Gå til innhold

Fint med sminke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to helt forskjellige ansikter: ett med, og ett uten sminke.

Har (nesten) daglig siden 14-årsalderen brukt mascara, i alle fall. Jeg ser ut som en søvngjenger uten, synes jeg selv.

Bruker det jeg selv betegner som diskret sminke til hverdags, i alle fall om jeg skal utomhus.

Mange (om ikke akkurat de fleste - ikke bestemor i alle fall) ser litt bedre ut med sminke.

Det slenger jo en og annen som bare er "freshe" fra naturens side, som liksom bare står opp og går ut om morningen... De samme folka kan man kle opp i en søppelsekk, og de ser likevel mer elegant ut enn de aller, aller fleste.

Barn er jo "freshe" som de sier i Sverige, men det er akkurat som om det skjer noe i og etter puberteten med mesteparten :)

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

27

• ShitDiddelyDo

10

• Tootsieroll1365380854

8

• favn

6

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ser i hvert fall helt jævli ut akkurat nå med håret rett ut og ingen sminke :o)

Kjenner følelsen! :-)

Skrevet

Tja, synes leppestift kan være fint, jeg..

Men det kommer selvsagt an på leppestiften..:-)

Jeg kan dessverre IKKE kunsten å bruke leppestift.

Først tar jeg den på, syns jeg ser ut som en klovn...og om det (mot formodning) skulle se OK ut, så eter jeg den opp i løpet av en halvtime, hehe.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror det er mange som sier de syns at jenter er penest uten sminke fordi mange sminker seg såpass bra og lite at man ikke ser sminket ut!

Sikkert nok. Men jeg synes det er fint når noen er tydelig sminket også jeg, men det bør jo så klart være fint lagt..

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan dessverre IKKE kunsten å bruke leppestift.

Først tar jeg den på, syns jeg ser ut som en klovn...og om det (mot formodning) skulle se OK ut, så eter jeg den opp i løpet av en halvtime, hehe.

*lol* Hørtes lekkert ut, muriel!:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har to helt forskjellige ansikter: ett med, og ett uten sminke.

Har (nesten) daglig siden 14-årsalderen brukt mascara, i alle fall. Jeg ser ut som en søvngjenger uten, synes jeg selv.

Bruker det jeg selv betegner som diskret sminke til hverdags, i alle fall om jeg skal utomhus.

Mange (om ikke akkurat de fleste - ikke bestemor i alle fall) ser litt bedre ut med sminke.

Det slenger jo en og annen som bare er "freshe" fra naturens side, som liksom bare står opp og går ut om morningen... De samme folka kan man kle opp i en søppelsekk, og de ser likevel mer elegant ut enn de aller, aller fleste.

Barn er jo "freshe" som de sier i Sverige, men det er akkurat som om det skjer noe i og etter puberteten med mesteparten :)

Ja, det finnes noen, svært misunnelsverdige unntak! De er dog sjeldne.

Jeg har venninne som ser bedårende ut, selv kl 7 om morgenen, etter svinefesting kvelden i forveien..

Jeg får litt lyst til å slå henne for å være så til de grader naturstridig..;)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Joda..Du er sikkert så fin så:-)

Neh... ser ut som et innavla, snustyggende misfoster.

Skrevet

Ja, det finnes noen, svært misunnelsverdige unntak! De er dog sjeldne.

Jeg har venninne som ser bedårende ut, selv kl 7 om morgenen, etter svinefesting kvelden i forveien..

Jeg får litt lyst til å slå henne for å være så til de grader naturstridig..;)

"Jeg har venninne som ser bedårende ut, selv kl 7 om morgenen, etter svinefesting kvelden i forveien.."

Hva er hemmeligheten?

Jeg ser alt annet enn bedårende ut dagen etter en utekveld...da er det eneste som er å se et ansikt så grått og blek at en kunne skremme bort de fleste :(

Dagen derpå må en ihvertfall ha sminke på for å se normal ut.

laguna1365380434
Skrevet

"Jeg har venninne som ser bedårende ut, selv kl 7 om morgenen, etter svinefesting kvelden i forveien.."

Hva er hemmeligheten?

Jeg ser alt annet enn bedårende ut dagen etter en utekveld...da er det eneste som er å se et ansikt så grått og blek at en kunne skremme bort de fleste :(

Dagen derpå må en ihvertfall ha sminke på for å se normal ut.

Hadde jeg visst hva hemmeligheten var hadde knabbet den..:)

Nei, jeg vet ikke, men hun har i allefall helt mørke vipper og bryn og sånn, kanskje det er noe der? Jeg er mellomblond, og trenger i hvertfall mere bryn, sånn for å føle meg relativt OK..

Noen ser jo ut som TVreklamer uansett situasjon og forfatning..Men jeg har ikke sett så veldig mange..:-)

kaffepiken
Skrevet

Jeg syns de fleste ser bedre ut med sminke enn uten. Det kommer selvsagt an på hvordan folk sminker seg da.

Faren min er en sånn som er imot sminke. Men så var det en dag jeg kom uten sminke. Da lurte han på om jeg var syk, for jeg så liksom så sliten ut... Hmf!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hmm..mange meninger her ja. Selv bruker jeg bare mascara og av og til øyenskygge, men tror ikke jeg har skremt noen enda =)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp, det er litt utrolig..;-)

Kjæresten har servert noen sånne han også, men jeg har aldri trodd ham ett sekund!

Han så den sikkert i Nothing Hill han også. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

JEG hadde aldri gått på den, tro du meg.

Det er en grunn til at jeg er lykkelig single hver eneste morgen ;-)

Samme her. Ingen kvinnfolk som peser meg med sminken. :)

Gjest naturlig smak
Skrevet

Jeg bruker så og si aldri sminke. Jeg reagerer med allergi på det meste, og klør i øynene. Men heldigvis ser jeg ikke slik ut at jeg "må" ha det da. Jeg er mørk i hår, bryn og vipper, har nokså lange naturlige vipper.

Jeg liker å være meg selv og se naturlig ut, og ville aldri trivdes med en fyr som ikke likte meg nettopp slik.

Det betyr ikke at jeg ikke kan fiffe meg opp en gang i blant ved festlige anledninger.

Men jeg kjenner mange kvinner som ikke bruker sminke i hverdagen, og det syns jeg er bra. Det er da virkelig smak og behag.

Gjest synes jeg spør du meg
Skrevet

Liker det naturlige best og da synes jeg heller ikke noe om sminke -bortsett fra til fest...men da også: helt minimalt!

Gjest bipp
Skrevet

Er man naturlig pen, er det defintivt penest uten sminke!! Ser man sliten ut, hjelper det ofte å fiffe seg litt opp.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Det er klart jentene er finere med sminke enn uten. Men det hender jeg kjører en hvit løgn hvor jeg forteller at de aldri er penere enn når de våkner.

Utrolig at noen går på den. :)

Så slem du er!!

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Jeg synes sminke er finest når det ser naturlig ut;)

Dessuten synes jeg öynene kommer mye tydligere frem når man bruker eyeliner og mascara.

Og det er vel egentlig det sminke skal gjöre: fremheve det fine og dekke over det ikke fullt så fine:) Selv går jeg aldri ut uten sminke, men bruker ikke så veldig mye heller da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så slem du er!!

Den var da ikke slem.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Den var da ikke slem.

Er det ikke litt ufint å lure uskyldige små piker på den måten, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...