Gå til innhold

Prøver å være sunn, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, er ikke fjortiss, er nok endel eldre enn deg...

Men du..

Du er jo ganske nær 50/50, eller rettere sagt 3 dager med godteri og 4 dager uten. Du bør nok prøve å få en litt skjevere fordeling.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Logitechmusa

13

• Åsemor

6

• Babette

6

• Mary Poppins

4

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Rundt 60 mao.

Gjest gosje mons
Skrevet

Rundt 60 mao.

Nei, nærmere 25 ja. Antar du ligger rundt 14?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nei, nærmere 25 ja. Antar du ligger rundt 14?

Jeg bruker ikke avsindig fjortisspråk, men det gjør du. Og er du en del eldre enn meg så nærmer du deg stygt 60.

Logitechmusa
Skrevet

Fjortis er en tilstand, har ikke noe med faktisk alder å gjøre.

Gjest gosje mons
Skrevet

Jeg bruker ikke avsindig fjortisspråk, men det gjør du. Og er du en del eldre enn meg så nærmer du deg stygt 60.

Hvor er mitt avsindige fjortiss språk? Nicket ditt ligner vel skummelt mye på fjortiss greier synes jeg da...

Jeg antok jeg måtte være en del eldre, siden det du kom med ikke virket særlig modent. Som sagt er jeg 25...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvor i landet sier man gosj egentlig? Har aldri hørt det uttrykket før =)

Gjest gosje mons
Skrevet

Fjortis er en tilstand, har ikke noe med faktisk alder å gjøre.

Man kan vel neppe kalle en dame på 60 for fjortiss selv om hun oppfører seg barnslig? Eller?

Vet jo at det er et begrep, men det kan ikke brukes om hvem som helst da, det er jo et begrep beregnet på en spesiell aldersgruppe.

Gjest gosje mons
Skrevet

Hvor i landet sier man gosj egentlig? Har aldri hørt det uttrykket før =)

Østlandet, litt sør for oslo. Helt vanlig ord her. Er det ordet som brukes om godteri. For meg er ord som snop mye merkeligere.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Østlandet, litt sør for oslo. Helt vanlig ord her. Er det ordet som brukes om godteri. For meg er ord som snop mye merkeligere.

Okei.. Jeg sier ikke snop jeg heller, men syns ikke det er så merkelig fordi. =)

Gjest gosje mons
Skrevet

Okei.. Jeg sier ikke snop jeg heller, men syns ikke det er så merkelig fordi. =)

fordi hva da?

Gjest M.Angelica
Skrevet

fordi hva da?

Selv om jeg ikke sier snop selv og det ikke er vanlig der jeg kommer fra, så syns jeg ikke det er noe merkelig uttrykk.

Mary Poppins
Skrevet

Østlandet?? Jeg har aldri hørt ordet gosj før, jo forresten det er et sminkemerke som heter det, men aldri hørt det om gordetri.

Gjest gosje mons
Skrevet

Selv om jeg ikke sier snop selv og det ikke er vanlig der jeg kommer fra, så syns jeg ikke det er noe merkelig uttrykk.

ok, virket som det manglet noe i setningen din siden du skrev fordi til slutt.. trodde kanskje noe hadde falt ut... :)

Gjest Kommer fra Frækksta
Skrevet

Har bare lest noen av svarene her, men har jeg misforstått eller kommer ordet "gøsj" fra Fredrikstad?

Jeg er nemmelig derfra og vi sa da visseligen "gøtt", "gøtterier" ol.

"Snop" hørte jeg første gangen hos familie, aner ikke hvor de har det fra.

Nå sier jeg "godis", evnt. "godisser", og ikke aner jeg hvor jeg har det fra heller.

;)

Skrevet

Østlandet?? Jeg har aldri hørt ordet gosj før, jo forresten det er et sminkemerke som heter det, men aldri hørt det om gordetri.

gordetri er heller ikke så godt kjent *erte*

Gjest gosje mons
Skrevet

Jeg har aldri hørt om gordetri... ;)

Mary Poppins
Skrevet

gordetri er heller ikke så godt kjent *erte*

*lol*

her gikk det visst litt fort..

rettelse: godteri ;)

Gjest gosje mons
Skrevet

Har bare lest noen av svarene her, men har jeg misforstått eller kommer ordet "gøsj" fra Fredrikstad?

Jeg er nemmelig derfra og vi sa da visseligen "gøtt", "gøtterier" ol.

"Snop" hørte jeg første gangen hos familie, aner ikke hvor de har det fra.

Nå sier jeg "godis", evnt. "godisser", og ikke aner jeg hvor jeg har det fra heller.

;)

gøsj, aner jeg ikke, har aldri hørt det. Her jeg er fra, litt nord fra oslo, sier vi gosj.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har aldri hørt om gordetri... ;)

har nå rettet på det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...