Gå til innhold

Svart dagmamma, hvor risikabelt?

Anbefalte innlegg

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Hvor strenge er lover og forskrifter om skatt og betaling svart til dagmammaer?

Lite har man lyst til å sitte i fengsel....

Har dere noen erfaringer, gode eller dårlige?

Eller gode råd?

Reglene er stort sett klare, men straffene er ikke.

Gjest "hvit-dagmamma"
Skrevet

Leste på nyhetene her om dagen om to som ble krevd skatt av for 1,5 mill. Tror de hadde vært dagmamma i 7 år, uten å betale skatt. Ikke mange fordeler å være svart dagmamma! Blir du syk, får du ikke noe fra trygdekontoret! Er du hvit dagmamma, får du sykepenger etter 16 dager.

Foreldre foretrekker så klart hvit dagmamma, da de får trekt fra barnepass på sin selvangivelse.

Mrs. Wallace
Skrevet

Leste på nyhetene her om dagen om to som ble krevd skatt av for 1,5 mill. Tror de hadde vært dagmamma i 7 år, uten å betale skatt. Ikke mange fordeler å være svart dagmamma! Blir du syk, får du ikke noe fra trygdekontoret! Er du hvit dagmamma, får du sykepenger etter 16 dager.

Foreldre foretrekker så klart hvit dagmamma, da de får trekt fra barnepass på sin selvangivelse.

Og hvite dagmammaer kan også trekke fra slitasje i hjemmet på selvangivelsen, i tillegg til at de samler pensjonspoeng, opptjener sykepenger og permisjonspenger.

En risiko ved å være svart dagmamma, er at skriftlige avtaler ikke har noen reell verdi. Dermed kan man risikere at motparten bryter alle avtaler, uten at man har noe å stille opp med.

Luna21365380663
Skrevet

Nei, nå trodde jeg du spurte om noe heelt annet.. Lurte på hvor langt denne rasismen egentlig hadde gått tilbake..

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Nei, nå trodde jeg du spurte om noe heelt annet.. Lurte på hvor langt denne rasismen egentlig hadde gått tilbake..

I pool. Pool (biljard) er egentlig et rasistisk spill.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Hvit italiener, stor, flott, godt kjøtt og legger masse store egg. Altså en hønserase.

Gjest kaptein kabelsatan
Skrevet

Da jeg var dagmamma var jeg ikke syk i løpet av de 7 årene. Men barna var det, og da fikk jeg lønn som vanlig.

Den store fordelen ligger i skatteklassen, dersom man er gift. Der er det mye penger å tjene.

Er man selv hjemme med barn under 7 år får man pensjonspoeng tilsvarende 250.000 i inntekt.

Så hvordan man enn snur og vender på det så lønner det seg å være svart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...