Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulighet for og ta seg noen øl hvis man går på antibiotika? Hvordan fungerer dette?

mil1365380270
Skrevet

De har gått bort fra alkoholavholdenhet under antibiotikakurer.

Gjest gammel myte
Skrevet

Jada, det er bare å drikke. Går da ut fra at du ikke drikker HVER dag ....

Gammel myte dette ifølge legen min :o)

Gjest litt er ok
Skrevet

Kommer an på hva slags antibiotika, noen typer, (som den som man får for chlamydia) skal man absolutt ikke kombinere med alkohol. (man blir syk).

Vanlig antibiotika kan man kombinere med litt alkohol, men ikke mye. kroppen skal bruke alle krefter på å bruke antibiotikaen til å bekjempe infeksjonen, så lenge du drikker alkohol, vil den prioritere å forbrenne / bryte ned alkoholen.

men et glass vin eller to, eller tilsvarende i øl, over en kveld, er helt ok.

Skrevet

Jeg ville ikke drukket hvis jeg var så syk at jeg behøvde antibiotika...

Skrevet

De har gått bort fra alkoholavholdenhet under antibiotikakurer.

Antibiotikaen er i f.m. en infeksjon etter et lite operasjonssår for noen uker tilbake.

Trodde ikke det skulle skade med noen øl. Bør man kanskje ikke innta antibiotikaen samme dagen som inntar alkohol?

mil1365380270
Skrevet

Antibiotikaen er i f.m. en infeksjon etter et lite operasjonssår for noen uker tilbake.

Trodde ikke det skulle skade med noen øl. Bør man kanskje ikke innta antibiotikaen samme dagen som inntar alkohol?

Du tar antibiotika hver dag, eller? Er ikke lege, men vil tro at dersom allmenntilstanden din er bra, du føler deg ikke slapp eller noe, vil det ikke skade med en øl eller to. Men jeg ville ikke festet, kroppen din trenger sikkert energien til å hele når du har en infeksjon.

Skrevet

Det står på vedlegget inne i pakningen om du kan drikke eller ikke. Som regel kan du drikke på nesten all vanlig antibiotika. Jeg tror jeg har bare vært borti et slag du ikke kan drikke på. Derimot er det mange du ikke kan sole deg på :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...