flisa Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Vi har røsket vekk et sånt gjerde foran ytterdøra - det var festet med LANGE spiker inn i kledningen på veggen - det er stygge høl etc. etter spikerne - og vi skal male veggen. Finnes det sparkel for sånt, eller skal man bare male over hele greia - kanskje skjære vekk flisene eller???? 0 Siter
Gjest doll Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Man kan bruke akrylfugemasse til å dekke hullene. Den kan man også male over. 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Store sprekker males først, fylles med linoljekitt, lar det tørke et døgn og maler over. Kitten er myk og sprekker ikke. Får den kontakt mee bart treverk, vil linjoljen bli aborbert og kitten sprekker, derfor male inni sprekkene. Små sprekker fuges med fugemasse acryl. 0 Siter
flisa Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Skrevet 1. mai 2005 Store sprekker males først, fylles med linoljekitt, lar det tørke et døgn og maler over. Kitten er myk og sprekker ikke. Får den kontakt mee bart treverk, vil linjoljen bli aborbert og kitten sprekker, derfor male inni sprekkene. Små sprekker fuges med fugemasse acryl. TUSEN TAKK! 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 TUSEN TAKK! Mal så godt du kan inni sprekkene med en tynn-tynn pensel. før du har i kitt. Malingen forsegler treevekerket så det ikke stjeler linonjen fra kitet 0 Siter
flisa Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Skrevet 1. mai 2005 Mal så godt du kan inni sprekkene med en tynn-tynn pensel. før du har i kitt. Malingen forsegler treevekerket så det ikke stjeler linonjen fra kitet Skjønner! 0 Siter
Gjest Maler Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Ser du også får tips om Acrylmasse. Generelt er acryl-masse hobby-snekkerns beste venn - med den kan du skjule det meste. :-) Men markedet har gjort seg endel erfaringer etterhvert, så varsomhet med bruk av acrylmasse på utvendig panel bør utvises. Det er observert endel tilfeller av råtedannelse over tid der dette er brukt utvendig. 0 Siter
flisa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Skrevet 2. mai 2005 Ser du også får tips om Acrylmasse. Generelt er acryl-masse hobby-snekkerns beste venn - med den kan du skjule det meste. :-) Men markedet har gjort seg endel erfaringer etterhvert, så varsomhet med bruk av acrylmasse på utvendig panel bør utvises. Det er observert endel tilfeller av råtedannelse over tid der dette er brukt utvendig. Det tror jeg på - jeg er sånn linoljemalingsfantast også jeg da 0 Siter
flisa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Skrevet 2. mai 2005 Ser du også får tips om Acrylmasse. Generelt er acryl-masse hobby-snekkerns beste venn - med den kan du skjule det meste. :-) Men markedet har gjort seg endel erfaringer etterhvert, så varsomhet med bruk av acrylmasse på utvendig panel bør utvises. Det er observert endel tilfeller av råtedannelse over tid der dette er brukt utvendig. Det tror jeg på - jeg er sånn linoljemalingsfantast også jeg da 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Mal så godt du kan inni sprekkene med en tynn-tynn pensel. før du har i kitt. Malingen forsegler treevekerket så det ikke stjeler linonjen fra kitet Skrivefeil i fleng. Norsk er ikke min sterke side. 0 Siter
flisa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Skrevet 2. mai 2005 Mal så godt du kan inni sprekkene med en tynn-tynn pensel. før du har i kitt. Malingen forsegler treevekerket så det ikke stjeler linonjen fra kitet LOL - jeg leser så det blir riktig - så det går opp i opp. treevekerket var et kult ord det! 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 LOL - jeg leser så det blir riktig - så det går opp i opp. treevekerket var et kult ord det! Bare første og siste bokstav er rigtig, kan man blande alle de andre som man vil. Hjernen leser ikke bokstav for bokstav men ser ordet som et bilde. Det kan også mangle flere i lengre ord uten at det gjør så mye. 0 Siter
flisa Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Skrevet 2. mai 2005 Bare første og siste bokstav er rigtig, kan man blande alle de andre som man vil. Hjernen leser ikke bokstav for bokstav men ser ordet som et bilde. Det kan også mangle flere i lengre ord uten at det gjør så mye. Vet det! :-) det er hlet utolrig:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.