lapper Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har siden slutten av februar vært plaget med svie og sårhet i skjeden.Jeg startet da to runder med canesten stikkpiller og krem som ikke hjalp. Har vært i kontakt med lege flere ganger som har gitt meg engangsdose med tablett for sopp samt to runder med flagyl behandling. Siste gang fikk også min mann flagyl behandling. Først da jeg fikk siste behandling ble det tatt prøver og da jeg tok kontakt med mitt legekontor fikk jeg opplyst at alle prøver var i orden. Jeg lurer jo da på hvorfor jeg fortsatt er svært rød i skjeden spesielt innenfor de innerste leppene , noen dager svir det svært mye også rudt urinåpningen. Av og til har det hjulpet med litt vaselin. Jeg er 45 år og lever i et normalt seksuelt forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183194-gynekologi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det lyder som det er utelukket at det er infeksjon på gang. Det kan være en slimhinne/hudlidelse, for eksempel tilstanden man betegner som lichen. Det må være en gynekolog eller hudlege som stiller diagnosen, behandlingen er kortisonkrem. Så kan det være tilstanden ’vestibulitt’, men det er litt uvanlig å få det i din alder (de fleste er yngre), her foreligger en slags oversensibilitet i området ved skjedeinngangen som ikke å lett lar seg behandle, men hvor området må ha ro for ytre påvirkninger i noen måneder. Jeg synes du skal be din lege om henvisning til gynekolog. Skulle alt slå feil har Rikshospitalet et spesialisenter (’vulvaklinikk’) for de vanskeligste tilfeller. Men få først en ’vanlig’ gynekolog til å vurdere deg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183194-gynekologi/#findComment-1243737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.