Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hønemoren
Skrevet

Stekte over en kilo karbonadedeig igår, og dem ble SÅ tørre. Ikke opplevd det før så nå lurer jeg. Gjorde som jeg pleier, salt, pepper, iskaldt vann og et egg. Kan det være noe galt med deigen eller har dem ligget litt for lenge i panna denne gangen mon tro?

Skrevet

Høres ut som du ikke hadde nok væske i.

Hønemoren
Skrevet

Høres ut som du ikke hadde nok væske i.

Det er en mulighet, var kanskje litt sparsom når jeg tenker meg om og det var mere deig enn vanlig.

Tok ut en halv kilo av fryseren imorges og prøver igjen....virker som om dem blir mye saftigere nå, hadde i ca. 3 dl. vann.

Takk, Dorthe.

Skrevet

Det er en mulighet, var kanskje litt sparsom når jeg tenker meg om og det var mere deig enn vanlig.

Tok ut en halv kilo av fryseren imorges og prøver igjen....virker som om dem blir mye saftigere nå, hadde i ca. 3 dl. vann.

Takk, Dorthe.

Synes det er litt vanskelig å beregne væskemengden. Jeg bruker aldri oppskrift da :o)

Hønemoren
Skrevet

Synes det er litt vanskelig å beregne væskemengden. Jeg bruker aldri oppskrift da :o)

Nei, ikke jeg heller, har lett for å slumpe. Hentet vann i kvartlitermålet idag og litt til så derfor en viss peiling på at jeg brukte ca. 3 dl.til en drøy halv kilo karb.deig.

Ble kjempegode de som ble stekt idag.

Skrevet

Nei, ikke jeg heller, har lett for å slumpe. Hentet vann i kvartlitermålet idag og litt til så derfor en viss peiling på at jeg brukte ca. 3 dl.til en drøy halv kilo karb.deig.

Ble kjempegode de som ble stekt idag.

Det var bra. Ingenting er som hjemmelagde karbonader :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...