Gå til innhold

Forbanna idiot, drittsekk

Anbefalte innlegg

Gjest et hjertesukk
Skrevet

osv. .... ordene er egnet til å knekke personer med normale følelser. Kanskje var bare en bitteliten feil foranledningen...eller kanskje bare ulik oppfatning..... så kom de ordene.

Bøddelordene som ikke kan besvares. Så vanskelig å si noe som helst tilbake når noen bruker sånne ord. Å, så lei jeg er av dem, lei, lei, lei, lei, ............

Skrevet

Sånne utbrudd er det da bare å heve seg over?

Det er den andre som driter seg ut.. -ikke du.

:-)

Gjest tjohooo
Skrevet

Hvis du til stadighet får høre at du er drittsekk, kan det jo være at du burde gjøre noe med deg selv.

Gjest tjohooo
Skrevet

Sånne utbrudd er det da bare å heve seg over?

Det er den andre som driter seg ut.. -ikke du.

:-)

Det er jo ikke sikkert. Har "et hjertesukk" tråkket på andre, er det klart han/hun får høre det, og BØR høre det, uten at det betyr at den andre driter seg ut. Så kan han/hun vurdere selv om det ligger noe i det.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert. Har "et hjertesukk" tråkket på andre, er det klart han/hun får høre det, og BØR høre det, uten at det betyr at den andre driter seg ut. Så kan han/hun vurdere selv om det ligger noe i det.

Men sånne strofer er det uansett usakelig å komme med. Jeg regner med at vi snakker om voksne mennesker her.

Skal man kritisere noen får man gjøre det saklig og konkret.

Gjest et hjertesukk
Skrevet

Hvis du til stadighet får høre at du er drittsekk, kan det jo være at du burde gjøre noe med deg selv.

"Hvis..."

* Har ikke en gang sagt noe om hvem ordene gjaldt !

* Uansett foranledning - å opptre som verbal bøddel er utilatelig.

Gjest tjohooo
Skrevet

Men sånne strofer er det uansett usakelig å komme med. Jeg regner med at vi snakker om voksne mennesker her.

Skal man kritisere noen får man gjøre det saklig og konkret.

Eksempel: å forklare noen hvorfor man er såret over at han har snakket dritt, villedet, lurt eller svindlet, hvem gidder det? I slike tilfeller er ikke utsagn av typen "din forbanna drittsekk" akkurat umodne :D

Gjest tjohooo
Skrevet

"Hvis..."

* Har ikke en gang sagt noe om hvem ordene gjaldt !

* Uansett foranledning - å opptre som verbal bøddel er utilatelig.

Derfor sier jeg at dersom det er deg, og dersom du får høre det til stadighet, bør du gå i deg selv.

På ditt andre punkt er jeg ikke enig. I noen tilfeller er det til det beste for alle at slike utsagn kommer.

Når noen oppfører seg som en drittsekk blir det bare for dumt om de ikke tåler å høre det, og DA skal rope om utillatelig oppførsel. Å kalle noen en "forbanna drittsekk" kan være både en høyst forståelig og normal reaksjon som det i mange tilfeller ikke finnes noen grunn til å legge lokk på. Hvorfor skal en som tråkker på andre behandles med silkehansker?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis dette skjer veldig ofte, og det egentlig ikke er noe grunn for disse utbruddene, skjønner jeg at du blir lei.

Det er ikke noe hyggelig å brukt som verbal søppelkasse.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Derfor sier jeg at dersom det er deg, og dersom du får høre det til stadighet, bør du gå i deg selv.

På ditt andre punkt er jeg ikke enig. I noen tilfeller er det til det beste for alle at slike utsagn kommer.

Når noen oppfører seg som en drittsekk blir det bare for dumt om de ikke tåler å høre det, og DA skal rope om utillatelig oppførsel. Å kalle noen en "forbanna drittsekk" kan være både en høyst forståelig og normal reaksjon som det i mange tilfeller ikke finnes noen grunn til å legge lokk på. Hvorfor skal en som tråkker på andre behandles med silkehansker?

Noen mennesker har stort behov for å slenge ut frustrasjoner over helt små filleting, ting som andre folk ikke reagerer over.

Det er ikke slik at man nødvendigvis er en drittsekk, men at man blir brukt som søppelkasse.

Det kan godt være at "et hjertesukk" er et slikt offer, og da synes jeg ikke du skal gjøre vondt verre, ved å nærmest bekrefte at hun/han må være det.

Skrevet

Eksempel: å forklare noen hvorfor man er såret over at han har snakket dritt, villedet, lurt eller svindlet, hvem gidder det? I slike tilfeller er ikke utsagn av typen "din forbanna drittsekk" akkurat umodne :D

Hva om dette er et forhold, der den ene er psykopat...?

