Gå til innhold

Prøver å være sunn, men...

Anbefalte innlegg

Gjest gosje mons
Skrevet

Jeg er sunn i uka, spiser ikke gosj og sånn da. MEN når fredagskvelden kommer så hiver jeg innpå masse gosj, og det gjelder også lørdag og søndag.

"vinner" jeg noe likevl på å være sunn i uka, eller kunne jeg likegjerne spredt det usunne utover hele uka, istedenfor å konsentrere det i helgene?

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Logitechmusa

13

• Åsemor

6

• Babette

6

• Mary Poppins

4

Skrevet

Du vinner nok på det, men jeg ville anbefalt deg å begrense inntaket at "gosj" (aldri hørt det ordet før :-) til én dag - lørdag ELLER fredag. Én eller to dager på en mnd er ikke så forskjellig, men på en uke er det tross alt snakk om 1/7 og 2/7.

"................................"

Skrevet

Hva er egentlig gosj?

Hvis du er som meg spiser du ikke mindre godteri i helgene selv om du spiser godteri i ukedagene i tillegg.

Hilsen meg som har spist 2 kvikk lunsj hver dag i 8 uker...

Gjest gosje mons
Skrevet

Hva er egentlig gosj?

Hvis du er som meg spiser du ikke mindre godteri i helgene selv om du spiser godteri i ukedagene i tillegg.

gosj er godteri, det var vel ikke så vanskelig å skjønne?

Om jeg hadde spist godteri hver dag hadde det ikke blitt samlet mer i uka. Da hadde jeg nemlig blitt mer lei. Nå er det jo slik at jeg er utsultet på dette da fredagen kommer og hvier innpå. Sikkert litt ekstra også, siden jeg vet det bare er da jeg "kan" spise det..

Gjest prøver å spise sundt
Skrevet

Jeg prøver å spise sundt, men lørdagen blir det brus og snop! Du gjør nok rett, men hva med å spise sundt (ikke snop) søndag også? Men det er vel ingen krise om man spiser en sjokolade en onsdagskveld mens man ser Lost...;)

Skrevet

gosj er godteri, det var vel ikke så vanskelig å skjønne?

Om jeg hadde spist godteri hver dag hadde det ikke blitt samlet mer i uka. Da hadde jeg nemlig blitt mer lei. Nå er det jo slik at jeg er utsultet på dette da fredagen kommer og hvier innpå. Sikkert litt ekstra også, siden jeg vet det bare er da jeg "kan" spise det..

Skjønte at gosj var noe godteri, men lurte på hva slags godteri! Men det er bare et annet ord for godteri altså? Javel, da har vi lært noe nytt i dag og.

Vet uansett ikke svaret på spørsmålet ditt, men JEG spiser iallefall mer, MYE mer godteri når jeg spiser hver dag i uka, for det fører ikke til at jeg kutter ned i helgene.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Gosjameg, a for å sitere Sissel Kyrkjebø.

Spise godj .. *ler meg skakk* .. Er du fjortis eller?

Skrevet

Hva er egentlig gosj?

Det er fint for babyen at du spiser såpass mye sjokolade, for da komer det deilig Nesquick ut av puppene!

Skrevet

Det er fint for babyen at du spiser såpass mye sjokolade, for da komer det deilig Nesquick ut av puppene!

Jeg visste det var godt for noe. ;)

Men helt seriøst.. dette er verre enn å slutte å røyke. Har vurdert å kjøpe en 4-pakning med kvikk lunsj i dag, trykke den i meg, forhåpentligvis bli kvalmt, og så får jeg ikke lyst på på leeeeenge. Er ikke sikkert det funker da.

Skrevet

Men helt seriøst.. dette er verre enn å slutte å røyke. Har vurdert å kjøpe en 4-pakning med kvikk lunsj i dag, trykke den i meg, forhåpentligvis bli kvalmt, og så får jeg ikke lyst på på leeeeenge. Er ikke sikkert det funker da.

Kvikk lunsj er jo som kjeks med sjokoladetrekk. Det blir jo ike så mye sjokolade du får i deg, og hvis du sørger for å spise sunt ellers, kan jeg ikke skjønne at dette er så galt.

Men ikke glem frisk luft og daglige gåturer.

Skrevet

Kvikk lunsj er jo som kjeks med sjokoladetrekk. Det blir jo ike så mye sjokolade du får i deg, og hvis du sørger for å spise sunt ellers, kan jeg ikke skjønne at dette er så galt.

Men ikke glem frisk luft og daglige gåturer.

Ja, jeg går jo fram og tilbake til butikken for å kjøpe denne sjokoladen da. ;)

Skrevet

Ja, jeg går jo fram og tilbake til butikken for å kjøpe denne sjokoladen da. ;)

Det er ikke nok, og det vet du godt.

Kan ikke gubben bli med på en lang trilletur om ettermiddagen?

Skrevet

He-he, den der metoden har jeg vært inne på også ;-)

Funker bra - hver gang :-P

Skrevet

Det er ikke nok, og det vet du godt.

Kan ikke gubben bli med på en lang trilletur om ettermiddagen?

Jeg triller en lengre trilletur helt ned til byen 2-3 ganger uka og da. Også står vogna mye på verandaen så hun får mye frisk luft. Dessuten skal jeg begynne å trene nå, to dager i uke.

Har ikke dårlig samvittighet over aktiviteten min, men kunne med fordel spist ,indre sjokolade.

Skrevet

Jeg triller en lengre trilletur helt ned til byen 2-3 ganger uka og da. Også står vogna mye på verandaen så hun får mye frisk luft. Dessuten skal jeg begynne å trene nå, to dager i uke.

Har ikke dårlig samvittighet over aktiviteten min, men kunne med fordel spist ,indre sjokolade.

Du kan jo gå over til den sunne mørke sjokoladen, så slipper du dårlig samvittighet.

Jeg har smakt en type belgisk mørk sjokolade med 70% kakao som smakte bare himmelsk. Og så var den i praktiske poser a la After eight.

Skrevet

Du kan jo gå over til den sunne mørke sjokoladen, så slipper du dårlig samvittighet.

Jeg har smakt en type belgisk mørk sjokolade med 70% kakao som smakte bare himmelsk. Og så var den i praktiske poser a la After eight.

Liker ikke kokesjokolade engang jeg, det blir for mørkt for meg.

Men nå har jeg spist 3 av 4 kvikk lunsjer, skal straks ta den fjerde, ble litt kvalm serru. Så skal jeg ikke spise sjokolade igjen før neste helg!

Skrevet

Liker ikke kokesjokolade engang jeg, det blir for mørkt for meg.

Men nå har jeg spist 3 av 4 kvikk lunsjer, skal straks ta den fjerde, ble litt kvalm serru. Så skal jeg ikke spise sjokolade igjen før neste helg!

Hvis du virkelig forspiser deg på Kvikk lunsj, er du nok kurert for godt.

Hehe, snakker om å få turgleden inn gjennom morsmelka.

Gjest gosje mons
Skrevet

Gosjameg, a for å sitere Sissel Kyrkjebø.

Spise godj .. *ler meg skakk* .. Er du fjortis eller?

Nei, er ikke fjortiss, er nok endel eldre enn deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...