Gå til innhold

Forbanna idiot, drittsekk

Anbefalte innlegg

Gjest et hjertesukk
Skrevet

Tolket det dithen at dette var noe "hjertesukk" hadde hørt fra flere.

"Tolket det dithen at dette var noe "hjertesukk" hadde hørt fra flere. "

Da tok du feil. Tross svar fra meg:

"* Har ikke en gang sagt noe om hvem ordene gjaldt !"

fortsatte du bare å male på din egen forutinntatte forestilling om sammenheng.

Ellers reagerer jeg på innleggene dine her i denne tråden (på samme måte som "en annen") og noen andre tråder ellers.

Her er et eksempel:

"Å kalle noen en "forbanna drittsekk" kan være både en høyst forståelig og normal reaksjon som det i mange tilfeller ikke finnes noen grunn til å legge lokk på."

Egenrettferdig fordømmelse over andre hjelper ingen, uansett grunn. Det gjør bare vondt verre, kan fremprovosere hevn og så gjør man seg like ille som den man blir rakket ned på.

Gjest tjohooo
Skrevet

Ellers reagerer jeg på innleggene dine her i denne tråden (på samme måte som "en annen") og noen andre tråder ellers.

Her er et eksempel:

"Å kalle noen en "forbanna drittsekk" kan være både en høyst forståelig og normal reaksjon som det i mange tilfeller ikke finnes noen grunn til å legge lokk på."

Egenrettferdig fordømmelse over andre hjelper ingen, uansett grunn. Det gjør bare vondt verre, kan fremprovosere hevn og så gjør man seg like ille som den man blir rakket ned på.

Jeg får ikke det du sier til å stemme over ens.

Gjest tjohooo
Skrevet

Her er et eksempel:

"Egenrettferdig fordømmelse over andre hjelper ingen, uansett grunn. Det gjør bare vondt verre, kan fremprovosere hevn og så gjør man seg like ille som den man blir rakket ned på. "

(Merk at nå snakker jeg om de som har oppført seg som en drittsekk, enten de vil innse det eller ikke.)

Men å oppføre seg som en drittsekk hjelper noen, dersom det er dette som ligger til grunnlag for utsagn fra andre? :) Tenker her ikke på slike situasjoner som den med dama på jobben din.

Vondt verre kan det nok gjøre det, fremprovosere hevn fra en som ikke tåler å få reaksjoner på at han tråkker på andre kan det nok også gjøre, men dilling og dalling med mennesker som til stadighet tråkker på andre har da ikke noe for seg. Det er kanskje mest behagelig for drittsekken, men hvorfor er han så mye viktigere enn den som er blitt krenket?

Skjønner du hvor jeg vil?

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg synes det var en merkelig tolkning.

Har stusset på innleggene dine her, jeg.

Hva er din agenda liksom, noe selvopplevd?

Mye kan leses mellom linjene. Om min tolkning er den riktige vet ikke jeg, og om den er det, er ihvertfall ikke "et hjertesukk" enig med meg :)

Gjest en annen
Skrevet

"Egenrettferdig fordømmelse over andre hjelper ingen, uansett grunn. Det gjør bare vondt verre, kan fremprovosere hevn og så gjør man seg like ille som den man blir rakket ned på. "

(Merk at nå snakker jeg om de som har oppført seg som en drittsekk, enten de vil innse det eller ikke.)

Men å oppføre seg som en drittsekk hjelper noen, dersom det er dette som ligger til grunnlag for utsagn fra andre? :) Tenker her ikke på slike situasjoner som den med dama på jobben din.

Vondt verre kan det nok gjøre det, fremprovosere hevn fra en som ikke tåler å få reaksjoner på at han tråkker på andre kan det nok også gjøre, men dilling og dalling med mennesker som til stadighet tråkker på andre har da ikke noe for seg. Det er kanskje mest behagelig for drittsekken, men hvorfor er han så mye viktigere enn den som er blitt krenket?

Skjønner du hvor jeg vil?

Tåkeprat!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...