Gå til innhold

Penger&bank...!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er sikker på at dette er et gjenganger spørsmål, og at jeg sikkert burde vite det og, men:

Hvor lang tid tar det fra penger blir satt inn på konto, til jeg kan ta de ut igjen av minibanken?

Jeg har gått rundt og ventet på lønning siden onsdag, og da jeg tidligere i dag ringte sjef for å etterlyse enda ikke innkommede grunker viste det seg at det var glemt..! Grr!

Men de blir satt inn i dag..Når kan jeg kjøpe ting da? I kveld? I morgen? Onsdag?

Jeg synes hastigheten på slike transakjsjoner varierer sykt.

Det er litt krise og, mangler alt, inkl.røyk og kattemat og slikt..

Og hvorfor kan ikke slike ting gå på sekundet, egentlig?

laguna1365380434
Skrevet

Arrrgh! Nå ringte jeg banken og spurte..

De mente at pengene mine kunne dukke opp når som helst mellom nå og torsdag! Hvordan kan de ikke vite det!?

Faen! Og det betyr jo selvsagt torsdag..(Eller fredag! Eller mandag!)

Hva har man bank til!? Jeg vil begynne å ha penger i madrassen i stedet! Jævla bank&jævla sjef..Jeg blir så SUR!

*furter*

Måtte lufte frustrasjone her, altså..! BAH!

Gjest midia
Skrevet

De mente at pengene mine kunne dukke opp når som helst mellom nå og torsdag! Hvordan kan de ikke vite det!?

Hva har man bank til!? Jeg vil begynne å ha penger i madrassen i stedet! Jævla bank&jævla sjef..Jeg blir så SUR!

*furter*

Hei laguna!

Her pleier penger å komme inn ca 16.15.

laguna1365380434
Skrevet

Hei laguna!

Her pleier penger å komme inn ca 16.15.

Åja?

Nuh tentes et håp!:-)

*løper og sjekker*

Skrevet

*furter*

Fordi de holder på pengene lengst mulig pga rentene. Derfor vet de ikke. Bankene sparer millioner hvert år pga slike ting.

laguna1365380434
Skrevet

Fordi de holder på pengene lengst mulig pga rentene. Derfor vet de ikke. Bankene sparer millioner hvert år pga slike ting.

Det er en uting! Nå skal jeg ut å sjekke grunnet 16.15 tipset..Og slik kommer jeg vel til å fly hele uka, tenker jeg..

Klarer ikke å ikke bli håpefull heller..

:-(

*SKUFFA*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trodde det gikk på sekundet. Gjør det ikke det? Jeg vet i hvert fall at hvis jeg overfører penger fra en konto til en annen så har jeg de pengene inne på sekundet. En kompis overførte noen penger til meg for en ukes tid siden, og de kom inn mens jeg snakket med han på telefonen. Så raskt gikk det.

Dump banken din!

Skrevet

Det er en uting! Nå skal jeg ut å sjekke grunnet 16.15 tipset..Og slik kommer jeg vel til å fly hele uka, tenker jeg..

Klarer ikke å ikke bli håpefull heller..

:-(

*SKUFFA*

Jeg har et par hundrelapper her hvis du vil låne altså :o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har et par hundrelapper her hvis du vil låne altså :o)

Tusen takk! :-)

Men nå har jeg vært å ordnet litt forskudd, siden det tross alt var jobben min som slumset og ikke satte inn penger når de skulle.

Så nå har jeg i hvertfall røyk og pusemat!:-)

Noen penger på konto 16.15 var det derimot ikke..

laguna1365380434
Skrevet

Jeg trodde det gikk på sekundet. Gjør det ikke det? Jeg vet i hvert fall at hvis jeg overfører penger fra en konto til en annen så har jeg de pengene inne på sekundet. En kompis overførte noen penger til meg for en ukes tid siden, og de kom inn mens jeg snakket med han på telefonen. Så raskt gikk det.

Dump banken din!

Ja, kanskje jeg bør bytte..?

Noen ganger får jeg penger med en gang, andre ganger tar det 3-4 dager..Og det er kjipt når jeg er ubemidlet!

Det virker dessuten ikke som om det er noe særlig til årsaker for det heller. Jeg har spurt, og jeg får til svar at slikt varierer, fra gang til gang, selvom det er identiske transaksjoner, som måndelig lønn.

Innimellom kommer lønnen samme dag som sjef betaler inn, andre ganger senere.

Teit!

Gjest midia
Skrevet

Men nå har jeg vært å ordnet litt forskudd, siden det tross alt var jobben min som slumset og ikke satte inn penger når de skulle.

Bra at du fikk ordnet deg likevel.

Skrevet

Det var bra du fikk ordnet deg :o)

Skjønner godt at røyk og pusemat er viktig.

laguna1365380434
Skrevet

Bra at du fikk ordnet deg likevel.

Jada, sjefen var litt fårete..Det var tross alt de som skulle satt inn grunker i forrige uke og som ikke gjorde det..

Så det mest basale er i varetatt..

Eventuelle handleorgier får jeg eventuellt komme tilbake til senere i uka!:-)

laguna1365380434
Skrevet

Det var bra du fikk ordnet deg :o)

Skjønner godt at røyk og pusemat er viktig.

Det var veldig greit!:-)

Vanskelig å bedømme hvemsom var surest av katta og meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, kanskje jeg bør bytte..?

Noen ganger får jeg penger med en gang, andre ganger tar det 3-4 dager..Og det er kjipt når jeg er ubemidlet!

Det virker dessuten ikke som om det er noe særlig til årsaker for det heller. Jeg har spurt, og jeg får til svar at slikt varierer, fra gang til gang, selvom det er identiske transaksjoner, som måndelig lønn.

Innimellom kommer lønnen samme dag som sjef betaler inn, andre ganger senere.

Teit!

Jeg bruker i hvert fall Nordea, og der skjer overføringer på sekundet. Jeg har i hvert fall aldri opplevd noe annet.

Skrevet

Sikker på at arbeidsgiveren din setter inn pengene da han påstår han har gjort det da?

Har du postbanken? De er noen jævler til å holde penger tilbake.

laguna1365380434
Skrevet

Sikker på at arbeidsgiveren din setter inn pengene da han påstår han har gjort det da?

Har du postbanken? De er noen jævler til å holde penger tilbake.

Jeg har Gjensidige Nor.De treiger innimellom de og:-I

Ellers har ikke arbeidsgiveren min jukset meg før, så jeg tror han er snill&grei, bare litt glemsk;)

Men jeg håper virkelig de er der nå! skal ut å sjekke om litt! Bare ha litt kaffe og lese litt på nett først.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...