Gjest et hjertesukk
Skrevet

Hvis dette skjer veldig ofte, og det egentlig ikke er noe grunn for disse utbruddene, skjønner jeg at du blir lei.

Det er ikke noe hyggelig å brukt som verbal søppelkasse.

enig med deg, Kari. Det er bare så rart. Noen bryr seg lite eller ingenting om hvordan ordene virker på andre.

Kanskje sitter man og overhører en samtale som ender med de ordene. Tenker på hvordan ordene må virke på den det gjelder.....kanskje helt knekt ?

Undrer på om det blir aktuellt å komme tilbake å be om unnskyldning. hmmm ...uansett blir mye tillit borte.

En gang ble ei dame på jobben skjellt ut. Visste ikke hvorfor. Veldig grei dame, gjorde aldri noen noe vondt, sa aldri vonde ord selv. Eneste feilen jeg så, var at hun ikke taklet helt den store kopimaskinen....så kom det første skjellsordet.

Så ble hun borte mange måneder fra jobben. De sa hun skulket. Hun ble kallt diverse nokså upassende ting. Da hun kom tilbake fikk vi høre at hun hadde hatt kreft. Ingen angret de vonde ordene.

Hvorfor de ordene som bare plaget ? Hvordan skal man kunne hoste opp noen selvforsvarende ord om man kjenner seg knekt ? Eller har det noen nytte å si noe som helst ?

Gjest en annen
Skrevet

enig med deg, Kari. Det er bare så rart. Noen bryr seg lite eller ingenting om hvordan ordene virker på andre.

Kanskje sitter man og overhører en samtale som ender med de ordene. Tenker på hvordan ordene må virke på den det gjelder.....kanskje helt knekt ?

Undrer på om det blir aktuellt å komme tilbake å be om unnskyldning. hmmm ...uansett blir mye tillit borte.

En gang ble ei dame på jobben skjellt ut. Visste ikke hvorfor. Veldig grei dame, gjorde aldri noen noe vondt, sa aldri vonde ord selv. Eneste feilen jeg så, var at hun ikke taklet helt den store kopimaskinen....så kom det første skjellsordet.

Så ble hun borte mange måneder fra jobben. De sa hun skulket. Hun ble kallt diverse nokså upassende ting. Da hun kom tilbake fikk vi høre at hun hadde hatt kreft. Ingen angret de vonde ordene.

Hvorfor de ordene som bare plaget ? Hvordan skal man kunne hoste opp noen selvforsvarende ord om man kjenner seg knekt ? Eller har det noen nytte å si noe som helst ?

Jeg vet ikke hvem du snakker om, er det eksen min kanskje?

Uansett er den eneste løsningen Å GÅ. Dessverre.

Gjest et hjertesukk
Skrevet

Jeg vet ikke hvem du snakker om, er det eksen min kanskje?

Uansett er den eneste løsningen Å GÅ. Dessverre.

tja. om det ikke er deg som får "så hatten passer" ? Hva om det går ut over din venn, kollega, ektefelle, samboer, søsken ...?

Har sett voksne folk bli helt paralysert av det der. Klarte ikke si noe som helst. Men tårene rant stille.....

Gjest en annen
Skrevet

tja. om det ikke er deg som får "så hatten passer" ? Hva om det går ut over din venn, kollega, ektefelle, samboer, søsken ...?

Har sett voksne folk bli helt paralysert av det der. Klarte ikke si noe som helst. Men tårene rant stille.....

Da må du støtte den det gjelder.

Gjest tjohooo
Skrevet

Noen mennesker har stort behov for å slenge ut frustrasjoner over helt små filleting, ting som andre folk ikke reagerer over.

Det er ikke slik at man nødvendigvis er en drittsekk, men at man blir brukt som søppelkasse.

Det kan godt være at "et hjertesukk" er et slikt offer, og da synes jeg ikke du skal gjøre vondt verre, ved å nærmest bekrefte at hun/han må være det.

Nei det var heller ikke meningen. Men hvis han/hun til stadighet hører det fra flere personer, bør han jo vurdere om det ikke er noe i det, istedet for å se på seg selv som et offer.

Jeg tolket innlegget hans/hennes litt som om at dette var noe flere hadde sagt.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hva om dette er et forhold, der den ene er psykopat...?

Tolket det dithen at dette var noe "hjertesukk" hadde hørt fra flere.

Gjest en annen
Skrevet

Jeg synes det var en merkelig tolkning.

Har stusset på innleggene dine her, jeg.

Hva er din agenda liksom, noe selvopplevd?

Skrevet

Det kom flere innlegg fra "hjertesukk" etter at jeg hadde svart deg, så nå er jeg mer enig med deg, ja...

Gjest et hjertesukk
Skrevet

Da må du støtte den det gjelder.

ja, selvfølgelig. Men man får neppe stoppet bøddelordene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...