Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest modific
Skrevet

Lurer på å kjøpe meg en bærbar PC hvis skattepengene blir hva jeg håper på. Men har veldig lite peiling på PC. Bruker den til litt surfing, nedlasting av musikk og vanlig husbruk.

(En voldsom link men..)

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000hgxy0Xcb?ProductID=sUnD4QFWHOQAAAEDF_itBDp5&CatalogCategoryID=UKfD4QFWOuwAAAEDgNytBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PB%20ENR4350

Er da denne brukbar? Eller bør jeg satse på en litt dyrere modell?

Har internett via kabel om det spiller noen rolle...

Jeg er en annen
Skrevet

Hvis du ikke har tenkt å bruke den til spill, heavy videoredigering e.l. ser denne helt ok ut i forhold til pris. Men jeg syns nok det er litt lite med 256 mb ram i dag, burde ha minst 512.

Gjest modific
Skrevet

Hvis du ikke har tenkt å bruke den til spill, heavy videoredigering e.l. ser denne helt ok ut i forhold til pris. Men jeg syns nok det er litt lite med 256 mb ram i dag, burde ha minst 512.

Kanskje denne er et bedre kjøp da?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000O6pMKX_i?ProductID=0abD4QFWEF0AAAEDgrqtBDp1&CatalogCategoryID=UKfD4QFWOuwAAAEDgNytBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PB%20ENE4000

Tenkte å holde meg under 10 000 iallefall. Og vil ikke ha noe som jeg vil angre på med det første...

En annen ting jeg tenkte på, er om det kan være lurere å sjekke med internettbutikker som komplett.no og slik. Kanskje de kan ha bedre tilbud enn elkjøp og expert?

Jeg er en annen
Skrevet

Kanskje denne er et bedre kjøp da?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000O6pMKX_i?ProductID=0abD4QFWEF0AAAEDgrqtBDp1&CatalogCategoryID=UKfD4QFWOuwAAAEDgNytBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PB%20ENE4000

Tenkte å holde meg under 10 000 iallefall. Og vil ikke ha noe som jeg vil angre på med det første...

En annen ting jeg tenkte på, er om det kan være lurere å sjekke med internettbutikker som komplett.no og slik. Kanskje de kan ha bedre tilbud enn elkjøp og expert?

Jo, denne ser fin ut. Riktignok fortsatt ingen

spillmaskin, men hvis du ikke har tenkt å bruke den til spill er jo ikke det noe problem.

Tilbudene på Elkjøp/Expert er som regel gode, tror ikke det er så mye bedre på Komplett, men det lønner seg jo å sjekke og sammenligne.

www.whitebox.no selger pc-er med meget gode spesifikasjoner i forhold til pris, MEN de kan være jævlig treige å levere, dessuten følger det ikke med noe operativsystem, så det må du skaffe og installere selv.

Gjest modific
Skrevet

Jo, denne ser fin ut. Riktignok fortsatt ingen

spillmaskin, men hvis du ikke har tenkt å bruke den til spill er jo ikke det noe problem.

Tilbudene på Elkjøp/Expert er som regel gode, tror ikke det er så mye bedre på Komplett, men det lønner seg jo å sjekke og sammenligne.

www.whitebox.no selger pc-er med meget gode spesifikasjoner i forhold til pris, MEN de kan være jævlig treige å levere, dessuten følger det ikke med noe operativsystem, så det må du skaffe og installere selv.

Nei, ikke noe mere avanserte spill enn kabal/ tetris og barnespill til junior foreløpig:)

Får tenke litt på det frem til skattepengene kommer da :) Takk for dine svar!

Skrevet

Nei, ikke noe mere avanserte spill enn kabal/ tetris og barnespill til junior foreløpig:)

Får tenke litt på det frem til skattepengene kommer da :) Takk for dine svar!

Tenk også på at om du kjöper på Elkjöp o.l. bruker det å väre mye som er integrert. Det er ikke så bra i mine öyne. Men på en annen side bytter man vel ikke ut hardvarene på samme måte som i en stasjonär data.. :)

Hva med å sjekke ut Dell? De kan jeg varmt anbefale!

Skrevet

Du får bedre bærbare enn denne maskina til en rimeligere penge hos Dell - gjorde ihvertfall det sist jeg sjekka.

Skrevet

Jeg ville også sjekket ut Dell fremfor Elkjøp, ikke minst pga Elkjøps noe frynsete rykte når det gjelder service...

Hos Dell bruker man å kunne få satt sammen de komponentene man ønsker (fx en pc i standardutvalget, men med fx mer RAM eller andre tillegg, til en rimelig penge)

Gjest modific
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg skal sjekke ut mere på Dell sine sider. Må nok få hjelp av noen som er mer datakyndig enn meg ser det ut til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...