Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jenta vår på snart 4 år skulle endelig få sin etterlengtede tohjulssykkel. Både pappaen og jeg hadde hver for oss vært og kikket på sykkel sammen med henne, og vi var enige om at vi skulle kjøpe en liten 12 tommes sykkel på Intersport.

Det jeg imidlertid glemte var hvilket merke vi skulle kjøpe. Da jenta mi og jeg kom dit i dag, hadde de bare en type av så små sykler, en Pony til 399. Selgeren foreslo ikke andre merker, men mente at hun egentlig burde ha størrelsen over. Storebroren har imidlertid den størrelsen, så vi tenkte hun kunne arve den neste år. Vi kjøpte sykkelen, og en hjelm til 499, og jenta var strålende fornøyd. Hun syklet rundt utenfor her en times tid i ettermiddag.

Da pappaen kom hjem fra jobb, så han med et kvart øye at den sykkelen jeg hadde kjøpt var av MEGET simpel kvalitet: Dårlig hjullager, trøa tar borti kjedekassa og ramma er simpel.

Det var Nakamura sykkel til 599 jeg skulle ha kjøpt. Kjedelig. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har peiling på sykler, men jeg synes jo at selgeren kunne har forelått andre modeller og!

Hva gjør vi nå? Sykkelen er da som sagt brukt i sikkert rundt en time. Hun har ikke veltet med den, men en kan muligens se at den er brukt. Kan jeg gå tilbake i morgen og heve kjøpet? Vi har ei jente til som vi tenkte kunne arve den etterpå, og det kan hun vel ikke med en sånn drittsykkel....

Skrevet

Du har ikke rett til å bytte den, men mange butikker er snille, de vet at service lønner seg.

Hønemoren
Skrevet

Var utsatt for det samme da min sønn var liten. Sykla nok ikke en time med den, men en stund så måtte vaske hjulene før vi dro for å bytte. Gikk helt greit for vårt vedkommende.

Gjest prust
Skrevet

Var utsatt for det samme da min sønn var liten. Sykla nok ikke en time med den, men en stund så måtte vaske hjulene før vi dro for å bytte. Gikk helt greit for vårt vedkommende.

Jeg skal vaske hjulene og prøve å bytte den i morgen.

Utrolig kjedelig. Det skulle jo være så moro å gi henne sykkel - og så blir det sånn!

Skrevet

Utrolig kjedelig. Det skulle jo være så moro å gi henne sykkel - og så blir det sånn!

Stikk heller på Smart Club eller Biltema, de har brukbare sykler til en rimelig penge. Skal du kjøpe sykkel på Intersport med kvalitet, så koster det skjorta.

Uansett, en får jo selvsagt det en betaler for, men der en kan unngå å betale for et merkenavn, der er også muligheten for å komme unna med både lommeboka og selvrespekten i behold.

Gjest Flystripa
Skrevet

Stikk heller på Smart Club eller Biltema, de har brukbare sykler til en rimelig penge. Skal du kjøpe sykkel på Intersport med kvalitet, så koster det skjorta.

Uansett, en får jo selvsagt det en betaler for, men der en kan unngå å betale for et merkenavn, der er også muligheten for å komme unna med både lommeboka og selvrespekten i behold.

SmartClub og Biltema har selvmonteringssykler. Anbelfeles slett ikke. Barnesyklene er drittunge. Sats heller ett par hundringser i tillegg, og la ungene få oppleve sykkelGLEDE! De nevnte syklene er ribbet for lykt, reflekser og annet påbudt. Fikk slakt i ei avis nylig.

Hønemoren
Skrevet

Ja, enig med deg, husker jeg hadde det akkurat som deg. Lykke til da, fortell hvordan det gikk!

Skrevet

SmartClub og Biltema har selvmonteringssykler. Anbelfeles slett ikke. Barnesyklene er drittunge. Sats heller ett par hundringser i tillegg, og la ungene få oppleve sykkelGLEDE! De nevnte syklene er ribbet for lykt, reflekser og annet påbudt. Fikk slakt i ei avis nylig.

Vet ikke det, de jeg har sett på har da sannelig sett helt greie ut. Plutten skal ha ny sykkel nå, og vi vurderer en av disse.

Jeg tror forøvrig at "et par hundringser" ikke duger hvis du skal ha "state-of-the-art" utstyr. Det er ikke Eddie Merxx eller Lance Armstrong som skal sykle på denne tråjappen heller, dah.

Gjest Flystripa
Skrevet

Vet ikke det, de jeg har sett på har da sannelig sett helt greie ut. Plutten skal ha ny sykkel nå, og vi vurderer en av disse.

Jeg tror forøvrig at "et par hundringser" ikke duger hvis du skal ha "state-of-the-art" utstyr. Det er ikke Eddie Merxx eller Lance Armstrong som skal sykle på denne tråjappen heller, dah.

Her er det ikke "state-of-the-art" det er snakk om, men sikkerhet. Hvis politiet kommer og sjekker sykler, så får Biltema- og flere SmartClub-sykler "mangellapp". Vi har politiet her en gang i året på familiedag, for å gjøre foreldre oppmerksomme på hva de handler til den oppvoksende slekt. Billig = stort sett dårlig.

Personlig har jeg mer tro på DBS og Nakamura, enn jalla-balla.

Og jeg blir faktisk ikke hverken fattigere eller rikere av å gi ungen en kvalitetssykkel. Masse tilbud rundt omkring :) Fjorårets modeller til halvpris, etc.

God sykkelsesong!

Skrevet

Jeg synes jo ikke at kr 399 var en så stor sum at jeg hadde giddet å sette "himmel og jord" i bevegelse for å få byttet den. Brukt er brukt og spist er spist, spør du meg...

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde hengt meg opp i om ting var i "simpel kvalitet", det er ikke lange stunden de sykler på den. Om ungen er fornøyd ville jeg ikke gjort noe mer med saken, for de samme pengene kan du jo kjøpe en ny sykkel til minsten når den tid kommer, i stedet for å arve en brukt/slitt en. Det er en fireåring liksom - hun skal ikke sykle til trondheim eller noe med det første.

Om det er direkte feil som setter barnet i fare, ja da hadde jeg skjønt det.

Gjest prust
Skrevet

Hurra! i dag var jeg tilbake på Intersport på Sørlandssenteret med sykkelen og kvitteringen. Fortalte hva som hadde skjedd og lurte på om jeg kunne få byttet den inn i en Nakamura.

Ikke noe problem! Han var velvilligheten selv, og monterte en ny sykkel til meg mens jeg kikket litt rundt i butikkene. Og gjett om jenta mi var glad da jeg kom med den rette sykkelen til henne :-)

Snakk om god service! Der handler vi gjerne igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...