gjort seg endel erfaringer etterhvert, så varsomhet med bruk av acrylmasse på utvendig panel bør utvises. Det er observert endel tilfeller av råtedannelse over tid der dette er brukt utvendig.

Det tror jeg på - jeg er sånn linoljemalingsfantast også jeg da :)

Skrevet

Det tror jeg på - jeg er sånn linoljemalingsfantast også jeg da :)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Skrivefeil i fleng. Norsk er ikke min sterke side.

Skrevet

LOL - jeg leser så det blir riktig - så det går opp i opp.

treevekerket var et kult ord det! :)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

LOL - jeg leser så det blir riktig - så det går opp i opp.

treevekerket var et kult ord det! :)

Bare første og siste bokstav er rigtig, kan man blande alle de andre som man vil. Hjernen leser ikke bokstav for bokstav men ser ordet som et bilde. Det kan også mangle flere i lengre ord uten at det gjør så mye.

Skrevet

Bare første og siste bokstav er rigtig, kan man blande alle de andre som man vil. Hjernen leser ikke bokstav for bokstav men ser ordet som et bilde. Det kan også mangle flere i lengre ord uten at det gjør så mye.

Vet det! :-)

det er hlet utolrig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...